AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2017 #1 Skrevet 23. oktober 2017 Er det noen som bruker bbhugme som ammepute? Mannen min så en sånn i butikken, og ble helt vill etter den. Han så da at det sto "ammepute" på den, og er da helt bastant på at sånn MÅ vi ha, og bruke til amming. Men jeg ser at mange skriver den er stor og uhåndterlig, og at ungen synker for langt nedi, og at den ikke er god som ammepute. Jeg kunne hatt god lyst på en sånn til å sove med, men til den prisen vet jeg ikke om det er verdt det, om den ikke kan brukes som ammepute etterpå. Har noen eventuelle andre råd om hva jeg kan bruke for å avlaste hoftene om natten? Jeg har prøvd med to vanlige hodeputer, en mellom knærene og en mellom anklene, men det er så styr når jeg snur på meg, og de sklir i hver sin retning og alt bare blir tull. Anonymkode: b66c8...05f
Gjest Sisti Skrevet 23. oktober 2017 #2 Skrevet 23. oktober 2017 Likte den ikke som ammepute, men den er bedre enn ingenting. Men har brukt den etter graviditet likevel. Den er super å ha bak rygg og nakke i sofaen, eller som støtte i rygg og under arm hvis du ammer tilbakelent, eller bak ryggen hvis du ammer liggende i seng. Kan også støtte kroppen hvis du må sitte med baby på brystet i senga. Har også brukt den som skille mellom meg/baby og mannen ved samsoving. Nå brukes den for å tette glippet mellom senga og veggen. Elsker den puta, kommer IKKE til å kvitte meg med den selv om det er over et år siden fødsel.
Gjest Sisti Skrevet 23. oktober 2017 #3 Skrevet 23. oktober 2017 ... Mannen synes også det er en super sofapute...
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2017 #4 Skrevet 23. oktober 2017 Kjøpte den i uke 6, for jeg må ha noe mellom beina når jeg ligger på siden i senga. Ligger jeg på ryggen har jeg den under lårene/knærne. Ser det er mange muligheter å bruke den til, noe jeg er veldig spent på. Er i uke 24 nå. Skulle ønske jeg hadde en slik sist, for den er så utrolig god. Angrer ikke et sekund på at jeg kjøpte den. Men synes den er noe stor for ammepute. Tiden får vise. Har en mindre ammepute fra forrige svangerskap jeg tenker å bruke i stol hvertfall. Anonymkode: e314e...1ee
Tørrfisk Skrevet 23. oktober 2017 #5 Skrevet 23. oktober 2017 Som over så kjøpte jeg også puta for å sove med om natta - 1 år etter fødsel bruker jeg den enda. Elsker den puta, den er helt fantastisk. Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg mtp å bruke den som ammepute, da jeg liker best å amme uten pute. Men man kan jo stramme puta så hardt man vil med plastringene på sidene, så jeg skjønner ikke hvorfor den ikke skal være god. Den kan jo også brukes som babynest! Synes bbhugme var verdt hver eneste krone. Det eneste jeg angrer på er at jeg ikke kjøpte den tidligere i svangerskapet!
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2017 #6 Skrevet 23. oktober 2017 2 minutter siden, Tørrfisk skrev: Som over så kjøpte jeg også puta for å sove med om natta - 1 år etter fødsel bruker jeg den enda. Elsker den puta, den er helt fantastisk. Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg mtp å bruke den som ammepute, da jeg liker best å amme uten pute. Men man kan jo stramme puta så hardt man vil med plastringene på sidene, så jeg skjønner ikke hvorfor den ikke skal være god. Den kan jo også brukes som babynest! Synes bbhugme var verdt hver eneste krone. Det eneste jeg angrer på er at jeg ikke kjøpte den tidligere i svangerskapet! Jeg ser folk skriver at den er for stor til å være praktisk som ammepute, samt at de ikke får knyttet den nært nok selv med strammingen. I tillegg til at ungen synker for langt nedi, det blir glipe mellom pute og kropp som baby detter litt nedi, osv. Altså er hovedproblemet at den er så uhåndterlig. Jeg har forsåvidt veldig lyst på den til å sove med, men er ikke sikker på om prisen er verdt det. Så skal den jo oppbevares også... Anonymkode: b66c8...05f
Gjest Sisti Skrevet 23. oktober 2017 #7 Skrevet 23. oktober 2017 3 minutes ago, Tørrfisk said: Som over så kjøpte jeg også puta for å sove med om natta - 1 år etter fødsel bruker jeg den enda. Elsker den puta, den er helt fantastisk. Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg mtp å bruke den som ammepute, da jeg liker best å amme uten pute. Men man kan jo stramme puta så hardt man vil med plastringene på sidene, så jeg skjønner ikke hvorfor den ikke skal være god. Den kan jo også brukes som babynest! Synes bbhugme var verdt hver eneste krone. Det eneste jeg angrer på er at jeg ikke kjøpte den tidligere i svangerskapet! Den kan ikke strammes så hardt man vil nei, det kommer til et punkt der den "glir" litt ut igjen. :/
Gjest Sisti Skrevet 23. oktober 2017 #8 Skrevet 23. oktober 2017 1 minute ago, AnonymBruker said: Jeg ser folk skriver at den er for stor til å være praktisk som ammepute, samt at de ikke får knyttet den nært nok selv med strammingen. I tillegg til at ungen synker for langt nedi, det blir glipe mellom pute og kropp som baby detter litt nedi, osv. Altså er hovedproblemet at den er så uhåndterlig. Jeg har forsåvidt veldig lyst på den til å sove med, men er ikke sikker på om prisen er verdt det. Så skal den jo oppbevares også... Anonymkode: b66c8...05f Se om noen selger den brukt? Både pute og trekk kan vaskes.
Vindmølle Skrevet 23. oktober 2017 #9 Skrevet 23. oktober 2017 Jeg kjøpte den ikke før etter fødsel, men har elsket den som ammepute. Har forsøkt et par andre tidligere, men foretrakk denne. Du kan jo kjøpe den, og selge den igjen etterpå? Jeg solgte min for 700,- og fikk flere henvendelser samme dag som jeg la den ut på finn, så den er lett omsettelig.
Handful Skrevet 23. oktober 2017 #10 Skrevet 23. oktober 2017 Fornøyd med puta i det store og hele, brukt den til flere ting, men opplevde de nevnte problemene så ammepute har den ikke dugd til.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå