idahoie Skrevet 23. oktober 2017 #1 Skrevet 23. oktober 2017 Hei! Nå er det allerede slutten av oktober, og november flyr avgårde så raskt at man såvidt henger med, så jeg trenger deres hjelp! Nå har jeg søkt hele internett etter hvilke gaver man kan gi til dem som har alt. Jeg trenger tips til hva jeg skal kjøpe til foreldrene mine på 40 år. Jeg er student og har veldig dårlig økonomi, så jeg har satt en grense på maks 6-700kr. Jeg har sett på opplevelsesgaver men disse er ofte dyre eller går ut i løpet av et år, og faren min har akkurat vært gjennom en ryggoperasjon så det lønner seg ikke i år. Personlige gaver som kaffekopper med eget bilde, kalender med egne bilder og mobildeksel med eget bilde har jeg allerede gitt tidligere juler. I tillegg anbefales det ofte å kjøpe forbruksvarer som vin, hjemmebakst og lignende, men jeg ønsker å kjøpe noe mer eksklusivt eller spesielt, ikke noe som de bare kan gå i butikken å kjøpe om de har lyst på det, om dere skjønner? Tar imot alle tips! Tusen takk på forhånd :-D
Forundret.. Skrevet 23. oktober 2017 #2 Skrevet 23. oktober 2017 Hva med å sette i gang med å bake 7 sorter, og kjøpe fine kakebokser å ha dem i? 1
idahoie Skrevet 23. oktober 2017 Forfatter #3 Skrevet 23. oktober 2017 1 minutt siden, Forundret.. skrev: Hva med å sette i gang med å bake 7 sorter, og kjøpe fine kakebokser å ha dem i? Veldig fin idé, men så har det seg slik at min far elsker å bake, og huset er fylt med all slags bakverk i julemåneden
Forundret.. Skrevet 23. oktober 2017 #4 Skrevet 23. oktober 2017 Akkurat nå, idahoie skrev: Veldig fin idé, men så har det seg slik at min far elsker å bake, og huset er fylt med all slags bakverk i julemåneden Ok. Men som nylig ryggoperert så er han kanskje ikke i stand til det selv i år? Og hva med å lage drops istedet? Med forskjellige smaker. Og istedet for kakebokser bruke glasskrukker, små?
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2017 #5 Skrevet 23. oktober 2017 Om du studerer et annet sted i landet enn hvor dine foreldre bor, så kan du prøve å finne noen spiselige spesialiteter fra det stedet/fylket du studerer. Sånne spesialiteter er typisk saker som klokkelynghonning og jødekaker. Anonymkode: 92e79...5ed 1
idahoie Skrevet 23. oktober 2017 Forfatter #6 Skrevet 23. oktober 2017 4 minutter siden, Forundret.. skrev: Ok. Men som nylig ryggoperert så er han kanskje ikke i stand til det selv i år? Og hva med å lage drops istedet? Med forskjellige smaker. Og istedet for kakebokser bruke glasskrukker, små? Nei kanskje ikke, men på et vis ender det alltid opp med julekaker i huset, om det er mamma, pappa, bestemor eller andre som lager. For meg føles det ikke spesielt nok hvis du skjønner. Drops høres spennende ut! Noterer det
Forundret.. Skrevet 23. oktober 2017 #7 Skrevet 23. oktober 2017 (endret) 4 minutter siden, idahoie skrev: Nei kanskje ikke, men på et vis ender det alltid opp med julekaker i huset, om det er mamma, pappa, bestemor eller andre som lager. For meg føles det ikke spesielt nok hvis du skjønner. Drops høres spennende ut! Noterer det Ser den. Drops og karameller, samt hjemmelaga juleskum!! 😁👍 Og hvis du er kunstnerlig anlagt så kan du jo dekorere krukkene med glassmaling o.l. Slikt varmer både en pappamage og mammahjerte. Endret 23. oktober 2017 av Forundret.. 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2017 #8 Skrevet 23. oktober 2017 Hvor bor du? Min lokale kaffekjede har julepakker med kaffe kvernet slik du vil ha den, med noen annet eksklusivt snacks nedi (sånn nougattrukkede karamelliserte nøtter osv). Anonymkode: 3a95f...e4f 1
idahoie Skrevet 23. oktober 2017 Forfatter #9 Skrevet 23. oktober 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvor bor du? Min lokale kaffekjede har julepakker med kaffe kvernet slik du vil ha den, med noen annet eksklusivt snacks nedi (sånn nougattrukkede karamelliserte nøtter osv). Anonymkode: 3a95f...e4f Det hørtes spennende ut! Hvilken kaffekjede er dette? Jeg bor i Haugesund
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2017 #10 Skrevet 23. oktober 2017 Dromedar, tror de finnes i Trondheim, Oslo og Bergen. Men mye mulig en av dine lokale også har noe lignende. Større sannsynlighet for at en kjede enn at en enkelt kafé har det. Anonymkode: 3a95f...e4f
ViljaH Skrevet 23. oktober 2017 #11 Skrevet 23. oktober 2017 Hva med å lage noe personlig? En fotobok hvor du forteller en historie med bilder. Koster ikke så mye, og vil nok settes pris på. Trykke opp et fint bilde av dere og sette pen ramme selv. Det har jeg gjort før, har fotoprinter. 2
Silje92 Skrevet 23. oktober 2017 #12 Skrevet 23. oktober 2017 Jeg er veldig glad i å gi bort spiselige gaver til de som har alt! Drops er fint, ellers har jeg blitt veldig glad i å lage konfekt de siste årene. Søstrene Grene og Ikea har fått mange fine silikonformer du kan lage konfekt i. Her er det et hav av utvalg typer du kan lage. Ellers synes jeg gode kaffer, forskjellig type te, syltetøy, god sjokolade/trøfler og annen spiselig snacks/mat er digg å gi bort til de som har alt Som nevnt over er det fint å satse på lokalt, evt oppsøk Bondens Marked. Jeg er også glad i å lage en "matboks" med diverse. Du kan kjøpe en fin eske, refererer igjen til Søstrene Grene, de har masse fine esker til en fin pris. Den kan du fylle med gode matvarer. Ting som er nevnt over + krydder, blandinger til å ha over salat, gode dressinger/balsamico, pesto av god kvalitet osv. Tomrommene kan du fylle med twist eller noe annet enkelt, da får de bokstavelig talt en hel boks med mat ;P
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2017 #13 Skrevet 24. oktober 2017 14 timer siden, idahoie skrev: Hei! Nå er det allerede slutten av oktober, og november flyr avgårde så raskt at man såvidt henger med, så jeg trenger deres hjelp! Nå har jeg søkt hele internett etter hvilke gaver man kan gi til dem som har alt. Jeg trenger tips til hva jeg skal kjøpe til foreldrene mine på 40 år. Jeg er student og har veldig dårlig økonomi, så jeg har satt en grense på maks 6-700kr. Jeg har sett på opplevelsesgaver men disse er ofte dyre eller går ut i løpet av et år, og faren min har akkurat vært gjennom en ryggoperasjon så det lønner seg ikke i år. Personlige gaver som kaffekopper med eget bilde, kalender med egne bilder og mobildeksel med eget bilde har jeg allerede gitt tidligere juler. I tillegg anbefales det ofte å kjøpe forbruksvarer som vin, hjemmebakst og lignende, men jeg ønsker å kjøpe noe mer eksklusivt eller spesielt, ikke noe som de bare kan gå i butikken å kjøpe om de har lyst på det, om dere skjønner? Tar imot alle tips! Tusen takk på forhånd :-D Ei fin veske til mor. Hvem blir ikke glad for å utvide veskesamlingen sin. Det er jo ikke så spesielt men veldig kjekt å få. ta en titt på zalando, der er det mye fint. Fine gensere til fedre er det også på zalando. Anonymkode: 92115...82c
*Emma* Skrevet 24. oktober 2017 #14 Skrevet 24. oktober 2017 Jeg syns det er hyggelig å få opplevelser. Spørs jo hva de liker, men det finnes en del sånne småkurs ala ølsmaking/vinsmaking/sjokoladesmaking på youwish.no for eksempel. Ellers ville jeg satt pris på ett gavekort på en restaurant jeg likte for eksempel. Eller om de er typen som liker å gå på show og konserter kan du gi gavekort på billettservice,no Da kan de kjøpe billetter selv til no de ønsker å se og bruke det som delbetaling 1
Majott Skrevet 26. oktober 2017 #15 Skrevet 26. oktober 2017 Jeg er 50 år, og setter veldig stor pris på spiselige gaver framfor mye annet. I fjor fikk vi røkt laks og en ost fra et lokalt ysteri av min søster, og det koste vi oss veldig med. Det var en i en annen tråd som foreslo klementinmarmelade eller konfekt. Det er som regel ganske rimelig å lage, men alltid fint å få. Selv om man lager mye spiselig selv til jul. Kan du strikke, så kan du vel strikke sokker og votter i et fint mønster? Eller grytelapper? Ellers tenker jeg selv på å gi denne til begge av mine foreldre: https://www.adlibris.com/no/bok/boken-om-meg---300-sporsmal-som-utgjor-en-livshistorie-9789186907150 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå