Gå til innhold

Ny i klassen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi måtte dessverre flytte i sommer, og jenta vår begynte da på ny skole. Hun går i 3.klasse og overgangen har gått greit. Hun har alltid noen å leke med, og har blitt inkludert av de andre jentene. Allikevel registrerer jeg jo at hun ikke er "helt med" i den forstand at det virker som de andre i mye større grad er med hverandre hjem fra skolen, besøker hverandre i helgene etc. Vi har invitert med mange hjem, og alle sier ja, de har det fint etc. Foreldrene sier at neste gang må vår jente bli med dem hjem, men det kommer ingen konkret invitasjon. De fleste har jo travle ettermiddager etc, så jeg forstår at det kan bli sånn, men jeg lurer på hvor lenge vi skal la det gå før vi evt gjør noe mer konkret. Hun har jo bare gått i denne klassen siden i sommer, og kanskje kommer det litt naturlig etterhvert, men jeg må innrømme at jeg synes det er litt sårt. Hva ville dere gjort? Det er ingen i klassen som bor så nær oss at hun bare kan løpe dit etter skolen. Det må avtales litt mer.

Anonymkode: 3125f...5bc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dine egne initiativ består i...?

Anonymkode: 951df...89a

Skrevet

Hvorfor spør du ikke foreldrene om ungen ikke kan få bli med dit etter skolen en dag da? 

Anonymkode: 1b961...175

Skrevet

Å avtal en eksakt dag 

Anonymkode: 1b961...175

Skrevet

Takk for svar. Vi har invitert nesten samtlige av jentene i klassen med hjem til oss, både en og flere ganger. Vi er ellers aktive og tilstede på de fleste arenaer. Jeg føler det kanskje litt frekt å spørre om vår jente kan bli med andre hjem. Føler at det må komme fra dem, men jeg tar kanskje feil..

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. Vi har invitert nesten samtlige av jentene i klassen med hjem til oss, både en og flere ganger. Vi er ellers aktive og tilstede på de fleste arenaer. Jeg føler det kanskje litt frekt å spørre om vår jente kan bli med andre hjem. Føler at det må komme fra dem, men jeg tar kanskje feil..

Jeg synes også det blir litt rart om du som mor spør om datteren din får være med noen hjem. 

Men du kan jo spørre om ikke datteren din kan spørre om hun kan få være med noen hjem? Det er mye mer naturlig, og du slipper kleinhet som at du har avtalt med moren til en annen, og så vil ikke den andre jenten ha besøk av datteren din.

Anonymkode: 0dc6d...063

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...