AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2017 #1 Skrevet 24. oktober 2017 Jobber turnus og noen vakter i måneden jobber jeg med noen som er utagerende. Jeg har fast stilling (100%), og sjefen min da at jeg får fritak for disse vaktene under sv.skapet. Altså fritak, ikke svangerskapspenger, ettersom jeg skjønte. Vil det si at jeg får fri disse vaktene med full lønn? Har fastlønn. Noen som har vært borti lignende? Anonymkode: b7fbb...3e8
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2017 #2 Skrevet 24. oktober 2017 Arbeidsgiver kan tilrettelegge uten at lege og jordmor styrer dette ved å gi svangerskapspenger. Det er i så fall hyggelig av dem, men om du mister penger bør du be arbeidsgiver presisere Anonymkode: 1d260...b64
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2017 #3 Skrevet 24. oktober 2017 Da må arbeidsgiver enten tilrettelegge ved å gi deg annet arbeid eller så kan jordmor søke om svangerskapspenger i den stillingsprosenten det gjelder for deg. Du skal ikke tape penger på dette. Dersom arbeidsgiver lar deg gå hjemme i steden for å møte på jobb disse dagene skal du ha full lønn, de kan ikke bare kutte lønna di fordi du er gravid og de ikke kan tilrettelegge. Ta en samtale med sjefen om det er tilrettelegging med andre arbeidsoppgaver som menes, eller svangerskapspenger. Anonymkode: 32b21...542
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2017 #4 Skrevet 24. oktober 2017 Da jeg fikk 85% svangerskapspenger forrige svangerskap, så tapte jeg mye feriepenger på det, da NAV var de jeg fikk pengene fra. Er dette annerledes når arbeidsgiver betaler? De får vel tilbakebetalt alt av NAV som omhandler svangerskap?🤔 Anonymkode: b7fbb...3e8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå