Gjest Anonymous Skrevet 23. januar 2005 #1 Skrevet 23. januar 2005 Jeg er fast bruker, men velger å være anonym nå. Av ulike grunner er jeg nødt til å bestille legetime på grunn av selskading. Jeg må få en bekreftelse på at jeg kan dra til utlandet uten at jeg risikerer infeksjoner osv osv. Jeg lurer rett og slett på hvordan jeg kommer til å bli behandlet der. Jeg har hørt mange skrekkhistorier om selvskadere som har blitt behandlet svært dårlig av lege. Er det noen andre selvskadere her som har vært til lege pga dette og kan fortelle litt om hvordan det er? Jeg er veldig nervøs og det kommer til å bli vondt å vise kutt og arr Takk.
Gjest Anonymous Skrevet 24. januar 2005 #2 Skrevet 24. januar 2005 Hovedpoenget og formålet med ditt legebesøk er vel å konstatere at du ikke har infeksjoner før du skal til utlandet? Ja vel...har du infeksjoner mon tro? Hvis ikke er vel saken grei og du får en attest på det. Deler av innlegget er slettet. Personangrep/persondebatter Det er ikke tillatt å skrive på krenkende, nedsettende eller injurierende vis, om noe individ, kjent eller ukjent. Det er heller ikke tillatt å spre rykter gjennom vårt forum, eller spekulere rundt årsaks-sammenhenger man ikke kjenner. Remyline Moderator.
Polluela Skrevet 24. januar 2005 #3 Skrevet 24. januar 2005 Nja... det kommer jo helt an på hvilken lege du skal til. Jeg har god erfaring. Men har hørt mange dårlige historier jeg også... Det føltes veldig rart å vise frem arr og kutt første gangen, men det er rutine for legen. Derfor er det ikke så forferdelig ille som man skulle tro. Ja, vet ikke helt hva mer jeg skal si jeg. Lykke til iallfall, og du kan jo spørre om det er noe mer du tror jeg kan svare på.
Gjest Anonymous Skrevet 1. februar 2005 #4 Skrevet 1. februar 2005 Hovedpoenget og formålet med ditt legebesøk er vel å konstatere at du ikke har infeksjoner før du skal til utlandet? Ja vel...har du infeksjoner mon tro? Hvis ikke er vel saken grei og du får en attest på det. Hm.. eller kan det være slik at legen må attestere på at hovedinnlegger ikke selvskader seg slik at hun selv øker infeksjonsfaren? (Det er jo ikke like lett for en lege å gjøre)..?? Jeg vet ikke.. Og til deg, hovedinnlegger, kan jeg visst ikke svare så mye.. bare ønsker at det ordner seg for deg + si lykke til/god tur.
rutti Skrevet 1. februar 2005 #5 Skrevet 1. februar 2005 jeg skrev avlsuttende eksamen i sykepleie om selvskading, og lærte mye. Spenndende tema, der stikkord i behandlingen nettopp er respekt og støtte. En lege bør ha erfaring med dette og behandle deg som alle andre pasienter, du har krav på respekt!
Gjest Anonymous Skrevet 1. februar 2005 #6 Skrevet 1. februar 2005 Hm.. eller kan det være slik at legen må attestere på at hovedinnlegger ikke selvskader seg slik at hun selv øker infeksjonsfaren? (Det er jo ikke like lett for en lege å gjøre)..?? Jeg vet ikke.. Og til deg, hovedinnlegger, kan jeg visst ikke svare så mye.. bare ønsker at det ordner seg for deg + si lykke til/god tur. Jeg forstår ikke hva problemet er. Trådstarter går til legen, sier "se her har jeg sår, kan du sjekke om de er infiserte, for jeg skal ut og reise og må ha attest". Så sier legen "Ja, jeg kan sjekke om de er infiserte, vente litt jeg skal ta noen prøver". Svaret trådstarter da vil få er "Ja" eller "nei". Får hun "nei, de er ikke infiserte", så kan hun reise.
Polluela Skrevet 2. februar 2005 #7 Skrevet 2. februar 2005 Joda, om det bare kunne vært sånn i alle tilfeller Men en del leger har rett og slett ikke respekt for selvskadere, det har vel de fleste hørt historier om. Derfor er det vel forståelig at man er litt nervøs i forkant og lurer på hvilke erfaringer andre har? I det hele tatt det å vise frem sårene sine virker jo ubehagelig nok i seg selv... Det er vel klart at man kunne tenke seg å høre litt om hvordan andre har taklet det og hvordan de er blitt behandlet? Faktisk så er det noen spydige leger der ute.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå