Gå til innhold

Jeg trenger hjelp med EL-tester (nybegynner!)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Okei, jeg vet vi har en EL-test tråd, men jeg får sjelden svar der inne. Her er saken: Jeg har aldri testet med billigstrips før. Jeg pleier å ha sykluser som går fra 30-34 dager, hvorav siste var på 34. Jeg begynte å teste igår på dag 13 i syklusen. Forventet EL i midten av denne uken, men så får jeg dette resultatet:

Dag 13 kl 12

IMG_4089.thumb.JPG.1a7ff2870ff435fbca7de2ec6212d2ca.JPG

Noen timer senere ble testen negativ. Denne fra rundt kl 19 samme dag:IMG_4096.thumb.JPG.040bde205ecd22a7cd88208ec45a1392.JPG

Dag 14 (idag) kl 17, negativ:

IMG_4101.thumb.JPG.ce1796fab67062a537497245c00744bf.JPG

Mitt store spørsmål er da: var den første positiv? Har jeg hatt en veldig tidlig EL denne mnd? Isåfall kom den som julekvelden på kjerringa og jeg er redd vi misset den. Vi hadde sex igår, men var vi kanskje for sent ute? Jeg leser så mye forskjellig.. 

Anonymkode: af5ce...397

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis dere hadde sex på dag 13 og testen var positiv(for ja, den ser positiv ut) så har dere ikke misset noe. Det er absolutt innafor. Eggløsningen skjer ca 12-36 timer etter positiv test.

Anonymkode: 3e88c...da1

Skrevet

Den første ser så godt som positiv ut. Men positiv test på dag 13 kan virke litt tidlig hvis syklusen din er 30-34 dager. Dag 15-19 ville vært de mest (teoretisk) logiske dagene for å få en positiv test med tanke på syklus. Ville derfor fortsatt å teste og fortsatt prøvingen de neste dagene. 

Anonymkode: 489a6...1bf

• Liker 1
Skrevet

Tusen takk for svar! Jeg ble mildt sagt sjokkert. Fikk litt EL-slim igår kveld. Skal fortsette å teste gjennom syklusen i tilfelle kroppen har forsøkt men ikke fått til en EL. Hvis jeg har så tidlige eggløsninger kan det kanskje forklare hvorfor det ikke har klaffet frem til nå. Jeg har nemlig mistenkt EL rundt dag 16. Men har hatt sykluser på rundt 28-29 før, så kan jo hende.

Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for svar! Jeg ble mildt sagt sjokkert. Fikk litt EL-slim igår kveld. Skal fortsette å teste gjennom syklusen i tilfelle kroppen har forsøkt men ikke fått til en EL. Hvis jeg har så tidlige eggløsninger kan det kanskje forklare hvorfor det ikke har klaffet frem til nå. Jeg har nemlig mistenkt EL rundt dag 16. Men har hatt sykluser på rundt 28-29 før, så kan jo hende.

Hvis du har hatt 28-29 dagers syklus før, kan det stamme veldig bra med positiv test dag 13-14. Men vel..du vet ikke før på slutten av mnd hvor lang syklus blir. 

Anonymkode: 489a6...1bf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...