Gå til innhold

Gravid? Livmortapp? Ebay strimler!

Tuppeli

Anbefalte innlegg

Hei :) ny her, å mange er sikkert lei spm, men kunne ikke finne noen som var som meg :ac:

Rask oppsummering:

Fra mai - juli har jeg fjernet celleforandringer, og blitt operert for endometriose. TR med nuvaring var 5 dager. Brutale blødninger og brutale smerter.

I august sluttet jeg på nuvaring, i håp om en liten spire. Fra jeg sluttet på den, har jeg hatt TR på besøk i 2uker hver gang:sjokk: å nøyaktig 1 uke før TR kommer, blir niplene harde som stein og super ømme.

Så:

Hadde TR på besøk sist fra 26.sept - 10.okt, og ble heller ikke mye sengekos i perioden eggløsning burde kommet (blir vel når ca 10.okt). Hadde ikke mye håp for denne runden, men plutselig fikk jeg rosa utflod/blod 17-19.okt. dette er ikke normalt og har ikke skjedd di andre mnd siden august eller noengang egentlig.

Siden 17.okt har jeg hatt stikkninger i livmora. Det er definitivt ikke TR smerter, for sånn her murring har jeg aldri følt før. Føler puppene har blitt noe større og rundere, og mine såre nipler som kommer 1uke før TR, er enda ikke kommet. I dag begynte selve puppene og bli litt øme. Jeg føler niplene er blitt noe større og mørkere, og ringen rundt noe mørkere.

Har også vært litt tappetafser, og blitt kjent med den føler jeg. Den har enten lite rundt søkk, eller stort hull (sikkert pga fjerning av celleforandringene, da jeg ikke har barn fra før). Den åpner seg alltid samme dag/rett før TR kommer. MEN nå har den vært anderledes siden 17.okt. føler "inngangen" er mer avlang enn rund, og litt åpen. Knallhard, men myk på toppen. Kjennes ut som silke å ta på. Den har altså vært sånn i snart 1 uke.

TR skal melde sin ankomst i morgen, men jeg har ingen vanlige symptomer på at hun kommer. Har hatt mye hodepine i det siste og vært veldig trøtt.

Hamstret inn graviditetster fra ebay. Slike strimmler. Tok en i dag, og med god vilje kan jeg se at det er en nesten usynlig rosa strek der "gravid" streken skal komme. Er det noen som har erfaring med disse? 

Har siden 17.okt hatt en følelse inni meg som sier det er en liten spire inni der, men tør ikke håpe for mye :sad: er litt trangt økonomisk denne måneden, så har ikke råd til og kjøpe inn masse CB digital. 

Noen som har noen erfaringer? Tips? Når slår som regel en ebay test ut?

Kjenner jeg grugleder meg til i morgen, for og se om TR kommer. Men hva om ho ikke kommer? Hun er alltid presis eller før tiden.

Endret av Tuppeli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gadd ikke å lese alt, men ebay strimlene er mer følsomme enn clearblue. Så clearblue trenger du ikke å kjøpe i det heletatt. Ebay strimler er topp!

Anonymkode: bb7b2...369

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Gadd ikke å lese alt, men ebay strimlene er mer følsomme enn clearblue. Så clearblue trenger du ikke å kjøpe i det heletatt. Ebay strimler er topp!

Anonymkode: bb7b2...369

Har lest at di er gode, og at di er ganske dårlig. Eller at di slår senere ut enn CB. At digital er best?

Men takk for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at testene fra eBay viser en rosa skyggestrek 8 av 10 ganger. Jeg ville ikke stolt på de før streken var ganske sterk. Dessverre!

Anonymkode: 860a8...b99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min erfaring er at testene fra eBay viser en rosa skyggestrek 8 av 10 ganger. Jeg ville ikke stolt på de før streken var ganske sterk. Dessverre!

Anonymkode: 860a8...b99

Tatt ca 15 stk opp igjennom (om ikke mer),å kun fått slik på 3 stk (2 stk nå di 3 siste dagene) :) men godt mulig det skjer et par ganger :)

TR har enda ikke meldt sin ankomst. Gjort mye i dag som pleier og gjøre at hun kommer i det øyeblikk, men ingenting. Fikk noen veldige smerter i ca 5min tidligere, så gikk det tilbake til bare litt murring. Livmortappen virker til å lukke seg mer. Får bare krysse fingrene og be for spire frem til TR evnt kommer melder sin ankomst:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TR har enda ikke meldt sin ankomst. Hard men fløyelsmyk livmortapp. Lukket. Livmora kjennes litt øm (ikke opplevd før). Såre nupler.

Neg. Test. Eller skyggestrek (strimmel)

Håper ikke TR kommer, men skal ho komme, kan hun likså godt komme med en gang :-/ lei venting

Endret av Tuppeli
Glemte noe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enda ingen TR! Ikke engang tegn til henne! Livmortappen er hard inni og fløyelsmyk utenpå. Litt mindre murring i magen i dag, men litt øm i korsryggen også nå, og har en kvalme klump som sitter i halsen nå plutselig! Får bare vente og se!

Oppdaterer sånn folk evnt kan se senere, om di er i samme båt! Kjempe kjedelig med innlegg som bare slutter, uten og vite hva resultatet ble.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Memira skrev:

Hvordan går det nå? Noen mer tydelig strek hos deg? 

Nei enda ikke noe mer tydelig strek 😔 men har ikke testet siden i går 😊 livmortappen blir bare mykere og mykere på overlaget (hard under), så det kan jo kanskje virke lovende? 😊 blir nok en tur innom legen for å ta blodprøve om ikke noe slår ut eller TR kommer snart 😊 

Har kun greid og utsette TR med nesten 1uke med nuvaring (grunnet brutale blødninger pga endometriose), så rart ho ikke kommer som hun skal :-p men krysser alt jeg har for at det er en spire som gror 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er du inni og kjenner??

Fortsett å ta morgentester, dersom ikke TR er kommet når du er 2 uker over forventet kan du ta en telefon til legen.

Anonymkode: 4f4e4...753

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Tuppeli skrev:

Nei enda ikke noe mer tydelig strek 😔 men har ikke testet siden i går 😊 livmortappen blir bare mykere og mykere på overlaget (hard under), så det kan jo kanskje virke lovende? 😊 blir nok en tur innom legen for å ta blodprøve om ikke noe slår ut eller TR kommer snart 😊 

Har kun greid og utsette TR med nesten 1uke med nuvaring (grunnet brutale blødninger pga endometriose), så rart ho ikke kommer som hun skal :-p men krysser alt jeg har for at det er en spire som gror 😍

Så spennende! Lykke til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er du inni og kjenner??

Fortsett å ta morgentester, dersom ikke TR er kommet når du er 2 uker over forventet kan du ta en telefon til legen.

Anonymkode: 4f4e4...753

Siden den kan gi et lite tegn på om noe er på ferd inni der :)

Skal fortsette og teste, men mulig lege blir kontaktet tidligere grunnet medisiner og div :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De gangene jeg har vert gravid har strømmene blitt positive flere dager før CB :) Lykke til!

Anonymkode: f048b...06b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.10.2017 den 21.20, Tuppeli skrev:

Hvis du hadde rosa utflod 17-19. oktober, så kan det være EL slik at du bør forvente mens et sted mellom 31. oktober og 3. november.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
4 timer siden, Ny Bruker skrev:

Hvis du hadde rosa utflod 17-19. oktober, så kan det være EL slik at du bør forvente mens et sted mellom 31. oktober og 3. november.

I følge livmortappen var det ikke eggløsning (den var hard og lukket,  å ikke myk og åpen), å hadde heller ikke noe EL slim :) men får bare se :) skal ringe legen for å få blodprøve. Har skyggestreker og blanke om hverandre, så ganske frustrerende 😧 har heller aldri fått skyggestrek fra di på ebay (di siste månedene), men måtte jo høre om det evnt kunne skje å om folk har/hadde erfaring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.10.2017 den 12.26, Tuppeli skrev:

I følge livmortappen var det ikke eggløsning (den var hard og lukket,  å ikke myk og åpen), å hadde heller ikke noe EL slim :) men får bare se :) skal ringe legen for å få blodprøve. Har skyggestreker og blanke om hverandre, så ganske frustrerende 😧 har heller aldri fått skyggestrek fra di på ebay (di siste månedene), men måtte jo høre om det evnt kunne skje å om folk har/hadde erfaring :)

Hei! Hvordan gikk det med deg? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...