Gå til innhold

Er det noen som har erfaringer med kjøp av alarmsystem UTEN abonnementsordning ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg ønsker å kjøpe et bra og solid alarmanlegg (mot innbrudd og brann) som IKKE er en abonnementsordning. Er det noen som har anbefalinger om gode leverandører til det ?

De må kunne varsle til App og telefon/SMS.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du sa bra og solid, du nevnte ikke billig :P

Har aldri hørt om de siste der, de ser ut til å være ganske nyoppstartet. Det funker sikkert.

Skrevet
31 minutter siden, Macaroni skrev:

Du sa bra og solid, du nevnte ikke billig :P

Har aldri hørt om de siste der, de ser ut til å være ganske nyoppstartet. Det funker sikkert.

Behøver ikke være kjempebillig, men hvis man skal ha fire kameradetektorer og fem dør-vindussensorer så blir det en betydelig sum med en sånn pakke  ;-)

Skrevet (endret)
4 hours ago, kjekknosen said:

Jeg hadde ikke kjøpt noe fra de.Det er en dansk leverandør, og jeg synes hele opplegget virker veldig shady. Hjemmesiden er oversatt til norsk (riktignok ikke Google Translate), men ser ikke ut som at de har særlig med virksomhet i Norge. Domenenavnet er registrert på en forening/lag med én ansatt, som driver ikke-kommersiell virksomhet. Telefonnummeret de oppgir på hjemmesiden er ikke oppført i opplysningstjenester, og navnet på foreningen er det kryptiske LPS 631. Alle foreningene de har registrert står oppført med postadresse til en postboks tilhørende en av de andre bedriftene, som er et enkeltpersonsforetak, så de har ikke ut til at de har egne postadresser, eller noen besøks- eller forretningsadresse. Ser ut til å være drevet av far og sønn, som har roller eller eierskap i flere selskap, de fleste med like kryptiske navn, så her er det alt for mange røde flagg for min smak.

Skulle nesten tro at denne tråden var snikreklame for egen virksomhet.

Uansett så sier min magefølelse å styre langt unna disse. Men det må sies at jeg aldri har hørt om de, eller har noen som helst erfaringer med de.

Endret av Miklo Velka
  • Liker 2
Skrevet
10 timer siden, Miklo Velka skrev:

Jeg hadde ikke kjøpt noe fra de.Det er en dansk leverandør, og jeg synes hele opplegget virker veldig shady. Hjemmesiden er oversatt til norsk (riktignok ikke Google Translate), men ser ikke ut som at de har særlig med virksomhet i Norge. Domenenavnet er registrert på en forening/lag med én ansatt, som driver ikke-kommersiell virksomhet. Telefonnummeret de oppgir på hjemmesiden er ikke oppført i opplysningstjenester, og navnet på foreningen er det kryptiske LPS 631. Alle foreningene de har registrert står oppført med postadresse til en postboks tilhørende en av de andre bedriftene, som er et enkeltpersonsforetak, så de har ikke ut til at de har egne postadresser, eller noen besøks- eller forretningsadresse. Ser ut til å være drevet av far og sønn, som har roller eller eierskap i flere selskap, de fleste med like kryptiske navn, så her er det alt for mange røde flagg for min smak.

Skulle nesten tro at denne tråden var snikreklame for egen virksomhet.

Uansett så sier min magefølelse å styre langt unna disse. Men det må sies at jeg aldri har hørt om de, eller har noen som helst erfaringer med de.

Okei. Da hørtes ikke det ut som noe lurt valg nei.
Dette er ikke snikreklame.

Skrevet

Noen flere som har forslag til seriøse leverandører av alarmsystemer for privatboliger som ikke er veldig dyre ?

Skrevet
8 hours ago, kjekknosen said:

Dette er ikke snikreklame.

Bra. :)

Skrevet

Jeg har abonnement. Men har samtidig kjøpt en del elementer fra D-link etterhvert, og vurderer å gå helt over til dette etterhvert da alarmselskapet responderer veldig tregt. 

Du kjøper pakker/enkeltelementer selv på elkjøp, og styrer systemet via en app der du også kan velge hvordan du vil bli varslet. 

Jeg setter størst pris på kameraene som også har bevegelsessensorer og tar bilder av siste bevegelsene i huset. Bevegelsessensorer (men er egentlig utdatert nå med de nye kameraløsningene). Sensor på hver ytterdør. Brannalarmer. Vannsensor på vaskerom. Og har vurdert alarm på to av vinduene som ligger skjermet til på baksiden av huset. Alle er koblet til mobil, man styrer varsler, sensitivitet og alt annet selv. 

Så langt har jeg hatt nytte av systemet på følgende måter - vannsensoren gikk av når vaskemaskinen røyk, kunne kjøre hjem fra jobb og tørke opp, så reddet oss fra fuktskader. Brannalarmen gikk av - viste seg riktignok bare å være mannen som forsøkte å fyre i peisen. Temperaturmåleren viste alt for lav temperatur i stue/kjøkken rett etter at vi hadde dratt på ferie - noen hadde glemt et vindu åpent, så reddet oss for iskaldt hus og potensielt innbrudd.

Anonymkode: a0f89...81a

Skrevet

Hvor mye penger tenker du å bruke? Mye innbrudd der du bor?

Anonymkode: d7783...b54

Skrevet
On 10/23/2017 at 2:14 PM, kjekknosen said:

Behøver ikke være kjempebillig, men hvis man skal ha fire kameradetektorer og fem dør-vindussensorer så blir det en betydelig sum med en sånn pakke  ;-)

Søk på powermax alarm, du finner lavere priser her hjemme, og du finner sikkert deler på ebay også.

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har abonnement. Men har samtidig kjøpt en del elementer fra D-link etterhvert, og vurderer å gå helt over til dette etterhvert da alarmselskapet responderer veldig tregt. 

Du kjøper pakker/enkeltelementer selv på elkjøp, og styrer systemet via en app der du også kan velge hvordan du vil bli varslet. 

Jeg setter størst pris på kameraene som også har bevegelsessensorer og tar bilder av siste bevegelsene i huset. Bevegelsessensorer (men er egentlig utdatert nå med de nye kameraløsningene). Sensor på hver ytterdør. Brannalarmer. Vannsensor på vaskerom. Og har vurdert alarm på to av vinduene som ligger skjermet til på baksiden av huset. Alle er koblet til mobil, man styrer varsler, sensitivitet og alt annet selv. 

Så langt har jeg hatt nytte av systemet på følgende måter - vannsensoren gikk av når vaskemaskinen røyk, kunne kjøre hjem fra jobb og tørke opp, så reddet oss fra fuktskader. Brannalarmen gikk av - viste seg riktignok bare å være mannen som forsøkte å fyre i peisen. Temperaturmåleren viste alt for lav temperatur i stue/kjøkken rett etter at vi hadde dratt på ferie - noen hadde glemt et vindu åpent, så reddet oss for iskaldt hus og potensielt innbrudd.

Takk for gode tips.

Kan det D-link systemet varsle via mobilnettet hvis internettforbindelsen er borte ?

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mye penger tenker du å bruke? Mye innbrudd der du bor?

Anonymkode: d7783...b54

Kanskje en maks 5 - 6 - 7000.

Det er ikke mye innbrudd der jeg bor. Men greit å sikre seg allikevel. Og så er det også det med muligheten for å varsle om vannlekkasjer, brann, og kunne styre temperaturer.

Skrevet
18 timer siden, kjekknosen skrev:

Takk for gode tips.

Kan det D-link systemet varsle via mobilnettet hvis internettforbindelsen er borte ?

Nei, om internett brytes i huset mister man kontakt. Men man får varsel om at systemet ikke har kontakt med nett. Selvfølgelig mulig det finnes andre systemer som kan settes opp på en annen måte. 

Det sagt. Jeg har nå Fiber, og har ikke mistet kontakten med systemet en eneste gang det året jeg har hatt det. En og annen enhet faller ut innimellom, og jeg har måttet tatt restart et-par ganger på enkeltenheter. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...