Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken størrelse og type dyne, samt hva slags materiale i sengetøy anbefaler dere til første leveår? Skal kjøpe til en venninne som får en vår-baby, og jeg har null peiling.

Anonymkode: 042d3...186

Skrevet

Selv har jeg for det meste brukt sovepose til babyen fordi dyner og små babyer liksom ikke er så bra kombo (enten redd for at de får den over hodet, eller så sparker de den av seg og ligger uten uansett...). Men har da uansett jobbet med dette, så fasiten er sånn ca 80x100 dyne til sprinkelseng. 65x80 til vugge eller vogn (jeg hadde en dundyne til vogna, det var smart) og den største 100x140 når det blir snakk om juniorseng om lenge. Sengetøy ville jeg kjøpt god kvalitet rett og slett, fordi billig (tett) bomull er egentlig ganske ubehagelig å sove i (hvis man har prøvd bomulssateng, damask eller percale). Så det ene sengesettet jeg har er i bomullssateng. Tror jeg kjøpte det hos princess og vet de har flere typer i god kvalitet. Ene dyna jeg har er da en sommedundyne, den er lett og fin og kan brukes selv om det ikke er iskaldt i rommet. Men som sagt har jeg i hovedsak brukt sovepose til babyen.

Skrevet

Princess sine dundyner har kommet best ut i test. Vi (ungen) er veldig fornøyde med disse. Hun over her har allerede skrevet om str og sengetøy. Vi brukte den minste dyna i sengen også med bomullspysj. De sparker den ofte av seg uansett. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...