WubWub Skrevet 23. oktober 2017 #1 Skrevet 23. oktober 2017 Nå har ikke jeg et eneste kunstnerisk bein i kroppen min så jeg er kanskje ikke den rette til å uttale meg om dette, men jeg vet jeg hadde blitt hissig om noen hadde forsøplet nabolaget mitt med dette "kunstverket" ; det ligner jo på en skrothaug! En skrothaug til den billige summen av 400 000kr... https://www.vg.no/rampelys/bygd-raser-mot-kunstverk-til-400-000-kroner/a/24169638/ http://www.dolen.no/nyheter/2017/10/22/Kan-kreve-at-kunsten-fjernes-15487559.ece 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2017 #3 Skrevet 23. oktober 2017 Bor rett i nærheten. Makan til søppel. Anonymkode: 9220f...c63 2
Gjest making.a.mess Skrevet 23. oktober 2017 #5 Skrevet 23. oktober 2017 Skrot. Jeg har en gammel plog stående. Den er penere enn det der. kanskje vil de kjøpe den til 400000 også?
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2017 #6 Skrevet 23. oktober 2017 Hvis jeg kan tjene så mye på å montere sammen skrot så blir jeg gjerne "kunstner". Anonymkode: 541e5...d82
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2017 #7 Skrevet 23. oktober 2017 Kunstverket er ikke ferdig...Mange som mente at Christian Krogh sine bilder var søppel i sin tid siden bilder skulle være fine og ikke skildre sosiale problemer. Anonymkode: f6cf9...0b6
WubWub Skrevet 23. oktober 2017 Forfatter #8 Skrevet 23. oktober 2017 (endret) 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kunstverket er ikke ferdig...Mange som mente at Christian Krogh sine bilder var søppel i sin tid siden bilder skulle være fine og ikke skildre sosiale problemer. Anonymkode: f6cf9...0b6 Jeg har vanskeligheter for å se for meg at denne "kunsten" har noe grunnlag for og ta seg opp. Det er en møkkaspreder, en stein og en tømmerstokk Endret 23. oktober 2017 av WubWub
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2017 #9 Skrevet 23. oktober 2017 Trenger neppe noe kunstnerisk sans for å si at det der bare er tullball som bare gir mening for kunstneren selv (i beste fall) Men Joar Nango er egentlig arkitekt da, så spørs om ikke husene hadde vært rene dødsfeller pga vaklevorenhet og langt farligere for samfunnet enn kunsten..han mente visst at kunstverket bare ikke var helt ferdig. Men det skal man kanskje bare være glad for, for dette er ett av de ferdige: https://www.youtube.com/watch?v=_gZ56AvHq6k Anonymkode: 33667...cf4 1
WubWub Skrevet 23. oktober 2017 Forfatter #10 Skrevet 23. oktober 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Trenger neppe noe kunstnerisk sans for å si at det der bare er tullball som bare gir mening for kunstneren selv (i beste fall) Men Joar Nango er egentlig arkitekt da, så spørs om ikke husene hadde vært rene dødsfeller pga vaklevorenhet og langt farligere for samfunnet enn kunsten..han mente visst at kunstverket bare ikke var helt ferdig. Men det skal man kanskje bare være glad for, for dette er ett av de ferdige: https://www.youtube.com/watch?v=_gZ56AvHq6k Anonymkode: 33667...cf4 Hva i alle dager! For en video... Noe av det rareste jeg har sett på YouTube
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2017 #11 Skrevet 23. oktober 2017 Akkurat nå, WubWub skrev: Hva i alle dager! For en video... Noe av det rareste jeg har sett på YouTube Ehh..JA! I know..har voldsomme problemer med mellomgulvet akkurat nå, det har fortsatt krampe Anonymkode: 33667...cf4 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2017 #12 Skrevet 23. oktober 2017 13 minutes ago, WubWub said: Jeg har vanskeligheter for å se for meg at denne "kunsten" har noe grunnlag for og ta seg opp. Det er en møkkaspreder, en stein og en tømmerstokk Ett av verdens mest kjente kunstverk (Fontain 1917, Duchamp) er et pissoar så man ikke si aldri. http://www.economist.com/node/15766467 Anonymkode: f6cf9...0b6
WubWub Skrevet 23. oktober 2017 Forfatter #13 Skrevet 23. oktober 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ett av verdens mest kjente kunstverk (Fontain 1917, Duchamp) er et pissoar så man ikke si aldri. http://www.economist.com/node/15766467 Anonymkode: f6cf9...0b6 Jeg forstår meg åpenbart ikke på kunst Undrer meg over hvem som sitter å tenker at et toalett og en møkkaspreder er det ypperste av kunstverk og hva de får ut av og titte på dette
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2017 #15 Skrevet 23. oktober 2017 Skrothaug. Anonymkode: 41616...9b4 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2017 #16 Skrevet 23. oktober 2017 4 minutes ago, WubWub said: Jeg forstår meg åpenbart ikke på kunst Undrer meg over hvem som sitter å tenker at et toalett og en møkkaspreder er det ypperste av kunstverk og hva de får ut av og titte på dette Egenlig litt enig med deg. Får mer ut av å se på Vigeland, Munch, Caravaggio eller andre som lager kunst som er litt mer forståelig, men det er visst mye ideèn og konseptet det handler om. Blikkboksene til Andy Warhol ble ganske famous også Anonymkode: f6cf9...0b6 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2017 #17 Skrevet 23. oktober 2017 Kunst har alltid vært og vil alltid være et kontroversielt tema. Når det gjelder offentlig kunst og utsmykning vil man selvfølgelig få slike reaksjoner som dette når kunsten er «en skrothaug». Det handler nok mye om forventninger. En som går inn på et galleri for samtidskunst har helt andre forventninger enn en som beveger seg rundt i det offentlige rom generelt og «ramler over» et verk som dette. Rent subjektivt reagerte jeg negativt på dette verket. Anonymkode: 505a1...1bb 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2017 #18 Skrevet 23. oktober 2017 47 minutter siden, WubWub skrev: Jeg forstår meg åpenbart ikke på kunst Undrer meg over hvem som sitter å tenker at et toalett og en møkkaspreder er det ypperste av kunstverk og hva de får ut av og titte på dette De som betaler..kunstnerene pleier ikke mene det. De gjør som de vil og snekrer opp noen fancy referanser med litt sånn konseptuelt pjatt og noen kunsthistoriske referanser som egner seg til å selge det til mer teoretiske folk etterpå. Funker det, fryder de seg, fordi stipender er hardt å bli rik på om man i det hele tatt får stipend. Kunstmiljøet er vel det nærmeste en kommer korrupsjon i Norge: bekjentskaper styrer stort sett mye mer enn kvaliteten på det folk lager.. Anonymkode: 33667...cf4
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2017 #19 Skrevet 23. oktober 2017 Er kunstneren en wannabe-aiweiwei? Anonymkode: eae26...671
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2017 #20 Skrevet 23. oktober 2017 Det er oppløftende at hvermannsen gjenkjenner dårlig kunst, i hvert fall! For det er det dette er.( Og jeg er gjerne glad i all slags kunst jeg.) Dessuten, hvilken kunstner med integritet ville satt opp en halvferdig installasjon? Det er jo å be om trøbbel. Anonymkode: e5a1d...91b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå