Gå til innhold

Lønnskrav som sykepleier i kommunehelsetjenesten!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring med dette? 

Jeg skal på jobbintervju, nattsykepleier på et stort sykehjem. Jobber nå på et lite sykehjem med ca 1/4 av pasienter. (Nye )Sjefen sa jeg kunne komme med krav under intervjuet, men hva er er greit krav? Er det 10k, 30k eller mer?

Hva skjer om de ikke godtar, mister jeg muligheten til å få jobben da?

Anonymkode: 645ef...d37

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan komme med et ønske eller et krav. Jeg ønsket meg 20k mer enn de tilbød. Og det fikk jeg. Hvis du krever at lønnen skal være så og så mye, sier seg selv at du ikke tar jobben dersom de ikke tilfredsstiller ditt lønnskrav. Men dette må du jo bestemme selv. 

Anonymkode: a431d...722

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen som har erfaring med dette? 

Jeg skal på jobbintervju, nattsykepleier på et stort sykehjem. Jobber nå på et lite sykehjem med ca 1/4 av pasienter. (Nye )Sjefen sa jeg kunne komme med krav under intervjuet, men hva er er greit krav? Er det 10k, 30k eller mer?

Hva skjer om de ikke godtar, mister jeg muligheten til å få jobben da?

Du kan fritt komme med krav, men er der andre like kvalifiserte søkere som kommer med lavere krav så har du satt deg selv lenger bak i køen enn førsteplass. Så her bør du veie dine krav nøye. 

Anonymkode: 03afa...d44

• Liker 3
Skrevet

Ikke avklar lønn før du har fått stilling. Først stilling, så lønnsforhandling. 

Anonymkode: 30282...531

• Liker 4
Skrevet

Og skal du stille krav så ta litt i... 

• Liker 2
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du kan fritt komme med krav, men er der andre like kvalifiserte søkere som kommer med lavere krav så har du satt deg selv lenger bak i køen enn førsteplass. Så her bør du veie dine krav nøye. 

Anonymkode: 03afa...d44

Jeg er eneste søker, har jobbet her i 2 år som ekstravakt. Det er leid inn vikarbyrå for å dekke vaktene, som jeg regner med er dyrere enn hva jeg vil kreve. 

Skrevet

Og skal du stille krav så ta litt i... 

Hvor mye tenker du er å ta i? Kan de evnt møte meg på halvveien?

Skrevet

Ikke avklar lønn før du har fått stilling. Først stilling, så lønnsforhandling. 

Det var lurt:) Takk

Skrevet

Intervjuet gikk bra, de gikk med på kravet, samt de tilbøy gruppeleder og ansvarlig sykepleier på natt. Og muligheter for videreutdannelse på kommunens regning:) 

• Liker 1
Skrevet

Hvor mye mere krevde du ut fra dagens avlønning?

Anonymkode: 7c97e...84f

Skrevet

Også spent på hvordan det gikk...

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mye mere krevde du ut fra dagens avlønning?

Anonymkode: 7c97e...84f

jeg har 453 400 i dag, ønsket 35k i lønnsøkning. Så da får vi se hva tilbudet er på den skriftlige avtalen er jo ikke sikkert jeg får så mye. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...