Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har vært gravid før, som endte i abort i uke 10. Den gangen hadde jeg masse ligamentsmerter. hver gang jeg nøs, hostet eller snudde meg brådd strakk og stakk det voldsomt i sidene. 

Nå er jeg gravid igjen og er i uke 11 nå, og har ikke hatt en eneste ligamentsmerte. Det bekymrer meg litt. Burde jeg ikke ha det siden livmor jo skal utvide seg? Eller er det sånn at siden livmoren har vært på den størrelsen før, så er den liksom ferdig strekt? 

Hvordan har deres ligamentsmerter vært i første svangerskap kontra andre i første trimester?

Anonymkode: 18997...788

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjenner på kroppen at svangerskapene er veldig ulike. Har du andre symptomer? 

Jeg har hatt ligamemtsmerter i alle svangerskapene mine. Selv det hvor jeg mistet i uke 8. 

Skrevet
3 minutter siden, Fanteria skrev:

Jeg kjenner på kroppen at svangerskapene er veldig ulike. Har du andre symptomer? 

Jeg har hatt ligamemtsmerter i alle svangerskapene mine. Selv det hvor jeg mistet i uke 8. 

Ja, er jo kvalm og oppblåst og ømme, store bryster, ekstrem luktesans osv.. 

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, er jo kvalm og oppblåst og ømme, store bryster, ekstrem luktesans osv.. 

Det er gode tegn. Jeg ville ikke gått å grubles over det. Alle har ulike svangerskap og de kan igjen være ulike hos den enkelte. 

Eneste måten å få det helt bekreftet er å få tatt en ultralyd. 

Skrevet

Har vært gravid 6 ganger, mistet 3. Har hatt forskjellig grad med disse ligamentsmertene. I de siste sv. skapene har det vært mest  rundt uke 4-5 og ikke noe særlig etter det. 1. svangerskap synes jeg å huske jeg hadde mer av det. 

Anonymkode: d79f6...298

Skrevet

Ikke alle får ligamentsmerter i like stor grad, og alle svangerskap er ulike. At du hadde det med første, betyr ikke at du får det med andre. Jeg har veldig lite ligamentsmerter, men mye voksesmerter, og en uhyre aktiv fyr der inni. Jeg er i uke 20 nå, og ligamentsmerter har jeg hatt kanskje 10-12 ganger i hele svangerskapet. 

Anonymkode: 32e69...5b6

Skrevet

Takk for svar alle sammen. Det beroliger. Er så lett å bekymre seg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...