AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2017 #1 Skrevet 23. oktober 2017 Tips til en god, tørr hvitvin med alkoholprosent under 10? Helst ikke så dyr. Anonymkode: c3389...9a5
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2017 #2 Skrevet 23. oktober 2017 Alkohol fri Anonymkode: c3caf...9b5
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2017 #3 Skrevet 23. oktober 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alkohol fri Anonymkode: c3caf...9b5 Der er ikke så mye å velge mellom, og vil gjerne prøve noe nytt. Anonymkode: c3389...9a5
Gjest making.a.mess Skrevet 23. oktober 2017 #4 Skrevet 23. oktober 2017 Dr loosen har bare 8%. Men den er halvtørr, nesten på grensen til søt. Min favoritt
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2017 #5 Skrevet 23. oktober 2017 1 minutt siden, Mrs.Purdey skrev: Dr loosen har bare 8%. Men den er halvtørr, nesten på grensen til søt. Min favoritt Kan kanskje prøve den, men er vanligvis ikke så begeistret for søte viner. Anonymkode: c3389...9a5
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2017 #6 Skrevet 24. oktober 2017 Dr. Losen er relativ søt og jeg selger den til kunder som er interessert i en søt vin. Er omtrent det søteste du får uten å gå over på dessertviner. Merkelig å anbefale det til noen som etterspør en tørr vin. Anonymkode: 299fd...65f 3
Christina82 Skrevet 24. oktober 2017 #7 Skrevet 24. oktober 2017 Rusbrus, eller peach caney. Black tower bobler(rosa ) eller den hvite er ikke sterk og veldig god:)
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2017 #8 Skrevet 24. oktober 2017 4 timer siden, ninab82 skrev: Rusbrus, eller peach caney. Black tower bobler(rosa ) eller den hvite er ikke sterk og veldig god:) Altså, TS spør om alkoholsvak tørr vin. Det du foreslår er ikke engang i nærheten! Min første innskytelse: Portugisisk vinho verde, dvs alvarinho. Det står dessverre ikke alkholprosent på de enkelte vinene på polets nettsider såvidt jeg vet, men dette er typisk tørre, lette og alkoholsvake viner, ned i 9 prosent. Spør på polet. Anonymkode: 3f9d3...35e 4
Monstrum Skrevet 24. oktober 2017 #9 Skrevet 24. oktober 2017 Ofte er det slik at søte viner har lavest alkoholprosent, fordi gjæringen avbrytes såpass tidlig at sukkeret ikke har rukket å omdanne seg til alkohol enda. Det enkleste er nok å spørre på polet. Ellers er min første tanke muscadet sur lie - viner, kanskje? 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Det står dessverre ikke alkholprosent på de enkelte vinene på polets nettsider såvidt jeg vet, men dette er typisk tørre, lette og alkoholsvake viner, ned i 9 prosent. Spør på polet. Anonymkode: 3f9d3...35e Joda! Gå inn på den vinen du vil, bla litt lengre ned på siden, og trykk på Innhold. Der får du opp sukkerinnhold, alkoholprosent mm
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2017 #10 Skrevet 24. oktober 2017 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Alkohol fri Anonymkode: c3caf...9b5 Denne synes jeg er god. Alkoholfri, hvit musserende. Frisk og god, smaker absolutt vin (ikke saft), og unngår å bli både for søt og for sur. Et godt alternativ til alkoholholdig hvitvitn når man må være forsiktig med alkohol, både som kosedrikke og til skalldyr/fisk. Anonymkode: 38846...eb3
Gjest hva som helst Skrevet 25. oktober 2017 #11 Skrevet 25. oktober 2017 Her er listen over alle viner med alkohol under 10%, og sukkerinnhold lavere enn 10: Varenavn Varetype Alkohol Sukker Pris Este Vinho Verde 2013 Hvitvin 9.5 9 79.4 Lurton FL No9 Sauvignon Blanc 2013 Hvitvin 9 4 114.9 Testalonga El Bandito Sweet Cheeks 2016 Hvitvin 9 0.7 319.9 Selbach-Oster Zeltinger Schlossberg Riesling Auslese Schmitt 2004 Hvitvin 8.5 1.2 399.9 Barefoot Bubbly Pinot Grigio Musserende vin 8 3 110 Leitz RiesTingeLing 2016 Hvitvin 4.8 6 85 Pasion Gold 2017 Hvitvin 9.5 3 175.3 Jeg går ikke god for kvaliteten på noen av dem.
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2017 #12 Skrevet 25. oktober 2017 Jeg tenker du bør holde deg unna all vin av typen muscat og riesling. Syns all sånn vin er søt, men så liker jeg søt vin da Anonymkode: 1b4f6...c98
Gjest hva som helst Skrevet 25. oktober 2017 #13 Skrevet 25. oktober 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenker du bør holde deg unna all vin av typen muscat og riesling. Syns all sånn vin er søt, men så liker jeg søt vin da Anonymkode: 1b4f6...c98 Det finnes masse tørr muscat og riesling.
bib_84 Skrevet 25. oktober 2017 #14 Skrevet 25. oktober 2017 Nå husker jeg ikke om den er klassifisert som tørr, men polet har en hvitvin fra Portugal på blå/lys blå flaske med skrukork. Jeg liker ikke så godt søte viner, og synes denne er veldig god. Den er svakt musserende og har ikke høy alkoholprosent 1
DrueSmoothie Skrevet 25. oktober 2017 #15 Skrevet 25. oktober 2017 (endret) Jeg elsker en de bare selger i Sverige, men så vidt jeg har forstått kan de ta den inn her i Norge også om man spør etter den, for jeg mener jeg spurte en gang om det var mulig og at de sa at det var det, men dette er en stund siden jeg jeg er ikke bråsikker. Vinen heter Tr3 Apor, har 8,5% alkohol og smaker helt fantastisk. Søt og god, ikke for bitter, og heller ikke for søt, for all del. Jeg liker ikke for søte viner. Denne er halvtørr bare da, ser du helst vil ha tørr. Perfekt kald på fine sommerkvelder. Den kommer også som Rosèvin som er like god og frisk! I Sverige har jeg sett disse både på flasker og 3-litere, og om de kan tas inn i Norge kan de nok ta inn begge deler. Kjøper 3-liter i sverige til 159 SEK, og det er livsfarlig å ha en kartong stående, for jeg vil gjerne ha "bare ett glass i kveld også..." Denne er min favoritt hvitvin Og så kommer det jo an på hvor søtt du liker da, men mange dessertviner har jo lav alkoholprosent, og ikke alle er alt for søte. Noen av de kan jeg fint drikke som vanlig hvitvin, noen er også svakt perlende (små bobler) og det er fantastisk godt. Men jeg klarer ikke å komme på noen navn på stående fot dessverre. Men det går an å titte under dessertvin-hylla hvertfall. Ofte kan jo personalet på vinmonopolet veldig mye. Jeg har blitt mye flinkere til å be om tips enn jeg var før og stort sett har jeg vært veldig fornøyd Og om du ikke vil ha alkohol i det heletatt kjøpte jeg for første gang alkoholfri vin, da med bobler, forrige helg da jeg skulle kjøre hjem, og heller ville ha det enn brus, og jeg var positivt overrasket. Den var en del søtere enn alkoholholdig vin, men likevel ikke det samme som brus. Men i såfall velg en med lite sødme tenker jeg. Jeg kjøpte en hvit og 1 rosè https://www.systembolaget.se/dryck/vita-viner/tr3-apor-592108 Endret 25. oktober 2017 av DrueSmoothie
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2017 #16 Skrevet 25. oktober 2017 8 timer siden, bib_84 skrev: Nå husker jeg ikke om den er klassifisert som tørr, men polet har en hvitvin fra Portugal på blå/lys blå flaske med skrukork. Jeg liker ikke så godt søte viner, og synes denne er veldig god. Den er svakt musserende og har ikke høy alkoholprosent Casal Garcia Vinho Verde? Anonymkode: 38846...eb3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå