AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2017 #1 Skrevet 23. oktober 2017 Han har spurt flere ganger om å kjøpe points for 160 kr. Jeg mener at en 12 åring skal ikke bruke penger på sånne ting. Man kan lett bli avhengig av å bruke penger på sånt. Han har spart en fin sum med penger og det er helt uaktuelt at han bruker det på spill. Er jeg urimelig ? Anonymkode: 96a57...76a
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2017 #2 Skrevet 23. oktober 2017 Hvis han vil bruke penger han har spart selv, hvorfor ikke? Anonymkode: f69c1...1c5 2
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2017 #3 Skrevet 23. oktober 2017 Hvis han har vært flink og spart selv syns jeg han skal få lov. Da jeg var på den alderen brukte vi sparepenger på leiefilm og godis. Eller noe leker. Verden er digital nå, det er barnas underholdning og det de interesserer seg for. Anonymkode: 39d07...b5e 1
Gjest kaninen Skrevet 23. oktober 2017 #4 Skrevet 23. oktober 2017 Hadde det vært greit om det var "normale" leker han ville ha? Mye har jo flyttet seg over digitalt nå. Jeg spiller selv FIFA, og har også kjøpt FIFA points til tider. Synes ikke det er noe mer eller mindre meningsløst å bruker penger på i forhold til mange andre ting barn kjøper.
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2017 #5 Skrevet 23. oktober 2017 Ja, synes du er litt urimelig faktisk, spesielt i 2017 da disse drittsekk spillselskaper gjør det neste umulig å komme videre i spill uten at de må kjøpe poeng osv. Det er hans penge han har nok spart opp over noen bursdager osv. Sette noe grenser og si at han kan bruke x antall penge på "spill" x antall ganger i løpet av året. Det blir fort mye penge ja og vi måte sette noe grenser her og. Anonymkode: d7d53...004
Oardnji Skrevet 23. oktober 2017 #6 Skrevet 23. oktober 2017 Her bruker de mest penger på bokser i overwatch. Syns det er helt greit så lenge det er deres egne penger og at de ikke ber oss om å betale for det. Om de bruker det på noe fysisk eller noe i ett spill er ett fett for meg.
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2017 #7 Skrevet 23. oktober 2017 Her får min lov innimellom. Men vi har visse regler, det er jeg som skal betale/ha oversikt, og han får ikke lov å kjøpe noe uten å ha avklart det med meg først. Anonymkode: 84c78...775
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2017 #8 Skrevet 23. oktober 2017 Tenker det er helt greit, jeg. Da skjønner han at det koster "ordentlige penger" som han må spare/jobbe for å få. Jeg ville ikke latt barnet bruke konfirmasjonspengene sine eller andre store summer. Men 160kr er helt greit. Anonymkode: c9df9...ec2 1
Zinatara Skrevet 23. oktober 2017 #9 Skrevet 23. oktober 2017 Jeg lot guttungen kjøpe litt robux og en måned med builders club for noe av bursdagspengene. Syns det er helt ok, jeg legger jo ikke inn visakortet slik at han kan bruke det igjen senere, så selv om han skulle ønske å bruke mer penger på det må han jo spørre meg. Ser ikke noe forskjell på det og den tida han gikk i butikken og kjøpte seg skylandersfigurer. 1
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 23. oktober 2017 #10 Skrevet 23. oktober 2017 (endret) . Endret 22. august 2018 av Nasse Nøff ❤
Mammabamma Skrevet 23. oktober 2017 #11 Skrevet 23. oktober 2017 Jeg kjøper sånne visagavekort til ungene innimellom. Da kan de kjøpe spill eller tilleggsting. Jeg kjøper for 200-300 kr og så får ungene styre selv. Da blir det ingen ubehagelige overraskelser på div regninger.
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2017 #12 Skrevet 23. oktober 2017 Verden er digital ,så ja jeg har latt min 9-åring kjøpe fifa points.Han har valgt å kjøpe for en 50-lapp istedenfor lørdagsgodt,synes det er mer fornuftig enn snop.Da han nylig mistet en tann fikk han kjøpe for 16kr istedenfor penger fra tannfeen😂 Anonymkode: 52999...ae0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå