Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en halvsøster som er helt på styr. Hun har vært i psykiatrien i mange år og har derfor mangelfull skolegang/sosial omgang. I fjor mistet hun moren sin og etter dette har hun blitt helt JÆVLIG å forholde seg til. Vi har alltid hatt et godt forhold, men i det siste året har hun stjålet fra meg, satt ut rykter, opprettet fake datingprofil i mitt navn, og sitter også her på KG og oppretter trolletråder + slenger dritt til folk. Hun skrev faktisk så drøye mld'er til en venninne av meg her inne at hun endte på legevakta.. altså venninna mi. 

Jeg har vært forståelsesfull lenge men nå har jeg fått nok. Det toppet seg da vi var på ferie i sommer. Hun kritiserte ALT jeg sa. Jeg var patetisk, stygg og uansett hva jeg sa så satt hun fingeren i øret og ropte BLABLABLA. Jenta er 26 år. Jeg eksploderte i sommer men det har 0 effekt på henne. Hun begynner bare å le helt sånn psykopatisk. Mora hennes var klin gæren og (psykopat, hun mishandlet meg) og jeg blir faktisk skremt over hvor like de er! 

Hun har også sparket til kaninen min :( Problemet er at jeg har bursdag neste uke og min far har invitert henne.. jeg har lyst å slå henne, ganske hardt hvis hun begynner å bli frekk. Råd til hva jeg kan si for at hun skal skjerpe seg? Jeg har prøvd å være rolig og bare si bestemt "Ta deg sammen, du oppfører deg som en atal drittunge." Men uansett hva jeg sier får hun sånn hysterisk latter. HJELP!

Anonymkode: 93f4c...3fc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dessverre velger man ikke familien sin, men man velger om man vil ha kontakt med dem eller ikke. Har flere i min egen familie som er helt jævlig å ha rundt seg, og jeg velger derfor å bare ikke ha dem i livet mitt. Kutt henne helt ut for en stund, og se om hun bedrer seg når hun innser at hun ikke kan holde på sånn. 

• Liker 4
Skrevet

"skjebnen gir oss familie, men venner velger vi helt selv!"       

Anonymkode: ead3c...093

• Liker 1
Skrevet

Kutt kontakten med henne, er ikke verre enn det. Hvis hun kommer til bursdagen din og er frekk kan du be henne forlate selskapet. Problem solved.

• Liker 2
Skrevet

Du må bare kutte henne ut, så enkelt. Hvorfor har faren din invitert henne i din bursdag? Fortell han at du ikke ønsker å ha henne på besøk, han må vel vite hvorfor?

Anonymkode: 46aec...06e

• Liker 3
Skrevet

Er ikke TS

Det blir jo en kobinasjon av sorg, tror jeg, for en er jo familie.

fortvilelse og frustrasjon for en ikke kommuniserer greit sammen.

Kanse det ville vært lurt å prøvd å få litt ekspert hjelp for å forstå din søsters signaler,  

Du kan kansje si, Du må være snill med meg, vis vi skal ha kontakt fremmover. Dersom du kjefter eller ufin, så må jeg brye kontakten, for å spare meg selv.

Ellers så er det nok best å ikke ha kontakt, 

Anonymkode: d3f0c...a5a

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde nektet henne å komme hjem til deg, når hun oppfører seg så fælt mot deg. Og spar på bevis for alt hun gjør mot deg, som å opprette dating profiler osv, alt. For jeg hadde da anmeldt henne. Hadde gitt henne varsel først, men skjerpet hun seg ikke, så hadde jeg anmeldt. Hun lærer jo ingenting av at familien duller med henne.

Anonymkode: 1997d...0dc

• Liker 3
Skrevet
På 23.10.2017 den 21.14, AnonymBruker skrev:

Du må bare kutte henne ut, så enkelt. Hvorfor har faren din invitert henne i din bursdag? Fortell han at du ikke ønsker å ha henne på besøk, han må vel vite hvorfor?

Anonymkode: 46aec...06e

Faren min insisterer fortsatt på at han ikke har lagt merke til at hun oppfører seg ufint.. jeg fatter ikke at det er mulig å unngå. Vi skal ikke møtes hjemme hos meg, vi skal på restaurant. Vet at lillesøster har det vanskelig,  men hun gjør jo ingenting for å få det bedre. Jeg har prøvd å introdusere henne til folk (men de liker henne ikke fordi hun har 0 sosiale antenner), prøvd å få henne med på aktiviteter og spandert turer på henne. Men nå er det nok.

Løsningen er vel å be henne pelle seg vekk om hun sier noe ufint i min bursdag. 

Anonymkode: 93f4c...3fc

• Liker 2
Skrevet

Uff, så leit å høre, både at du må forholde deg til en slik person og at hun har det så vondt. 

Når hun ødelegger så mye før deg kan det være lurt å kutte henne ut, i hvertfall til ting eventuelt roer seg ned. Hun har nok så store vansker at det er vanskelig for andre å forholde seg til. Og det er ikke ditt ansvar. Virker som du har prøvd, men et sted går grensen.

Hun virker rett og slett farlig og helt ut av kontroll og da er det nok lurt å kutte all kontakt. Vis du må forholde deg til henne på et eller annet vis så prøv å ikke snakk med henne og overse henne. Det kan fort bli verre med engang, men kanskje hun etterhvert skjønner alvoret. Blokker henne på telefonen og sosiale medier og vis hun gjør noe kriminelt mot deg så vurder å anmeld det. 

Anonymkode: 8a2e4...ac3

• Liker 1
Skrevet

Kutt all kontakt. Blokker henne fra mobil og sosiale medier. Nekt å komme hvis hun er der. Du må bare komme deg unna og ta vare på deg selv. 

Har ei søster som er ganske lik, men på en mer subtil måte. Jeg hater henne og skulle ønske hun aldri hadde blitt født. 

Anonymkode: d95a6...d29

• Liker 1
Skrevet

Kanskje søsteren din har en sorgreaksjon, siden alt dette kom etter moren hennes døde.

Anonymkode: bed3f...13b

Skrevet

Hun hørtes jo nesten psykotisk ut 😯

• Liker 1
Skrevet

Hadde dokumentert alt du har opplevd og vist din far dette.
Datingprofiler, angrep på din venn, osv. Eventuelt ta opp samtaler når dere er alene og la faren din høre dette. 
Du kan også bruke det som bevis om du anmelder eller melder fra til psykiatrisk nødhjelp med bekymringsmeldinger og bevis på oppførsel (vet man kan bli tvangsinnlagt, ikke helt sikker hvem man ringer). 

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, KillerKitty skrev:

Hun hørtes jo nesten psykotisk ut 😯

Nei. Ikke psykotisk, men psykopatisk. 

Skrevet
1 time siden, Drakan skrev:

Hadde dokumentert alt du har opplevd og vist din far dette.
Datingprofiler, angrep på din venn, osv. Eventuelt ta opp samtaler når dere er alene og la faren din høre dette. 
Du kan også bruke det som bevis om du anmelder eller melder fra til psykiatrisk nødhjelp med bekymringsmeldinger og bevis på oppførsel (vet man kan bli tvangsinnlagt, ikke helt sikker hvem man ringer). 

Man blir ikke tvangsinnlagt pga ufordragelig oppførsel. 

• Liker 1
Skrevet

Du må bryte kontakten med henne

Anonymkode: 27b3e...0c7

• Liker 1
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Ikke psykotisk, men psykopatisk. 

Vet ikke helt jeg, men den oppførselen der er jo ikke normal for en 26 åring. Skulle nesten trodd det har tippet for henne?

Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man blir ikke tvangsinnlagt pga ufordragelig oppførsel. 

Oppførselen er jo ikke bare ufordragelig, den er jo sinnsyk for en voksen person? Hva hvis det blir verre? Burde ikke folk få hjelp før de faktisk utgjør en reell trussel mot seg selv eller andre? Hun kommer neppe til å bli med til legen frivillig, ut i fra det inntrykket jeg har fått, men hun har det nok jævlig. Nekter å tro at noen velger å oppføre seg sånn uten at det ligger noe bak? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...