AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2017 #1 Skrevet 23. oktober 2017 Vi har over et par år nå hatt samboeren min sin sønn mer av ulike grunner hos sin mor. Gutten er 14 år og har egentlig 50/50 ordning. Vi fikk selv barn i mars og vi hadde en avtale om at når når nytt skoleår startet i august skulle vi tilbake til 50/50 løsning, alle partene var enige om dette. Han trives imidlertid ikke så godt hos moren, vi klarer ikke helt å få tak på hvorfor og han har litt varierende forklaringer rundt det. Han ønsker å være to ekstra dager per uke hos oss, (noe jeg egentlig ikke har kapasitet til, krevende oppførsel, men det er annen historie). Jeg har sagt at sånn er det per nå, han kan få være en dag ekstra hos oss. Og at han kan få velge mer når han begynner på VGS neste år. Han reiser ofte til sine besteforeldre på fars side et par dager de ukene han skal være hos sin mor, noe som jeg synes er litt utbehagelig ovenfor svigers.. Han vil ikke til sin mor og "får ikke lov" til å være hos oss.. Så hele greia blir litt.. rar. Dette med at barna skal bli hørt etter 12 år på hvor de ønsker å bo, hva betyr det i praksis? Og hvordan skal man kunne vurdere om det ikke er bra for han å bo full uke hos sin mor? Anonymkode: ad53f...3c8
Populært innlegg Zanzibar3 Skrevet 23. oktober 2017 Populært innlegg #2 Skrevet 23. oktober 2017 Han ønsker jo å bo oss dere. Det synes jeg dere skal ta hensyn til!! Tenk hvor ubehagelig det er for gutten å ikke være velkommen hjemme hos far. For slik dere gjør det er han jo egentlig ikke det. Dere stenger han ute fra hjemmet hans ett visst antall dager i uka. Jeg håpe far her tar seg sammen og åpner opp hjemmet sitt ordentlig for sønnen sin. Jeg forstår ikke hvordan du har samvittighet til å stenge gutten ute slik. Selvfølgelig er det krevende med tenåringer. Men det må du finne deg i!! 73
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2017 #3 Skrevet 23. oktober 2017 Er det ikke litt ubehagelig overfor sønnen, det at han ikke vil til sin mor og ikke får lov (hvorfor gåseøyne?) til å være hos dere? Er ikke det litt... rart.. for alle? Men altså: mor og far, og eventuelt sønn, til familievernkontor og skrive avtale. Du er ikke part i den avtalen, sånn er det bare. Anonymkode: 3268c...992 22
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2017 #4 Skrevet 23. oktober 2017 Hva sier far? Anonymkode: 73db3...8ba 3
Sirah Skrevet 23. oktober 2017 #5 Skrevet 23. oktober 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hva sier far? Anonymkode: 73db3...8ba Og mor? 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2017 #6 Skrevet 23. oktober 2017 Stakkars gutt sier nå bare jeg... Anonymkode: fbad2...279 30
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2017 #7 Skrevet 23. oktober 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi har over et par år nå hatt samboeren min sin sønn mer av ulike grunner hos sin mor. Gutten er 14 år og har egentlig 50/50 ordning. Vi fikk selv barn i mars og vi hadde en avtale om at når når nytt skoleår startet i august skulle vi tilbake til 50/50 løsning, alle partene var enige om dette. Han trives imidlertid ikke så godt hos moren, vi klarer ikke helt å få tak på hvorfor og han har litt varierende forklaringer rundt det. Han ønsker å være to ekstra dager per uke hos oss, (noe jeg egentlig ikke har kapasitet til, krevende oppførsel, men det er annen historie). Jeg har sagt at sånn er det per nå, han kan få være en dag ekstra hos oss. Og at han kan få velge mer når han begynner på VGS neste år. Han reiser ofte til sine besteforeldre på fars side et par dager de ukene han skal være hos sin mor, noe som jeg synes er litt utbehagelig ovenfor svigers.. Han vil ikke til sin mor og "får ikke lov" til å være hos oss.. Så hele greia blir litt.. rar. Dette med at barna skal bli hørt etter 12 år på hvor de ønsker å bo, hva betyr det i praksis? Og hvordan skal man kunne vurdere om det ikke er bra for han å bo full uke hos sin mor? Anonymkode: ad53f...3c8 Jeg synes det er helt forferdelig at en gutt ikke er velkommen til å være hos sin egen forelder i sitt eget hjem hvis det er det han ønsker og vil. Det er rett og slett ikke noe som heter at en ikke har kapasitet til det. Hva forandrer seg neste år, siden han kan bo der mere da? Anonymkode: aea14...e1d 35
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2017 #8 Skrevet 23. oktober 2017 2 minutter siden, Sirah skrev: Og mor? Far ønsker egentlig at 50/50 skal fungere, men han er selvfølgelig bekymret for situasjonen. Mor sier ikke så mye dessverre.. Anonymkode: ad53f...3c8
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2017 #9 Skrevet 23. oktober 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det ikke litt ubehagelig overfor sønnen, det at han ikke vil til sin mor og ikke får lov (hvorfor gåseøyne?) til å være hos dere? Er ikke det litt... rart.. for alle? Men altså: mor og far, og eventuelt sønn, til familievernkontor og skrive avtale. Du er ikke part i den avtalen, sånn er det bare. Anonymkode: 3268c...992 Jo, selvfølgelig er det ubehagelig.. Og ja, familievernkontoret har jeg foreslått også, at de bør få på plass en ny avtale, men mor vil ikke. Anonymkode: ad53f...3c8
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2017 #10 Skrevet 23. oktober 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes det er helt forferdelig at en gutt ikke er velkommen til å være hos sin egen forelder i sitt eget hjem hvis det er det han ønsker og vil. Det er rett og slett ikke noe som heter at en ikke har kapasitet til det. Hva forandrer seg neste år, siden han kan bo der mere da? Anonymkode: aea14...e1d Da har vi ikke en baby her, men barnehagebarn og jeg er tilbake i jobb. Da blir vi ikke så oppå hverandre. Anonymkode: ad53f...3c8 2
Sirah Skrevet 23. oktober 2017 #11 Skrevet 23. oktober 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Far ønsker egentlig at 50/50 skal fungere, men han er selvfølgelig bekymret for situasjonen. Mor sier ikke så mye dessverre.. Anonymkode: ad53f...3c8 Huff for en kjedelig situasjon. Ser du skriver at mor ikke vil møte på FVK, er det noen spesiell grunn til dette? Kan hun "tvinges"?
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2017 #12 Skrevet 23. oktober 2017 Fy faen HI - tenker du og far i det hele tatt på hvordan dette kjennes ut for barnet?? Det gjør vondt å lese! Anonymkode: fbad2...279 29
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2017 #13 Skrevet 23. oktober 2017 2 minutter siden, Sirah skrev: Huff for en kjedelig situasjon. Ser du skriver at mor ikke vil møte på FVK, er det noen spesiell grunn til dette? Kan hun "tvinges"? Hun har sagt at hun ikke har overskudd til FVK. Virker som hun tror det setter i gang et stort hjul i systemet. Samboeren min har kun foreslått det for å få på plass en ny avtale. Og ja, veldig vanskelig situasjon:/ Anonymkode: ad53f...3c8 1
Sirah Skrevet 23. oktober 2017 #14 Skrevet 23. oktober 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hun har sagt at hun ikke har overskudd til FVK. Virker som hun tror det setter i gang et stort hjul i systemet. Samboeren min har kun foreslått det for å få på plass en ny avtale. Og ja, veldig vanskelig situasjon:/ Anonymkode: ad53f...3c8 Da får hun ta seg sammen og skaffe overskudd. Det er tross alt trivselen til sønnen hennes dette er snakk om... Dette burde jo virkelig vært i hennes egeninteresse også! (Jeg er IKKE krass mot deg TS, bare så du ikke misforstår meg 😂 Blir så matt når jeg leser om sånne tafatte foreldre!) 5
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2017 #15 Skrevet 23. oktober 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hun har sagt at hun ikke har overskudd til FVK. Virker som hun tror det setter i gang et stort hjul i systemet. Samboeren min har kun foreslått det for å få på plass en ny avtale. Og ja, veldig vanskelig situasjon:/ Anonymkode: ad53f...3c8 Ja, selvfølgelig tenker vi masse på det!! Dette er tema nesten hver eneste dag, hvordan vi skal løse det. Vi har hatt han mer eller mindre fullt hos oss i perioder, men som jeg skriver gjorde vi en ny avtale ved skolestart om at opprinnelig avtale skal følges. Også etter ønske fra mor. Vanskelig situasjon. Anonymkode: ad53f...3c8
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2017 #16 Skrevet 23. oktober 2017 Fy farao for en dårlig innstilling! Gutten trenger jo tydeligvis dere mer å dere nekter han? Det er veldig dårlig gjort TS. Tenk om det er din unge som står i den situasjon om 10 år, hva hadde du sagt så? La gutten få bo hos dere så mye han vil, still heller krav til han om at han må hjelpe med diverse oppgaver hjemme. Anonymkode: a77b8...6f8 20
Arabella Skrevet 23. oktober 2017 #17 Skrevet 23. oktober 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Fy farao for en dårlig innstilling! Gutten trenger jo tydeligvis dere mer å dere nekter han? Det er veldig dårlig gjort TS. Tenk om det er din unge som står i den situasjon om 10 år, hva hadde du sagt så? La gutten få bo hos dere så mye han vil, still heller krav til han om at han må hjelpe med diverse oppgaver hjemme. Anonymkode: a77b8...6f8 Har den tanken slått deg at moren kanskje stiller krav til gutten, men at han har det friere hos faren og at det er derfor han heller vil bo hos ham? 12
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2017 #18 Skrevet 23. oktober 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fy farao for en dårlig innstilling! Gutten trenger jo tydeligvis dere mer å dere nekter han? Det er veldig dårlig gjort TS. Tenk om det er din unge som står i den situasjon om 10 år, hva hadde du sagt så? La gutten få bo hos dere så mye han vil, still heller krav til han om at han må hjelpe med diverse oppgaver hjemme. Anonymkode: a77b8...6f8 Men det er jo ikke så enkelt heller, mor har tross alt delt omsorgsrett med far og ønsker også å ha sønnen sin. Anonymkode: ad53f...3c8 3
Zanzibar3 Skrevet 23. oktober 2017 #19 Skrevet 23. oktober 2017 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da har vi ikke en baby her, men barnehagebarn og jeg er tilbake i jobb. Da blir vi ikke så oppå hverandre. Anonymkode: ad53f...3c8 Jeg synes det blir for dumt at det ene barnet ikke kan bo der fordi du er hjemme i permisjon. Her må dere ta hensyn til han (barnet) og ikke deg (voksen). 19
Zanzibar3 Skrevet 23. oktober 2017 #20 Skrevet 23. oktober 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men det er jo ikke så enkelt heller, mor har tross alt delt omsorgsrett med far og ønsker også å ha sønnen sin. Anonymkode: ad53f...3c8 Men siden sønnen er 14 år og har et klart ønske må det taes hensyn til. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå