Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

For 2 uker siden ble det utlyst internt en ledig kasselederstilling på min arbeidsplass. Jeg har jobbet 6,5 år i bedriften på tilkallingshjelp kontrakt, men har i løpet av hele mitt arbeidsforhold jobbet mellom 50-110% uten å få deltidsansatt kontrakt. Jeg har alltid fått høre at jeg er så flink, er et arbeidsjern og at ingen er like koselig med kunder og ansatte som meg!

Da kasselederstillingen ble utlyst søkte jeg, nestleder kasse og en annen tilkallingshjelp som har jobbet i kassen i 2 måneder. Det var kun oss tre i prossessen og jeg var veldig positiv å tenkte at om jeg ikke blir kasseleder, så ender det vel uansett med fast stilling. Så feil kan jeg ta....

Fikk telefon om at jeg ikke ble kasseleder og at den andre tilksllingshjelpen fikk nk stillingen i kassen. Begrunnelsen jeg fikk var at jeg måtte vise at jeg var flink og god stabilt over tid. Dette har ingen rot i virkeligheten da jeg har hatt mersalgsansvar i kassen i 6 måneder og har sørget for at vår kasse avdeling er i topp 3 av totalt 32 butikker 6 måneder på rad, like lenge som varehussjefen har hatt sin stilling. 

Jeg føler meg skikkelig urettferdig behandlet og mener at mine 6,5 år i kassen skulle gitt meg fortrinnsrett på den ledige heltidsstillingen som dukket opp da NK ble kasseleder. 

Det jeg lurer på er om jeg har noe klagerett?

Anonymkode: e2d34...7e4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, som tilkallingsvikar har du ingen fortrinnsrett og ingen klagerett. 

Anonymkode: 3bd04...49e

Skrevet

What? Har de byttet dere om? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...