AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2017 #1 Skrevet 23. oktober 2017 En jeg kjenner som har holdt på med IT i ørten år fortalte meg at han kunne finne ut av hvem folk er på KG hvis han ville, men han gjorde ikke det. Hvordan er dette mulig? Anonymkode: 163f7...c59
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2017 #2 Skrevet 23. oktober 2017 Det er mulig hvis du har en del kunnskap og teknologi tilgjengelig, men særlig lovlig er det ikke. Det er mye enklere med litt "social engineering." Jeg har klart å spore opp og identifisere to brukere som trengte umiddelbar hjelp. Det var ikke lett, men det gikk. Anonymkode: 84485...4ff 3
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2017 #3 Skrevet 23. oktober 2017 Det er lett hvis man har mer pc-kunnskap enn "normalen" og de riktige kontakter innenfor datamiljøet. For den vanlige personen på gata er sjansen ganske liten. Anonymkode: 195c4...39e 1
Mnjah Skrevet 23. oktober 2017 #4 Skrevet 23. oktober 2017 Du er på KG, logger deg inn på facebook etterpå - tada. Evt. mail.
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2017 #5 Skrevet 23. oktober 2017 Takk for svar. Ts Anonymkode: 163f7...c59
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2017 #6 Skrevet 23. oktober 2017 1 minutt siden, Mnjah skrev: Du er på KG, logger deg inn på facebook etterpå - tada. Evt. mail. Hvorfor skulle det ha noe å si? Må man ikke spore IP uansett? Anonymkode: b630a...2d0
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2017 #7 Skrevet 23. oktober 2017 Jeg vet hvordan, men kommer ikke til å forklare det her Anonymkode: 7e387...d91
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2017 #9 Skrevet 23. oktober 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor skulle det ha noe å si? Må man ikke spore IP uansett? Anonymkode: b630a...2d0 Ts her. Kan ikke noe om dette men jeg spurte spesifikt om det gikk via IP faktisk, han svarte at det ikke var via IP Anonymkode: 163f7...c59
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2017 #10 Skrevet 23. oktober 2017 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: En jeg kjenner som har holdt på med IT i ørten år fortalte meg at han kunne finne ut av hvem folk er på KG hvis han ville, men han gjorde ikke det. Hvordan er dette mulig? Anonymkode: 163f7...c59 spiller det noen rolle om han kan finne ut det ? er det fordi folk har forskjellige meninger og vi må oute de som ikke mener det samme som oss ? jeg hadde personelig ikke brydd meg om noen fant ut hvem jeg er Anonymkode: 77f35...9c9 2
minister-mio Skrevet 23. oktober 2017 #11 Skrevet 23. oktober 2017 Sikkert gjennom e-posten man er registrert med 2
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2017 #12 Skrevet 23. oktober 2017 På sol debatt gikk det fint for der var perl-scriptet satt til å kjøre som root. Her på KG kjøres alt med revers proxy så det er ingen direkte forbindelse mellom databasen og din klient. Når det gjelder å finne ut av hvem som har postet et innlegg, sånn som hvilken bruker som står bak mitt innlegg, så er ikke det mulig på annen måte enn gjennom IP. Moddene går inn, finner ut av hvilken IP som har skrevet dette innlegget, så sjekker de hvilken konto som er koblet opp til KG med denne IPen. Sånn finner de ut av hvem som har brutt reglene, hvis de må. Det er ingen annen måte å finne ut av det på. Hilsen FinAck og Fin. Anonymkode: 8f304...1e0 9
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2017 #13 Skrevet 23. oktober 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: spiller det noen rolle om han kan finne ut det ? er det fordi folk har forskjellige meninger og vi må oute de som ikke mener det samme som oss ? jeg hadde personelig ikke brydd meg om noen fant ut hvem jeg er Anonymkode: 77f35...9c9 Nei, verken jeg (eller han) er ute etter å vite hvem som er her, det er ikke det som er greia. Men han har mye innsikt innenfor IT pluss pluss pluss. Han fortalte meg det i forbindelse med en samtale vi hadde om KG. Anonymkode: 163f7...c59
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2017 #14 Skrevet 23. oktober 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: På sol debatt gikk det fint for der var perl-scriptet satt til å kjøre som root. Her på KG kjøres alt med revers proxy så det er ingen direkte forbindelse mellom databasen og din klient. Når det gjelder å finne ut av hvem som har postet et innlegg, sånn som hvilken bruker som står bak mitt innlegg, så er ikke det mulig på annen måte enn gjennom IP. Moddene går inn, finner ut av hvilken IP som har skrevet dette innlegget, så sjekker de hvilken konto som er koblet opp til KG med denne IPen. Sånn finner de ut av hvem som har brutt reglene, hvis de må. Det er ingen annen måte å finne ut av det på. Hilsen FinAck og Fin. Anonymkode: 8f304...1e0 Takk for svar. Han snakket noe om dette (jeg kan dessverre ikke gjengi dataspråket Men han sa bestemt at det ikke var via IPen. Anonymkode: 163f7...c59
WubWub Skrevet 23. oktober 2017 #15 Skrevet 23. oktober 2017 Om han skal finne ut av dette så må han isåfall bryte loven. Det er ikke å anbefale, KG har dyktig teknisk ansvarlig så dette blir nok oppdaget og anmeldt. 4
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2017 #16 Skrevet 23. oktober 2017 Akkurat nå, WubWub skrev: Om han skal finne ut av dette så må han isåfall bryte loven. Det er ikke å anbefale, KG har dyktig teknisk ansvarlig så dette blir nok oppdaget og anmeldt. Det er fint! Men det er altså mulig? Anonymkode: 163f7...c59
WubWub Skrevet 23. oktober 2017 #17 Skrevet 23. oktober 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er fint! Men det er altså mulig? Anonymkode: 163f7...c59 Minimalt sannsynlig. Så lite sannsynlig at det ikke er noe å engste seg over.
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2017 #18 Skrevet 23. oktober 2017 3 minutter siden, WubWub skrev: Minimalt sannsynlig. Så lite sannsynlig at det ikke er noe å engste seg over. Veldig bra å høre at det ikke er enkelt. Tror likevel ikke at han tuller med det Han er ikke en som tuller med sånt eller skryter på seg ting. Men at det ikke er enkelt, ikke kan gjøres av hvem som helst, er straffbart er FINT å høre. Anonymkode: 163f7...c59
Elaine Marley Skrevet 23. oktober 2017 #19 Skrevet 23. oktober 2017 Hva skulle man gjort med slik informasjon da? Hengt ut folk for å skrive på et forum? Tatt kontakt med folk og skrevet "I see you" med skjermdump av et kleint innlegg man har skrevet? Virker ikke så veldig interessant egentlig å skulle bryte loven for å vite hvem som har skrevet en eller annen trolletråd. 3
WubWub Skrevet 23. oktober 2017 #20 Skrevet 23. oktober 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Veldig bra å høre at det ikke er enkelt. Tror likevel ikke at han tuller med det Han er ikke en som tuller med sånt eller skryter på seg ting. Men at det ikke er enkelt, ikke kan gjøres av hvem som helst, er straffbart er FINT å høre. Anonymkode: 163f7...c59 Serverparken Egmont benytter seg av er garantert meget godt sikret og forumprogramvaren er av ypperste kvalitet. Du trenger ikke bekymre deg 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå