AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2017 #1 Skrevet 23. oktober 2017 Hei, Jeg har begynt i ny jobb nylig. Han ene på jobb er veldig hyggelig, han tilbyr meg mye hjelp (betydelig mye mer enn alle de andre) og kommer nesten daglig bort til meg og spør om jeg trenger hjelp. Jeg jobber på en arbeidsplass hvor jeg er den eneste kvinnen (og hvor det er veldig høyt stressnivå). Når andre spør han om hjelp har han ofte armene i kryss foran brystet og holder en god distanse. Når han hjelper meg er han ofte veldig nær meg, gjerne så nær at armene våre ligger inntil hverandre, og han trekker seg aldri unna med mindre jeg trekker meg tilbake, så vi ender ofte opp med at armene våre ligger inntil hverandre mens han hjelper meg med ting på PCen. Han er også veldig høy mens jeg er veldig lav, så han lener seg ofte ned til mitt nivå når vi prater sammen om jobbsaker. Jeg blir ofte distrahert av ting som skjer rundt oss (åpent kontorlandsskap), mens han holder alltid fokus på det vi prater om. Han virker veldig sjenert når han snakker til meg om andre ting enn jobb, og sliter en del med å holde blikkontakt med meg, osv., men virker ikke sjenert eller som om han sliter med å møte andres blikk når han snakker med de andre på avdelingen. Han ler også veldig mye når han hjelper meg, ofte helt uten grunn, ingen av oss sier noe morsomt før han begynner å skrattle som om noen har sagt noe morsomt når ingen egentlig har gjort det. Jeg tror (vet!) at han er innadvendt, og det er jeg også, men lurer på om han kanskje liker meg? Eller kanskje han bare er uvant med å omgås kvinner, og at jeg er uvant med å omgås menn som ham? Føler jeg gjør mitt beste for å bli "en del av gjengen" med unge menn på jobb, men føler jeg alltid havner litt utenfor. Han hjelper meg å føle meg som en del av gruppen, fordi han drar meg inn i samtalen når ingen andre gjør mine til å gjøre det (f.eks. i lunsjpausene, når jeg synes det er veldig vanskelig å komme inn i samtalen). Vi er begge single, men lurer liksom på om jeg feiltolker vennskapelige/kollegiale gester som tegn på at han er interessert? Jeg liker å vite hvor jeg har folk, og kjenner det gjør meg litt nervøs når jeg ikke vet hvor jeg har ham. På grunn av måten han oppfører seg ovenfor meg begynner å bli ganske betatt av ham, til tross for at han er det motsatte (oppførselsmessig og utseendemessig) av det jeg vanligvis pleier å falle for, men det har liksom ikke noe å si hvis jeg først faller for noen. (Det jeg vanligvis faller for er jo ikke bra uansett, fordi det vanligvis fører til turbulente forhold og mye vonde følelser i ettertid, så kanskje dette er et nytt forsøk for meg..?) Men samtidig er han kanskje bare hyggelig, og ønsker ikke noe videre med meg? Det faktum at vi jobber sammen kompliserer jo hele røren... Jeg aner ikke hvordan firmaet stiller seg til forhold mellom ansatte, men har hørt noen skrekkhistorier fra venner.. Jeg er veldig forvirret om dagen, og hadde satt pris på noen innspill fra andre (gjerne fra menn på det sjenerte spektrumet her på forumet?). Kan noen svare meg på om han faktisk bare er hyggelig, eller om han faktisk er interessert i meg som person? Anonymkode: 30f52...202
wintergirl Skrevet 23. oktober 2017 #2 Skrevet 23. oktober 2017 Jeg er dame og sikkert ikke den du vil høre i fra. Men tar sjansen jeg. Jeg tror han liker deg. Ihverfall måten du forklarer det på.
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2017 #3 Skrevet 23. oktober 2017 5 minutes ago, wintergirl said: Jeg er dame og sikkert ikke den du vil høre i fra. Men tar sjansen jeg. Jeg tror han liker deg. Ihverfall måten du forklarer det på. Takk, uansett kjønn Jeg er ikke så erfaren når det gjelder menn, går som regel for de som går for meg, men det har ikke funket til nå og jeg lengter etter noe mer "trygt" og mer "likt meg" (går som regel for overdrevent utadvendte typer). -TS Anonymkode: 30f52...202
FrodeF Skrevet 23. oktober 2017 #4 Skrevet 23. oktober 2017 Du er ny og eneste dame på kontoret. Hold beina i kors. 1
wintergirl Skrevet 23. oktober 2017 #5 Skrevet 23. oktober 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Takk, uansett kjønn Jeg er ikke så erfaren når det gjelder menn, går som regel for de som går for meg, men det har ikke funket til nå og jeg lengter etter noe mer "trygt" og mer "likt meg" (går som regel for overdrevent utadvendte typer). -TS Anonymkode: 30f52...202 Det har kanskje ikke falt naturlig de andre gangene, selv om de likte deg. Om han er utadvendt eller innadvendt,spiller ikke noen rolle så lenge de liker deg og du dem😊 spennende å høre hva gutta sier da ts 😉 Lykke til. Håper det blir date på dere😊
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2017 #6 Skrevet 24. oktober 2017 Som man gjør med alle nye så tar man de godt i mot, spør nye om de trenger hjelp eller lurer på noe, inkluderer de nye i samtaler og samholdet i lunsjen så alle føler seg velkommen, og er hyggelige mot kollegaene sine. Han vet nok at han kan risikere å få sparken, eller i det minste vet at det er upassende oppførsel om han skulle prøvd seg på deg, så jeg vil si han bare er hyggelig som en kollega skal og at du overanalyserer fordi du syntes han er kjekk og sjarmerende. Generelt er det upassende og ubehagelig , ikke minst uprofft å innlede noe med noen på jobb, spesielt en nyansatt, så om han tar jobben sin seriøst er jeg ganske sikker på at han ikke mener det sånn som du oppfatter det. Anonymkode: a6186...bf0
wintergirl Skrevet 24. oktober 2017 #7 Skrevet 24. oktober 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Som man gjør med alle nye så tar man de godt i mot, spør nye om de trenger hjelp eller lurer på noe, inkluderer de nye i samtaler og samholdet i lunsjen så alle føler seg velkommen, og er hyggelige mot kollegaene sine. Han vet nok at han kan risikere å få sparken, eller i det minste vet at det er upassende oppførsel om han skulle prøvd seg på deg, så jeg vil si han bare er hyggelig som en kollega skal og at du overanalyserer fordi du syntes han er kjekk og sjarmerende. Generelt er det upassende og ubehagelig , ikke minst uprofft å innlede noe med noen på jobb, spesielt en nyansatt, så om han tar jobben sin seriøst er jeg ganske sikker på at han ikke mener det sånn som du oppfatter det. Anonymkode: a6186...bf0 Upassende? Det er mange som møter partneren si på jobb. Hvordan skal han få sparken for å bli forelsket i en kollega? Typisk KG svar. Har selv møtt menn på jobb og datet dem. En ble jeg sammen med faktisk. Ingen som reagerte negativt på det på jobben. Det er faktisk helt normalt å like noen og flørte litt. Det er ikke bare på byen,tinder, sukker +++++ dette skjer.
Gjest padawan Skrevet 24. oktober 2017 #8 Skrevet 24. oktober 2017 9 timer siden, FrodeF skrev: Du er ny og eneste dame på kontoret. Hold beina i kors. Jeg er enig i denne. Uansett hva som skjer er det viktig for dit eget rykte at du ikke gjør noe overilt. 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Generelt er det upassende og ubehagelig , ikke minst uprofft å innlede noe med noen på jobb, spesielt en nyansatt, så om han tar jobben sin seriøst er jeg ganske sikker på at han ikke mener det sånn som du oppfatter det. Jeg tror ikke du har peiling på hvor mange som faktisk møtes og blir par via jobben.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå