Gå til innhold

Handlet kjøtt til 50% nedsatt på Kiwi.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var på Kiwi i går og gikk rett bort til kjøledisken hvor de legger matvarer til nedsatt pris som nærmer seg utgått dato. 

Jeg tok alle pakkene med kjøtt som lå der. Det stod en dame bak meg som ble dritsur når hun så jeg sikret meg alle varene. Mente jeg var grisk og kunne i det minste legge igjen en pakke med kjøtt til henne. 

Jeg ble litt perpleks, sa ikke noe, og gikk derifra med alle varene.

Synes hun var urimelig og mener første mann til mølla som gjelder. Eller tar jeg feil?

Anonymkode: 1b621...aaf

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har retten helt på din side. I sånne situasjoner er det ikke uhøflig å kjøpe det man vil ha. 

Hadde det vært sånn at du tømte kjøledisken for kremfløte dagen før 17. mai, så ingen andre fikk kremfløte til 17.mai-kaken sin, så hadde jeg syntes det var litt dårlig gjort, for da vet man jo at det gjerne ødelegger litt av feiringen for andre (men selv da kunne de gjerne vært tidligere ute selv). Men når det er snakk om helt vanlig kjøtt, så herrefred, da har ingen rett på å få kjøpe, så lenge det ikke står spesifikt "x pr kunde". 

Anonymkode: 18d18...471

• Liker 6
Skrevet

Selv om man forsåvidt har rett til å gjøre slik, så ER det lov å ta hensyn til andre. Nå vet ikke jeg hvor mange pakker kjøtt det dreier seg om i dette tilfellet, for det er forskjell på å ta med seg de siste 2-3 pakkene, eller å lesse ned kurven sin og grafse med seg 10 eller flere. Førstnevnte er helt innafor. Sistnevnte synes jeg personlig at man godt kan unnvære. 

Anonymkode: e5802...7e6

• Liker 35
Skrevet

Hehe, det spørs jo litt på antall pakker. Skal du lage en større middag og trenger en del kjøtt, og det ligger 3 pakker igjen, så tar man vel det. Men røsker du med deg 20 pakker bare for å kunne fylle fryseren, så er det lumpent å ikke kunne avse litt når det står en sulten dame bak deg som også vil ha.

• Liker 16
Gjest Catalina Culès
Skrevet

Så lenge det ikke står et max antall du kan ta, er det innafor, men det går også an å ta hensyn til andre, var det egentlig så farlig at hun også fikk en pakke?

Skrevet

Hvor mange pakker tok du da? Vanskelig å si noe om det når en ikke vet antallet. Men uansett gjorde du jo ikke noe ulovlig. 

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var på Kiwi i går og gikk rett bort til kjøledisken hvor de legger matvarer til nedsatt pris som nærmer seg utgått dato. 

Jeg tok alle pakkene med kjøtt som lå der. Det stod en dame bak meg som ble dritsur når hun så jeg sikret meg alle varene. Mente jeg var grisk og kunne i det minste legge igjen en pakke med kjøtt til henne. 

Jeg ble litt perpleks, sa ikke noe, og gikk derifra med alle varene.

Synes hun var urimelig og mener første mann til mølla som gjelder. Eller tar jeg feil?

Du har vel all rett. Men..... En gang var det tilbud på surkål sånn superbillig. 2 kr pakka eller noe. Jeg skulle ha 1 pakke. Da jeg kom dit sto ei dame og tok med seg hele brettet med surkål så jeg fikk ikke kjøpt. Hva i heiteste huleste skal en privatperson med så mye surkål? Det er en grunn for at det nå står kun 1 pr person på tilbudsvarer. 

Så... om du har rett jo. Om jeg syns det er god folkeskikk: nei. 

Anonymkode: 65a2d...7cb

• Liker 14
Skrevet

Kommer an på hvor mange pakker som var der. Om det var 10 pakker med kjøtt så var du utrolig grådig. Det er lov å tenke på andre når de står å venter på at du skal flytte deg så de kan få, tenk om det er en person med veldig dårlig råd. Du har så klart retten på din side, men Gud bedre så egoistisk. 

Anonymkode: 01b90...deb

• Liker 10
Skrevet

Og ja forskjell på å ta de 2 siste og grabbe til seg 10 pakker og passe på at ingen andre får. 

• Liker 6
Skrevet
14 minutter siden, Frøken_fjong1 skrev:

Hvor mange pakker tok du da? Vanskelig å si noe om det når en ikke vet antallet. Men uansett gjorde du jo ikke noe ulovlig. 

Jeg tok 8 pakker med 4 svinekoteletter i hver og 3 pakker med 2 marinerte biffstykker i. 

Jeg har ikke all verdens økonomi, og kjøper kun kjøtt på tilbud. Sjelden det er kjøtt igjen i den disken, så når man først kommer over noe er det ikke dumt å sikre seg. La forøvrig merke til at hun dama hadde en LV-bag, så tror ikke hun var noe fattig akkurat..

• Liker 4
Skrevet

kjøttvarer som nærmer seg utgått dato burde bli spart til fattige studenter

• Liker 3
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tok 8 pakker med 4 svinekoteletter i hver og 3 pakker med 2 marinerte biffstykker i. 

Jeg har ikke all verdens økonomi, og kjøper kun kjøtt på tilbud. Sjelden det er kjøtt igjen i den disken, så når man først kommer over noe er det ikke dumt å sikre seg. La forøvrig merke til at hun dama hadde en LV-bag, så tror ikke hun var noe fattig akkurat..

Da syns jeg du kunne lagt igjen et par faktisk. 

• Liker 29
Skrevet
Akkurat nå, Sykkelkopp skrev:

Hvorfor akkurat studenter? Hvorfor ikke minstepensjonister, uføretrygdede, og andre med dårlig økonomi? Og hvem skulle sjekket om man var fattig nok? En student er ikke nødvendigvis fattig, plenty av studenter som blir sponset av mor og far og har råd til å drikke for hundrevis av kroner hver helg. Og om det ble en egen "fattigdisk", ville ikke det blitt litt i overkant stigmatiserende for de fattige å handle i, i stedet for at de nå kan forsyne seg av en disk som alle andre også forsynes seg av, så ingen ser at de er fattige?

• Liker 21
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes du var grådig. Du tok 11 pakker med kjøtt...

Anonymkode: 8feed...fcb

• Liker 26
Skrevet

Hva skal du med 32 koteletter? Jeg skjønner at lommeboka kanskje er litt trang, men finn andre alternativer som linser og bønner. Du er grisk, og dama hadde rett.

Anonymkode: 95d87...36a

• Liker 21
Skrevet

Først mann til mølla.

Anonymkode: d0ba0...192

• Liker 2
Skrevet
6 minutes ago, Sykkelkopp said:

Studenter kan være vegetarianere. De skal være idealister.

Anonymkode: ee07b...ad3

• Liker 1
Skrevet

For min familie hadde det du kjøpte den vært bare 5 middager, så synes ikke det var frekt i det hele tatt. Jeg kjøper selv alltid alt jeg vil ha av datovarer, når jeg er så heldig at det er noe. Noen ganger kommer jeg først, andre ganger er noen annen den heldige.

Anonymkode: 92bb7...ebd

• Liker 4
Skrevet
4 minutes ago, AnonymBruker said:

Hvorfor akkurat studenter? Hvorfor ikke minstepensjonister, uføretrygdede, og andre med dårlig økonomi? Og hvem skulle sjekket om man var fattig nok? En student er ikke nødvendigvis fattig, plenty av studenter som blir sponset av mor og far og har råd til å drikke for hundrevis av kroner hver helg. Og om det ble en egen "fattigdisk", ville ikke det blitt litt i overkant stigmatiserende for de fattige å handle i, i stedet for at de nå kan forsyne seg av en disk som alle andre også forsynes seg av, så ingen ser at de er fattige?

Man setter selvsagt en kassadame ved varene som skal sjekke siste kontoutskrift og ærklere for hele butikken at ja, denne personen er lut fattig og eier ikke nåla i veggen. Da og bare da er det lov å rive med seg 20 pakker kakestrøssel

Anonymkode: fba28...8c8

• Liker 4
Gjest Catalina Culès
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da er du grådig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...