AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2017 #1 Skrevet 23. oktober 2017 Har en sønn på 7 år som elsker lego. Han har masse løs lego, som ligger i en kasse. Og så har han masse ting han har bygd fra pakker og frihånd, som står på gulv og kommoder på gutterommet. Det samler vanvittig mye støv, og det er vanskelig å holde det rent og ryddig. Han leker lite med de ferdige tingene, men han vil ikke ødelegge dem. Ideer til hva jeg kan gjøre for å holde orden der? Far mener at gutten må få ha konstruksjonene sine i fred, og husker godt selv hvordan det var å bygge lego. Jeg mener at det er på tide å ta det fra hverandre, og putte det i kassa. Det er blitt altfor mye. Legosett for mange tusen kroner. Nesten umulig å gå på gulvet uten å ødelegge noe. Alle hyller og kommoder er fulle. Og støvet ligger overalt... Anonymkode: 2b634...e09
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2017 #2 Skrevet 23. oktober 2017 Skap til alt som er ferdigbygget. Med glassdør, om han vil ha dem på utstilling. Når skapet er fullt, må han ta fra hverandre noe, eller la være å bygge noe nytt. Bokser med lokk til løse deler. Anonymkode: 9d24a...8b0 1
galmamma Skrevet 23. oktober 2017 #3 Skrevet 23. oktober 2017 kjøp deg en sånn trykkluft boks og ta de meg deg ut, blås de rene i ny og ne.. my arbeid da, men tror det er det eneste som funker dersom han ikke kun skal ha de på utsttilling
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2017 #4 Skrevet 23. oktober 2017 Problemet er at jeg nesten ikke tør å ta i det engang, da det faller fra hverandre 🤣 Anonymkode: 2b634...e09
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2017 #5 Skrevet 23. oktober 2017 Hva med ett par Billy hyller med glassdører og belysning? Må jo være stas http://www.ikea.com/no/no/catalog/categories/series/28102/ Anonymkode: 1aa11...68d 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2017 #6 Skrevet 23. oktober 2017 Ikea har vel rimelige glasskap? https://m2.ikea.com/no/no/p/detolf-vitrineskap-brunsvart-10119206/ Dette kan stå både i et hjørne etter midt på en vegg. Jeg har et sånt på kjellerstuen og har barn som ofte er alene der og leker. Derfor har vi limt en svart kloss på toppen bak og skrudd den fast i veggen. Anonymkode: 869f5...4e0
HederaHelix Skrevet 23. oktober 2017 #7 Skrevet 23. oktober 2017 Sett på et børstemunnstykke på støvsugeren, så får du rengjort mesteparten av figurene. Kan tre på en mylonsokk først, hvis du er redd for å suge opp klosser. Og glasskap er jo genialt! 👏 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå