Gå til innhold

antivoldtekts-kondom

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet noen hvor man kan kjøpe sånne? 
Er det i det hele tatt lov å bruke sånne, uten å selv bli straffet for å skade voldtektsmannen?

http://edition.cnn.com/2010/WORLD/africa/06/20/south.africa.female.condom/index.html

Anonymkode: 2cd48...21e

Menn som voldtar, voldtar uansett hva eller hvordan kvinnen gjør for å unngå å bli voldtatt. Dette vil snarere kunne føre til mer og større skader i kvinnens underliv om hun skulle være så uheldig å treffe på en overfallsvoldtektsmann. 

Anonymkode: 30902...944

Skrevet

Jeg vil tro det, absurd nok, er en juridisk gråsone og at du faktisk kan risikere å havne i juridisk trøbbel dersom du blir voldtatt, ja. Personlig hadde jeg gitt faen i det, den eventuelle dommen/straffen hadde jeg heller tatt. 

Anonymkode: 07afd...e4c

• Liker 3
Skrevet

Såklart er det lov , det er selvforsvar. 
Den skader jo ikke menn som ikke stikker penisen inn i deg uten at du er med på det. 

Husker det stod mye om disse for noen år siden og vet de har blitt populære i storbritannia og frankrike (eller var det italia?) også , og er egentlig forbausa over at de ikke er å få kjøpt her også. 

Anonymkode: dd0c9...910

• Liker 4
Skrevet (endret)
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det i det hele tatt lov å bruke sånne, uten å selv bli straffet for å skade voldtektsmannen?

http://edition.cnn.com/2010/WORLD/africa/06/20/south.africa.female.condom/index.html

Du tuller nå? Selvfølgelig kan du putte hva du vil i din egen vagina. Herregud.

Endret av Perle
  • Liker 8
Skrevet
6 minutes ago, AnonymBruker said:

Menn som voldtar, voldtar uansett hva eller hvordan kvinnen gjør for å unngå å bli voldtatt. Dette vil snarere kunne føre til mer og større skader i kvinnens underliv om hun skulle være så uheldig å treffe på en overfallsvoldtektsmann. 

Hvordan da?

Anonymkode: 34e89...be4

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Poenget er ikke å stoppe en voldtekt, men at voldtektsmannen blir tatt og straffet. Det kan muligens til en viss grad virke preventivt dersom mange nok går med det, men det vil trolig uansett få en voldtektsmann til å tenke seg om en gang eller to ekstra før de voldtar. 

Men ja, det er ikke akkurat en skuddsikker beskyttelse. Den kan definitivt omgåes og ikke minst virke mot sin hensikt. 

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Poenget er ikke å stoppe en voldtekt, men at voldtektsmannen blir tatt og straffet. Det kan muligens til en viss grad virke preventivt dersom mange nok går med det, men det vil trolig uansett få en voldtektsmann til å tenke seg om en gang eller to ekstra før de voldtar. 

Men ja, det er ikke akkurat en skuddsikker beskyttelse. Den kan definitivt omgåes og ikke minst virke mot sin hensikt. 

Hvordan kan den omgåes og virke mot sin hensikt?

Anonymkode: 2175e...eea

• Liker 4
Skrevet
7 minutter siden, Perle skrev:

Du tuller nå? Selvfølgelig kan du putte hva du vil i din egen vagina. Herregud.

Ja, det er klar. Så det er ingen juridisk gråsone, som noen andre nevner? Vil liksom ikke komme i trøbbel om jeg velger å gå med en sånn, og jeg blir voldtatt, og han blir skadet av denne kondomen.

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er klar. Så det er ingen juridisk gråsone, som noen andre nevner? Vil liksom ikke komme i trøbbel om jeg velger å gå med en sånn, og jeg blir voldtatt, og han blir skadet av denne kondomen.

Det står i artikkelen at kondomen ikke trenger seg inn i huden, så tror ikke det blir noe skade. Poenget er at voldtektsmannen må til en lege for å få den fjernet, noe som gjør at det blir lett å arrestere voldtektsmenn, og så skal det virke preventivt på den måten.

Anonymkode: 97b63...221

• Liker 3
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Voldtektsperson* mente du nok å skrive. "Mann" er generaliserende og ikke greit.

Anonymkode: d7413...c1e

• Liker 2
Skrevet
1 minute ago, AnonymBruker said:

Voldtektsperson* mente du nok å skrive. "Mann" er generaliserende og ikke greit.

Tuller du nå? Hvordan skal en kvinne klare å voldta noen så hun får denne innretningen på pikken som hun ikke har?

Anonymkode: 34e89...be4

• Liker 14
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så teit og naivt.

Menn voldtar uansett - og merker de disse i linken her så kan de bli provosert og skade kvinnen ennå mer/drepe.

Anonymkode: c6c41...f78

• Liker 1
Skrevet (endret)
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her tror jeg nok at vi kan generalisere, gitt. Hvor mange prosent kvinner voldtar andre kvinner egentlig? Klart det skjer, men det er nok en promille av voldtektene. Pluss det hjelper uansett ikke mot en som ikke har penis! Så her er det altså voldtektsMENN som fryktes. Med grunn.

Endret av Ulla Ullsokk
  • Liker 4
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så teit og naivt.

Menn voldtar uansett - og merker de disse i linken her så kan de bli provosert og skade kvinnen ennå mer/drepe.

Redd for det ja... Men de ser den jo ikke? De merker den ikke for det er "forseint". De skal jo gjøre vondt, noe som gir kvinnen tid på å rømme.

• Liker 1
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan kan den omgåes og virke mot sin hensikt?

Anonymkode: 2175e...eea

Den kan enkelt omgåes ved å stappe inn noe annet enn pikken først, så er det klar bane etterpå. Og det er ærlig talt ikke nødvendigvis noen fordel at det brukes gjenstander - voldtektsmenn har en tendens til å ikke velge de mest skånsomme. Dessuten er det som andre her nevner, en ganske stor sjanse for å voldtektsmannen blir sint og enten mister kontrollen eller hevner seg.

• Liker 2
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Voldtektsmann er en helt ordinær norsk betegnelse på en person som voldtar. Slå opp i en ordbok.

• Liker 2
Skrevet

Det har blitt advart mot å bruke denne fordi overfallsmannen kan ende med å bruke mer vold dersom han blir skadet.

Anonymkode: 4cc82...7ee

• Liker 1
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Redd for det ja... Men de ser den jo ikke? De merker den ikke for det er "forseint". De skal jo gjøre vondt, noe som gir kvinnen tid på å rømme.

Slikt gir ikke tid til å rømme. Mannen blir forbannet og vil gå til angrep pga «våpenet». 

• Liker 1
Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel, jeg er kvinne å har fremdeles til gode å putte pikken min inn i et annet kvinnfolk (nettopp fordi jeg ikke har en penis åpenbart nok) så jo det er menn som putter pikken sin i kvinnfolk uten lov. 

Anonymkode: ced04...3f3

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...