Myrthel Skrevet 24. oktober 2017 #61 Skrevet 24. oktober 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: TS hadde 2skap og noe smptteri. AT søppelgutta har ryddet andre sitt boss i 2.5 timer da er vel ikke hennes problem? Anonymkode: 066f3...346 Selvsagt ikke, men det kom vel ikke frem før etterpå at det var mye rot som tilhørte andre. Jeg synes også det høres rart ut at skap, to madrasser og en sofa tok 3 timer å få ut. Det virker som det var noe mer.
Dart Flavour Skrevet 24. oktober 2017 #62 Skrevet 24. oktober 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke poenget. Poenget er at det ble antatt at styret fikk 0 fordi hans eget styre fikk null. På samme måte kan jeg anta at de får 100k, siden det er det mitt styre gjrø. Hver. Anonymkode: 066f3...346 Eh..nå har vel ts sagt hun bor i et mindre borettslag? De fleste små borettslag betaler ikke ut lønn på 100K til hvert styremedlem. Da hadde fellesutgiftene blitt heftige. De som betaler ut 100k er nok store borettslag evt dyre nye leilighetskompleks.
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2017 #63 Skrevet 24. oktober 2017 Vi har samme problem i mitt borettslag der beboere lagrer ting som utgjør brannfare over tid. De andre som eier bodene kan og ha fått frist til og rydde opp Hos oss så nekta først beboer for at det var deres ting, men vi fant navnet deres på flere ting. Da fjerna de det og nekta fremdeles. Men vi hadde tatt bilder så bevis hadde vi. Vedkommende fikk beskjed om og fjerne dette hvis ikke ville styret få firma til og rydde opp. Vedkommende sa de hadde ikke tid innen fristen som var 2 uker. Da de fikk regning nekta de og betale og anmeldte styret for trakassering. Det var et lass utenfor boden. Klagde at det var så liten lagringsplass!!? Idiot, de visst hvor stor boden var da de flytta inn. De kom ingen vei med saken og den er til inkasso da de fremdeles nekter og betale for rotet sitt. Anonymkode: 6c4c9...f2e
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2017 #64 Skrevet 24. oktober 2017 Vær så snill å slutt å avspor tråden med diskusjon rundt hvor mye et styremedlem blir betalt! Anonymkode: 471dc...382 3
Drakan Skrevet 24. oktober 2017 #65 Skrevet 24. oktober 2017 Synes hele saken er muffens. Ingen skriftelig beskjed, en munntelig kommunikasjon, og samme dagen som brannvesnet kommer? Hvem er idiot nok til å ha fristen til da? De burde hatt to dager før brannvesenet som frist, og meldt i fra at alt som ikke hentes blir kastet de siste dagen (eventuelt at de vil måte betale deler av søppelfirmaet om de ferskes mens søppelfirmaet renser dagen før brannvesenet). Helt ærlig høres styret motbydelig ut, når du sier de har prøvd lignende før, prøve å få deg til å betale alt. Hadde flyttet og advart de som flytter inn ditt etter deg.Og åpenbart er loven på din side, du skal ikke dekke noe de har bestilt. De har heler ikke informert godt nok, så de har en tapende sak. 4
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2017 #66 Skrevet 24. oktober 2017 2 minutes ago, Dart Flavour said: Eh..nå har vel ts sagt hun bor i et mindre borettslag? De fleste små borettslag betaler ikke ut lønn på 100K til hvert styremedlem. Da hadde fellesutgiftene blitt heftige. De som betaler ut 100k er nok store borettslag evt dyre nye leilighetskompleks. igjen, poenget er ikke hva som blir eller ikke blir utbetalt, men at det blir tåplig å bare gjette hva de kan eller ikke kan tjene og så komme med en tirade basert på sin egen fantasi Anonymkode: 066f3...346 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2017 #67 Skrevet 24. oktober 2017 TS du tok en råsjanse på at borettslaget ikke skulle reagere før brannvesenet kom på befaring. Ofte så må borettslag reagere i forkant for å unngå problemer. Du burde vært 1 dag i forkant, og de burde sagt ifra om det. Anonymkode: b38b3...3bb
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2017 #68 Skrevet 24. oktober 2017 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er det du sutrer sånn over? Har ikke dere en generalforsamling du kan være med å påvirke dette? Om du synes det er så fett betalt får du jo melde deg som kandidat til styret. Sannheten er dessverre at veldig få er interessert i å melde seg til slikt, og da blir løsningen å utbetale ekstra "lønn" til styremedlemmer for enkelte borettslag som har store vansker med å skaffe seg folk. Anonymkode: eb0ab...ca6 Det er ingen sutring. Egentlig er dette et sidespor og ikke relevant til TS' spørsmål i det hele tatt, men når vi først er inne på det så kan jeg nesten garentere - med en del styreververfaring - at det er svært få borettslag som betaler ut 100K til hvert av styremedlemmene. Det er overhodet ikke å sutre, for jeg forstår selvsagt at man ikke kan gi 100K til hver, siden utgifter til styrehonorar dekkes av det folk betaler inn til felleskostnader. Og ja, jeg har både vært kandidat til styre og sittet i styret, så nå kan vi vel legge den ballen død. Så kan vi heller pense tilbake til det TS spør om, hvorvidt styret kan ta seg til rette før egen frist utløper. Det korte og korrekte svar at det kan det ikke! Anonymkode: 45fb4...1e7 2
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2017 #69 Skrevet 24. oktober 2017 48 minutter siden, Myrthel skrev: Jeg har "skumlest" lett, så beklager hvis jeg har hoppet over informasjon. TS fikk beskjed om at kontrollen var på ettermiddagen denne datoen. Ettermiddag vil si fra kl 12:00. TS forteller at hun brukte 3 timer til å rydde på. Dvs. at hun traff fristen på "sekundet". Jeg synes ikke det er rart at styret tok saken i egne hender, når det nærmet seg fristen så drastisk - og ingenting var gjort. Det ligger nok litt irritasjon i bakgrunn for at regningen ble sendt til henne også.TS sa det var en 3 timers jobb - men gutta i søpplebilen jobbet også i 2,5 timer. Dermed hadde ikke TS på noen måte klart å overholde fristen alene. (Nå var det vel ikke alt som var TS sitt rot, men det virket som dette ikke var klarlagt før etterpå). De brukte 2,5 time på alle andre sine ting. Vi Bærte ned våre egne ting. Ettermiddagen er heller virkelig ikke fra kl 12 men etter arbeidstid. De var her forøvrig fra kl 19. Anonymkode: d0563...8db 2
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2017 #70 Skrevet 24. oktober 2017 39 minutter siden, Myrthel skrev: Selvsagt ikke, men det kom vel ikke frem før etterpå at det var mye rot som tilhørte andre. Jeg synes også det høres rart ut at skap, to madrasser og en sofa tok 3 timer å få ut. Det virker som det var noe mer. Nei, vi brukte den tiden på å rydde inni selve bodene våre, ikke på å fjerne ting på fellesområde, det tok kanskje 30 min. Anonymkode: d0563...8db 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2017 #71 Skrevet 24. oktober 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg lurer virkelig på hvor mange av dere som har sittet i et borettslagsstyre? Og vet hvilket ansvar det medfører? Kjenner dere og til brannvesenets bestemmelser for lagring på loft og i kjellere? Jeg betviler sterkt at flere av dere uttaler dere på bakgrunn av kunnskap, fordi her er rikelig med synsing og meninger/uttalelser stikk i strid med lover og regler. Får man beskjed om å rydde ut av fellesarealene så venter mannikke til siste frist, man går i gang prompte. Om ts ikke hadde noen til å kjøre bort, så fikk hun flytte flyttelasset sitt tilbake i leiligheten. Det fremkommer også at dette er en gammel gård og ikke et nyere borettslag. Da er brannforskriftene enda strengere med hensyn til lagring på loft og andre steder. I verste fall her, så kan styret, hver og en, bli personlig økonomisk ansvarlig for skader fordi de ikke tar grep på ulovligheter. Å ringe Obos for å klage viser og hvor lite ts forstår av Obos sitt ansvar. Obos er forretningsfører for borettslagenes styrer de er ikke til som klageinstans når en beboer er misfornøyd med styrets sanksjoner overfor en beboer. Da må beboeren søke advokathjelp om han ikke selv klarer å gripe fatt i det han mener er urettferdig behandling. Og en ting til, dere, vi har her bare ts sin fremstilling av saken. Hvordan ville denne saken blitt fremstilt av styrelder, eller av brannvesenet? Hva ville dere tenkt om dere bodde i etasjen under loftet og det begynte å brenne? Både ts og mange andre er temmelig korttenkte. Anonymkode: 8555d...7df Jeg fikk en muntlig frist av en i styret og forholdt meg til denne. At styret bestemmer seg for å bestille søppelbil hvertfall en sag før fristen om ikke mer, er strengt tatt ikke mitt problem. Om de var redd for at tingene ikke skulle bli fjernet burde de jo satt fristen til noen dager før så de evt hadde tid til å få noen til å fjerne det. Hva med alle de andre sine ting? Hvordan er hele loftet mitt ansvar mener du? Anonymkode: d0563...8db 6
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2017 #72 Skrevet 24. oktober 2017 40 minutter siden, Drakan skrev: Synes hele saken er muffens. Ingen skriftelig beskjed, en munntelig kommunikasjon, og samme dagen som brannvesnet kommer? Hvem er idiot nok til å ha fristen til da? De burde hatt to dager før brannvesenet som frist, og meldt i fra at alt som ikke hentes blir kastet de siste dagen (eventuelt at de vil måte betale deler av søppelfirmaet om de ferskes mens søppelfirmaet renser dagen før brannvesenet). Helt ærlig høres styret motbydelig ut, når du sier de har prøvd lignende før, prøve å få deg til å betale alt. Hadde flyttet og advart de som flytter inn ditt etter deg.Og åpenbart er loven på din side, du skal ikke dekke noe de har bestilt. De har heler ikke informert godt nok, så de har en tapende sak. Hele fremgangsmåten er useriøs spør du meg og det virker som de nesten har spekulert i at jeg skulle ta hele regningen for opprydningen. Skulle gjerne bare flyttet men leiligheten er til salgs så må få solgt først 😀 Anonymkode: d0563...8db 4
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2017 #73 Skrevet 24. oktober 2017 Styrets honorar bestemmes av generalforsamlingen, borettslagenes høyeste organ. Dere som emner ts ikke skal betale, ville dere synes det er helt greit at faturaen deles på alle andre i borettslaget, og dere selv bor i brl.? Jeg betviler sterkt at styret har gitt ts frist til samme dagen som de har bestilt brannvesenet på inspeksjon og i tillegg tar inn brannvesenet på inspeksjon samme dagen som de bestiller flytte-/ryddebil. En annen sak er at ts opplyser om at brannvesenet skal komme klokken 18. Brannvesenets inspektører som går på kontroll for å sikre brann"tryggleiken" jobber bare dagtid i kommunene. Det er ikke de samme som kjører brannbiler på uttrykning. Å gi disse inspektørene overtidsbetalt for å sjekke brannsikkerheten i et brl. Det trenger man ikke ha økonomiansvar i kommunen for å forstå at ikke stemmer. Kommunen har og ansvar for å ikke bruke overtid unødvendig, noe dette også faller inn under. Anonymkode: 8555d...7df 2
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2017 #74 Skrevet 24. oktober 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Dere fant tilfeldigvis ingen andre datoer? Nekter jeg å tro.. Over hvor langt tidsperspektiv siden dere fikk beskjeden fra styret? Jeg tipper dere er av typen som utsetter slikt i siste liten. Sånt straffer seg iblant. Anonymkode: eb0ab...ca6 En liten uke før og nei, er ikke bare bare å finne noen som har en varebil og som kan kjøre på noen få dagers varsel. Jeg forholder meg til fristen, med mindre det blir spesifisert at fristen er to dager før fristen. Anonymkode: d0563...8db 5
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2017 #75 Skrevet 24. oktober 2017 4 minutes ago, AnonymBruker said: Styrets honorar bestemmes av generalforsamlingen, borettslagenes høyeste organ. Dere som emner ts ikke skal betale, ville dere synes det er helt greit at faturaen deles på alle andre i borettslaget, og dere selv bor i brl.? Jeg betviler sterkt at styret har gitt ts frist til samme dagen som de har bestilt brannvesenet på inspeksjon og i tillegg tar inn brannvesenet på inspeksjon samme dagen som de bestiller flytte-/ryddebil. En annen sak er at ts opplyser om at brannvesenet skal komme klokken 18. Brannvesenets inspektører som går på kontroll for å sikre brann"tryggleiken" jobber bare dagtid i kommunene. Det er ikke de samme som kjører brannbiler på uttrykning. Å gi disse inspektørene overtidsbetalt for å sjekke brannsikkerheten i et brl. Det trenger man ikke ha økonomiansvar i kommunen for å forstå at ikke stemmer. Kommunen har og ansvar for å ikke bruke overtid unødvendig, noe dette også faller inn under. Anonymkode: 8555d...7df Så bra at du vet hva som har skjedd bedre enn den det skjedde for da. Si meg, har du vurdert en karriere som politietterforsker? Anonymkode: 066f3...346 4
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2017 #76 Skrevet 24. oktober 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hehe. Det komiske oppe i dette er at ts hevder det ikke var mulig for henne å få tak i flyttebil tidligere enn akkurat den dagen, så hadde styret satt fristen tidligere så hadde hun ikke hatt sjans til å flytte tingene sine. :-) Forøvrig. Som styremedlem i sameie ser jeg slike ting hele tiden. Folk som ikke gidder, ikke stiller opp, utsetter ting til siste liten, som må få to og tre purringer før ting blir gjort. Og når en tvist oppstår da er det rene julekvelden av protester. Anonymkode: eb0ab...ca6 Da måtte jeg selvfølgelig ha betalt for en bil eller forsøkt andre alternativer. Det gjorde jeg ikke iom at jeg hadde FRISTEN jeg forholdt meg til. Anonymkode: d0563...8db 6
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2017 #77 Skrevet 24. oktober 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Styrets honorar bestemmes av generalforsamlingen, borettslagenes høyeste organ. Dere som emner ts ikke skal betale, ville dere synes det er helt greit at faturaen deles på alle andre i borettslaget, og dere selv bor i brl.? Jeg betviler sterkt at styret har gitt ts frist til samme dagen som de har bestilt brannvesenet på inspeksjon og i tillegg tar inn brannvesenet på inspeksjon samme dagen som de bestiller flytte-/ryddebil. En annen sak er at ts opplyser om at brannvesenet skal komme klokken 18. Brannvesenets inspektører som går på kontroll for å sikre brann"tryggleiken" jobber bare dagtid i kommunene. Det er ikke de samme som kjører brannbiler på uttrykning. Å gi disse inspektørene overtidsbetalt for å sjekke brannsikkerheten i et brl. Det trenger man ikke ha økonomiansvar i kommunen for å forstå at ikke stemmer. Kommunen har og ansvar for å ikke bruke overtid unødvendig, noe dette også faller inn under. Anonymkode: 8555d...7df Vel det vet jeg ingenting om men hele styret og andre personer jeg går ut ifra var fra brannvesenet var på loftet og rundt i Hagen og i de andre oppgangen i lange tider fra kl 18. Anonymkode: d0563...8db 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2017 #78 Skrevet 24. oktober 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vel det vet jeg ingenting om men hele styret og andre personer jeg går ut ifra var fra brannvesenet var på loftet og rundt i Hagen og i de andre oppgangen i lange tider fra kl 18. Anonymkode: d0563...8db Det hører vel med til sjeldenhetene at brannvesenet utfører branntilsyn utenfor ordinær arbeidstid pga overtidsbetaling mm. Syns det er en del ved denne historien som skurrer... Anonymkode: ac4d8...4fe
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2017 #79 Skrevet 24. oktober 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det hører vel med til sjeldenhetene at brannvesenet utfører branntilsyn utenfor ordinær arbeidstid pga overtidsbetaling mm. Syns det er en del ved denne historien som skurrer... Anonymkode: ac4d8...4fe Ja jeg syntes det var rart selv for å være ærlig men nå var de engang her etter kl 18 så vet ikke helt hva mer du vil høre? Anonymkode: d0563...8db 3
Gjest solavskjerming Skrevet 24. oktober 2017 #80 Skrevet 24. oktober 2017 Ville startet med å bestride kravet via mail i første omgang, for å være på den sikre siden hadde jeg lagt til både fakturerende part og styret. At faktura ikke kan bestrides er bare tull, alle faktura kan bestrides skriftlig. Med dette skaper du deg selv litt rom for å vurder hva du gjør videre da de ikke kan gå videre til inkasso så lenge du har bestridet denne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå