Gå til innhold

Har du sjefer og kolleger på sosiale medier?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har valgt å ikke ha det. Jeg skiller mellom jobb og privatliv.

Hvordan gjør du det?

Anonymkode: f0c34...008

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har sjefen og begge kolegaene mine på Facebook. Jeg unngår å like ting som kan hinte til at jeg ikke liker jobben, men ellers er ikke dette noe problem.

Anonymkode: 2752c...938

Skrevet

Helt uaktuelt å ha jobbfolk på mine private sosiale-medier-sider. 

Anonymkode: b1ced...bbe

• Liker 2
Skrevet

Det kommer nok helt an på hva slags jobb man har og forholdet til sjefen. Helt uproblematisk for meg å ha disse på sosiale medier, men jeg adder dem ikke. Har godtatt om de har addet meg 

Anonymkode: 11598...7d7

Skrevet

Har ikke sjefen, men mange sv kollegaene. Vi jobber svært tett sammen og er gode venner, finner på ting pp fritiden osv også. Helt uproblematisk.

Anonymkode: 8ad54...17b

Skrevet

ja, kollegaer er en stor del av hverdagen. Vi jobber tett. 

Anonymkode: 7c803...d6c

Skrevet

Ja, de som har lagt meg til. Det å ha flere kollegaer som nære venner gjør det rett og slett gøy å være på jobb. Jeg etablerer derfor ikke klare grenser mellom privat og jobb når det gjelder det sosiale, og mange tidligere kollegaer er blant mine beste venner. 

Når det gjelder hva jeg legger ut og deler er uansett mitt motto at hvem som helst skal kunne se det, når som helst. Man vet aldri hva som plutselig blir delt utenfor egen kontroll. Det gjelder også snap og meldinger jeg sender - de skal aldri være utleverende på egne eller andres vegne. 

Anonymkode: 9736f...ae2

• Liker 1
Skrevet

Jeg adder de som legger meg til, og legger dem inn i en egen, litt mer begrenset liste slik at de ikke ser alt jeg poster ovenfor venner. Utover det adder jeg ikke folk aktivt selv. 

Anonymkode: dac5e...1f6

Skrevet

Har både sjef og kolleger på Facebook. For meg er ikke Facebook et sted jeg deler intime detaljer med mine nærmeste venner uansett. Jeg bruker Facebook som et nettverk, og «vennene» mine der inne består derfor av mange forskjellige: noen er personlige venner, noen er familiemedlemmer, noen er tidligere klasse- og studiekamerater, noen deler jeg hobby med, og noen er nåværende eller tidligere kolleger. Jeg har en profil på LinkedIn også, men synes ærlig talt at Facebook fungerer bedre, også i profesjonell sammenheng. 

Anonymkode: facab...2e0

• Liker 1
Skrevet

Ja, har det. Diskutere aldri jobb på FB!

Skrevet

Nei. Heller ikke nære venner.

Anonymkode: 8fcbd...263

Skrevet

Har ingen sjefer. Ikke kun pga at de er sjef, men også fordi dette er mennesker jeg aldri hadde valgt å være venner med og. 

Har de kollegaene som har addet meg, men legger ikke til noen selv. Fjerner de fleste som slutter eksempel, eller om de deaktiverer profil (så jeg er ute av lista om de aktiverer). Så ligger de alle på begrenset listen så ser kun offentlige poster. Jeg er heller ikke med i grupper de har der. 

Grunnen er at litt for mange skiller ikke mellom jobb og FB på en god måte. Det har havnet ting på FB som ikke skal være der bl a. Og blitt diskutert taushetsbelagt informasjon, uenigheter på jobb har havnet der mm. 

Anonymkode: 41152...0cf

Skrevet

Jeg har noen kollegaer jeg kommer godt overens med og liker godt. Men sletts ikke alle, vil ikke at alle på jobb skal se hva jeg holder på med. 

Skrevet

Jeg har både kollegaer og sjefer som venner, men jeg oppfører meg temmelig nøktent på Facebook og har ikke noe å skjule for noen så jeg ser ikke noe problem med det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...