Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er snart i uke 20, og sliter enormt med søvnen. Det har jeg gjort de siste ti ukene, minst. Det tar lang tid før jeg sovner, og så må jeg på do minst en gang om natten, og da får jeg ikke sove igjen. 

Nå er det også et problem at jeg får vondt i hoften jeg ligger på når jeg ligger på siden, så jeg ender opp med å måtte snu meg hvert 5. minutt. Det gjør det ikke akkurat letter å få sove... 

I natt prøvde jeg å putte en flik av dynen mellom beina, for å se om det hjalp litt, men den var såpass tynn (sommerdyne) at det hjalp lite. 

Kan det hjelpe med en gravidpute, type bbhugme? Eller er dette bare sånn det kommer til å være fra nå av? Er helt zombie, og irritabel og sur og lei... 

Anonymkode: 5952b...e6d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også hatt dette problemer under graviditeter (og en stund etterpå, faktisk), selv om jeg ikke har hatt bekkenløsning. Men så hører jeg kiropraktorer (?) si at alle som ligger på siden bør ligge med beina parallelt uansett, selv om de ikke er gravide. Men jeg ligger altså med en vanlig, litt tykk hodepute mellom beina. Det hjelper veldig, ellers får jeg vondt i hoftene, men ikke når jeg bruker pute.

Skrevet

Jeg tenker å prøve med vanlig hodepute i natt. Men jeg lurer på om jeg må ha to, en til mellom anklene og en til mellom knærene. Ser for meg at det blir litt kummerlig å snu seg da.. men man får prøve og se først. 

Skrevet

Hei,

Jeg er høygravid og har bekkenløsning, og har slitt med det samme siden starten av graviditeten. Mer nå på slutten, selvsagt.

Jeg har en pute mellom beina, og en på hver side (støtte ryggen og magen), og har byttet til tempurpute under hodet. Ligger nærmest i en banynest😂

Prøv deg frem med ulike tykkelser☺

Gjest Annypanny
Skrevet

Jeg hadde bekkenløsning som satte seg i hoftene, og hadde veldig om natten på den hoften jeg lå på. For meg hjalp det å legge en stor ammepute mellom lår/knær når jeg sov 😊

Skrevet

Jeg har rullet sammen en dyne med snøring, som jeg bruker på venstre side (som en ammepute), og på høyre side ligger jeg med benet og magen på en pute. Da kan jeg også ligge halvveis på magen på høyresiden, og må ikke ligge på hoften. Kan da snu meg fra side til side uten å måtte flytte rundt på puter etc. Er i uke 33. 

Om du ikke får vondt av å ligge på ryggen, eller merker noe til svimmelhet, kan du jo gjøre det. Jeg ligger enda på ryggen, men da med litt støtte av puter under rumpen på hver side, og to puter til hodet.

du bør i alle fall begynne å sove med pute mellom lårene, og litt støtte oppunder magen. Dette for å hindre at bekkenet blir "dratt" på den siden du ikke ligger på. Hjalp meg veldig. 

Lykke til! Høres slitsomt ut.

Anonymkode: 3f2f1...081

Skrevet

Jeg får ikke sove på ryggen, er kun sideligging som gjelder her. 

Jeg prøvde i natt med en pute mellom knær og ankler. Vi hadde heldigvis en stor nok pute til at jeg trengte bare én, den rakk helt fra knær og ned til anklene. Ganske fast og høy pute. Det hjalp littegranne, tror jeg, men det var mye styr hver gang jeg skulle snu meg. Kanskje jeg skal prøve med en på hver side, ja, men da blir det trangt igjen.. 

Skrevet
20 timer siden, Vera Vinge skrev:

Jeg har også hatt dette problemer under graviditeter (og en stund etterpå, faktisk), selv om jeg ikke har hatt bekkenløsning. Men så hører jeg kiropraktorer (?) si at alle som ligger på siden bør ligge med beina parallelt uansett, selv om de ikke er gravide. Men jeg ligger altså med en vanlig, litt tykk hodepute mellom beina. Det hjelper veldig, ellers får jeg vondt i hoftene, men ikke når jeg bruker pute.

Alle har bekkeløsning... hvis ikke får vi ikke ungene ut. Varierer jo bare om, hvordan og evt hvor man får vondt. At du sier du hadde samme problem betyr jo at du har merket bekkenløsningen du også. 

Forøvrig har jeg også samme nå, 20 uker i dag. Siste mnd eller to får jeg vondt i ene hofta om jeg ligger på den. Men ikke på andre. OG ikke minst, det avhenger klart av madrassen! Flyttet nylig inn på veslas rom fordi vi prøver å tilvenne eget rom, sover på en tynn, dårlig ikea-madrass på gulvet ved sidenav senga hennes, og da forsvant hele problemet med vondt hofte ;) Den dyre fine dobbeltsenga vår passer tydeligvis ikke kroppen min akkurat nå :P Tror den andre madrassen er mykere... føles sånn. Så da kan jeg fint ligge på begge sider igjen, det er veldig deilig. Så har du flere sovemuligheter så test en annen madrass rett og slett.

Anonymkode: 88dc1...302

Skrevet (endret)
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Alle har bekkeløsning... hvis ikke får vi ikke ungene ut. Varierer jo bare om, hvordan og evt hvor man får vondt. At du sier du hadde samme problem betyr jo at du har merket bekkenløsningen du også. 

Anonymkode: 88dc1...302

Ja, du har rett, og jeg vet egentlig det. Det var bare en veldig enkel måte å si at jeg har måttet bruke pute mellom beina på tross av at jeg ikke har hatt problemer med bekkenløsning i det daglige. :) Jeg har jo kjent bekkenløsning i visse andre situasjoner også, som visse treningsøvelser eller hvis jeg har båret barn mye på hofta. Men siden ubehaget har forsvunnet når jeg ikke har gjort dette, har jeg ikke tenkt på det som bekkenløsning på den måten. Men glad bekkenet vårt løsner, ellers ville vi hatt problemer, ja. ;)

Endret av Vera Vinge

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...