Gå til innhold

Hjelp! Babyen min på 8 mnd sover ikke om natta!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg har en gutt på 8 mnd. For ca 5 uker siden var han syk med mye feber og veldig forkjøla. Etter dette har han sovet mindre og mindre om natta. Nå våkner han ca hvert 30 minutt for å amme på hver side så griner han igjen å jeg legger han i senga si å han sover 30 min så samme igjen.. Blir helt utslitt. Skjønner ikke hva som er galt. 

Før våknet han bare en til to ganger om natten. 

Noen som har råd eller tips? 

Anonymkode: 2a437...047

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan er dag rutine?  Sover mye på dagen eller like våken? 

Anonymkode: 5c8e5...fb3

Skrevet

Ubehag i ørene etter forkjølelsen?

• Liker 3
Skrevet

Sjekk ørene!! Ammingen kan mulig lette trykk i ørene pga væske etter forkjølelsen 

Anonymkode: 65d92...3b1

• Liker 2
Skrevet

Sier som andre; få ørene sjekket. Ellers er det ofte slik at babyer som ammes er mye mer våkne på nettene enn de som tar flaske.. Men hvert 30. Minutt er jo veldig ille så "noe" har nok skjedd i fbm sykdommen.

Anonymkode: d1e4a...497

Skrevet

8 month sleep regression. Veldig vanlig å styre med søvn rundt den tiden. Det går seg til. 

• Liker 1
Skrevet

Sønnen min sov ikke over natta før han var 3,5 år. Velkommen i klubben ;)

Anonymkode: 48dbd...95e

Gjest GoldenLioness
Skrevet

Sleep regression ja :alice: 

Jeg hadde sovebaby, men han gikk igjennom sleep regression rundt 8 mnd. Igjen da han startet i bhg 12 mnd. Så rundt 18 mnd og nå 2 år. 

Det er nå de begynner å få mareritt også. 

Vi kjørte på med vanlige rutiner, men det ble noen netter på sofaen her og der i blandt. Ellers så samsov vi myyyye. 

Men det går seg til igjen selv om det er tøft mens det pågår. Utenom disse periodene så legger han seg selv klokka 19 og sover gjennom hele natten 🙌

Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Jeg har en gutt på 8 mnd. For ca 5 uker siden var han syk med mye feber og veldig forkjøla. Etter dette har han sovet mindre og mindre om natta. Nå våkner han ca hvert 30 minutt for å amme på hver side så griner han igjen å jeg legger han i senga si å han sover 30 min så samme igjen.. Blir helt utslitt. Skjønner ikke hva som er galt. 

Før våknet han bare en til to ganger om natten. 

Noen som har råd eller tips? 

Anonymkode: 2a437...047

Få ørene undersøkt. Kan bli liggende igjen væske etter typ ørebetennelser eller kraftige forkjølelser, og da gjør det veldig vondt i ørene utover natta (trykket øker etter å ha ligget flatt en stund). Har du prøvd med paracet for å se om det kan hjelpe? I såfall en klar indikasjon på smerter som bør utredes. Ammingen virker smertestillende, diebevegelsene utjevner trykket (akkurat som på fly!) og morsmelk er lett smertestillende. Så for meg høres det definitivt ut som at han har vondt, og etter forkjølelser er øreproblemer veldig vanlig hos små barn. Fastlegen - nu.

• Liker 1
Skrevet

Sjekk ørene, ellers er det normalt med øitt nattetrøbbel på den alderen. 

Skrevet

Vi hadde samme problem da mini var rundt 6 måneder. Her ble løsningen samsoving. Han våkner fortsatt endel om natta, men når han ligger inntil meg så sovner han igjen uten skriking, og må ikke ammes i søvn hver gang.

Anonymkode: 90f1e...eec

Skrevet

Vi gikk i søvngruppe på HS da vår ikke sov natten gjennom da han var 8 mnd. Tok 3 dager før problemet løst.

Anonymkode: ff6d0...956

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi gikk i søvngruppe på HS da vår ikke sov natten gjennom da han var 8 mnd. Tok 3 dager før problemet løst.

Anonymkode: ff6d0...956

Hvilke råd fikk dere på HS?

• 2 uker senere...
Skrevet

Sjekk ørene ❤ Han har nok fått er overtrykk der etter infeksjonen for 5 uker siden💙💙 Hev overkroppen med noe dyner el puter av no slag. 

Sjekk ørene hos lege❤

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...