Gå til innhold

Dette er grunnen til at jenter er så dårlige til å spille

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det dette som er grunnen til at jenter er så dårlige til å spille?

Anonymkode: 97caa...6fd

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

“People would compliment me, like, ‘Hey well done bro, hey dude, do this.’ Just using male language. I never bothered to correct it because when you did, it would spark a whole unwanted conversation.

“There was one time I did, and I was like, ‘Thanks, I’m a girl though, probably old enough to be your mum’ – and then someone else was like, ‘Me too,’ and then another one said, ‘Me too’ – and it turned out the whole server was full of women. We had just all assumed that we were dudes.”
https://www.theguardian.com/culture/2017/oct/24/hey-dude-do-this-the-last-resort-for-female-gamers-escaping-online-abuse

#MeToo.... :fnise:

• Liker 9
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vel, kvinner er i alle fall mer "touchy" når det gjelder å bli vitset med. Sier du, get back to the kitchen woman, til ei dame i et spill så klikker hun som regel. Jeg spurte ei jente i battlefield hva hun gjorde i det spillet, det er ikke et spill for jenter, var det ikke bedre å finne et barbiespill som hun kunnes ette seg med. Hun klarte å finne meg og drepe meg tre ganger bare for den kommentaren. :P Hun skjønte ikke at det bare var en spøk. Jenter er så følsomme.

Anonymkode: 588aa...36b

Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel, kvinner er i alle fall mer "touchy" når det gjelder å bli vitset med. Sier du, get back to the kitchen woman, til ei dame i et spill så klikker hun som regel. Jeg spurte ei jente i battlefield hva hun gjorde i det spillet, det er ikke et spill for jenter, var det ikke bedre å finne et barbiespill som hun kunnes ette seg med. Hun klarte å finne meg og drepe meg tre ganger bare for den kommentaren. :P Hun skjønte ikke at det bare var en spøk. Jenter er så følsomme.

Slike spøker er vanskelige å forstå når det kommer fra fremmede og spesielt over nettet, så å dra slike spøker er nok et tegn på dårlige sosiale antenner. Er ellers mye følsomme folk generelt i spill er min erfaring,  ikke bare kvinner.

• Liker 17
Skrevet
56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du får komme opp med noen originale spøker da, vettu. :rolleyes:

Anonymkode: 1c17d...3fd

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du får komme opp med noen originale spøker da, vettu. :rolleyes:

Anonymkode: 1c17d...3fd

Kan jo noen om damer og kjøkkenet... :fnise:

Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vitser slutter å være morsomme når man har hørt dem ti tusen ganger før.

Jeg ville også sporet deg opp og drept deg mange ganger og teabagget deg om du hadde fornærmet meg med en så lat og dårlig vits.
Og jeg ler høyt av "jenter er teite"-vitser om de er morsomme nok.

• Liker 13
Skrevet
56 minutes ago, AnonymBruker said:

Slike "spøker" viser en veldig misogynistisk holdning, som tilsier "dette spillet er ikke for deg, selv om du liker å spille det; gå og finn deg et rosa spill som handler om å ta vare på hus og familie".

Ja, jenter er følsomme, fordi vi er vant med å bli plassert i bås og liker å bevise at vi kan være minst like flinke som menn. Fordi vi er vant med kommentarer om at "Kvinner er ikke verdt noe og bør bli på kjøkkenet hvor de hører hjemme, osv.". For (de fleste av)  oss er ikke dette humor. Dette er en reell refleksjon over hva samfunnet tenker og forventer av oss i 2017. Vi kan ikke en gang yte i noe så enkelt som et videospill, fordi vi er så simple at vi ikke duger til noe annet enn å føde barn og holde orden i hjemmet mens mannen veksler mellom jobb og gaming.

Anonymkode: 30276...b61

• Liker 16
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hadde det vært meg hadde jeg sørget for at alle i laget ditt døde, og sagt at du ga posisjonene, og deretter fulgt med mens de fikk deg drept konstant hele spillet.... :) 
Eller, konstant drept deg, sånn at du ikke fikk noen god score. :) 
Derimot, du hadde sikkert ikke vært verdt å drepe så mye, så hun gjorde sikkert riktig i å drepe deg kun 3 gang...

Anonymkode: fa691...920

• Liker 1
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Samme gutter sitter sikkert på ulike nettfora og skryter av hvor snille de er og klager over hvor fæle jenter er som aldri vil gi dem sexen de fortjener.

• Liker 14
Skrevet
22 minutter siden, jabx skrev:

Samme gutter sitter sikkert på ulike nettfora og skryter av hvor snille de er og klager over hvor fæle jenter er som aldri vil gi dem sexen de fortjener.

Take sone to know one, jabx, takes one to know one.

Anonymkode: ecad6...a26

• Liker 2
Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slike "spøker" viser en veldig misogynistisk holdning, som tilsier "dette spillet er ikke for deg, selv om du liker å spille det; gå og finn deg et rosa spill som handler om å ta vare på hus og familie".

Ja, jenter er følsomme, fordi vi er vant med å bli plassert i bås og liker å bevise at vi kan være minst like flinke som menn. Fordi vi er vant med kommentarer om at "Kvinner er ikke verdt noe og bør bli på kjøkkenet hvor de hører hjemme, osv.". For (de fleste av)  oss er ikke dette humor. Dette er en reell refleksjon over hva samfunnet tenker og forventer av oss i 2017. Vi kan ikke en gang yte i noe så enkelt som et videospill, fordi vi er så simple at vi ikke duger til noe annet enn å føde barn og holde orden i hjemmet mens mannen veksler mellom jobb og gaming.

Anonymkode: 30276...b61

Hvis dere sluttet å være så følsomme ville livet vært så mye enklere og morsommere for dere. Det var bare en vits. Le det av deg og gå videre med livet. Samme burde hun i videoen gjort. Heller enn å bli helt hysterisk. Tror hun virkelig hun er den eneste som er blitt møtt med slike vitser og spøker? Det er en del av spillet. Tåler du det ikke så finn deg en annen hobby!

Skrevet
4 minutes ago, AnonymBruker said:

Hvis dere sluttet å være så følsomme ville livet vært så mye enklere og morsommere for dere. Det var bare en vits. Le det av deg og gå videre med livet. Samme burde hun i videoen gjort. Heller enn å bli helt hysterisk. Tror hun virkelig hun er den eneste som er blitt møtt med slike vitser og spøker? Det er en del av spillet. Tåler du det ikke så finn deg en annen hobby!

Den dagen man har kommet så langt at menn slutter med slike såkalte "spøker", det er da man kan snakke om likestilling. Det er kun patetisk fra menns side med slikt, ingenting annet.

Selv som kvinnelig gamer forholder jeg meg ikke til slike menn overhodet. De er utelukkende patetiske i mitt hode. Kom tilbake når du har vokst og modnet litt.

Anonymkode: e4871...fd4

• Liker 11
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Talk shit, get hit. Vanlig å ganke noen når de snakker dritt, uansett hva "spøken" var. Du måt tåle vanlig gamingkultur om du skal spille mot andre. Om du snakker dritt, så må du være forberedt på å forsvare deg in-game, dette er allmenn kjent

Anonymkode: 24a5a...aff

• Liker 11
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor gammel var denne jenta da? 8 år?
Selv de mest fjollete rosa bimbodamene slutter å leke med Barbie når de bikker sånn cirka 10 år. Det hadde du nok visst om du hadde beveget deg mer ute blant ordentlige folk.

Anonymkode: ade2b...bc7

• Liker 2
Skrevet

Å nei er det trashtalk i spill.... Det var nytt.... Det skjer nok aldri mot gutter.....

Anonymkode: 9099c...6cc

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde det vært meg hadde jeg sørget for at alle i laget ditt døde, og sagt at du ga posisjonene, og deretter fulgt med mens de fikk deg drept konstant hele spillet.... :) 
Eller, konstant drept deg, sånn at du ikke fikk noen god score. :) 
Derimot, du hadde sikkert ikke vært verdt å drepe så mye, så hun gjorde sikkert riktig i å drepe deg kun 3 gang...

Anonymkode: fa691...920

Takk for at du viser at du absolutt ikke takler trashtalk og går rett i fella...

Jeg skal fortelle deg en liten hemmelighet: Det er nettopp det som er poenget med trashtalk. Å få deg frustrert og fornærmet så du mister konsentrasjonen.

Anonymkode: 9099c...6cc

• Liker 1
Skrevet

*Gjesp* Enda en slik tråd!

Men sisteman som, fornærmet meg i et dataspill ble chainganket og corpsecampet:)

• Liker 1
Skrevet
55 minutter siden, Anciol skrev:

*Gjesp* Enda en slik tråd!

Men sisteman som, fornærmet meg i et dataspill ble chainganket og corpsecampet:)

Er det mulig å gjøre det i "Life of Barbie" altså? Man lærer noe nytt hver dag!

• Liker 2
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Flaut at du var så lett å ta for en jente som ikke kan spille en gang, ser ikke ut som dine skills var noe bedre og at du rett og slett spilte som ei jente.

Anonymkode: 077c6...415

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...