Gå til innhold

Siden så pass mange kvinner lurer menn til å tro at de er far til et barn de ikke er far til

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så burde man ha obligatorisk DNA test når barnet blir født slik at man vet at den kvinnen sier er far til barnet faktisk er far til barnet.

Anonymkode: a8caa...8e1

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er det vel ikke så mange som lurer på mannfolk barn som ikke er deres. Sånne tilfeller finnes, men hører vel ikke til normalen. 

Når det gjelder DNA så var det noe jeg ble pålagt av Trygdekontoret når jeg fikk barn for over 20 år siden. Dette fordi at bf og jeg ikke bodde sammen, og barnet skulle sikres sin arverett. 

Anonymkode: ca82e...c34

• Liker 4
Skrevet
16 minutes ago, AnonymBruker said:

Nå er det vel ikke så mange som lurer på mannfolk barn som ikke er deres. Sånne tilfeller finnes, men hører vel ikke til normalen. 

Når det gjelder DNA så var det noe jeg ble pålagt av Trygdekontoret når jeg fikk barn for over 20 år siden. Dette fordi at bf og jeg ikke bodde sammen, og barnet skulle sikres sin arverett. 

Anonymkode: ca82e...c34

Ca. 2500 i året er relativt mange, dog.

• Liker 1
Skrevet

jepp enig med deg ts. og vet du hva som er morsomt ? de eneste som er motstanderne av dna test er kvinner nesten. og lurer på hvorfor ? hmm. er jo ikke akkurat som om det er de som skal betale for det. så ser ingen motargumenter imot obl DNA test

• Liker 2
Skrevet
6 timer siden, Katten.2.0 skrev:

Ca. 2500 i året er relativt mange, dog.

HVA?! Totusenfemhundre damer som lurer menn til å bli feil far? Nå ble jeg faktisk sjokkert!

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så burde man ha obligatorisk DNA test når barnet blir født slik at man vet at den kvinnen sier er far til barnet faktisk er far til barnet.

Anonymkode: a8caa...8e1

Argumenter for at det der skjer ofte.

Skrevet
6 timer siden, lillelilliane skrev:

jepp enig med deg ts. og vet du hva som er morsomt ? de eneste som er motstanderne av dna test er kvinner nesten. og lurer på hvorfor ? hmm. er jo ikke akkurat som om det er de som skal betale for det. så ser ingen motargumenter imot obl DNA test

Det må i så fall være noen virkelig fucked opp kvinner som mener det... Jeg er helt for DNA test, synes det er helt motbydelig at kvinner lurer men på den måten. Hadde en dame på døra som påstod at kjæresten min var faren til barne hennes. Etter to år turte han å ta DNA-test og barnet var ikke hans. Fy faen for en kjærring!

Skrevet

Hadde vært helt greit for meg. Men det hadde blitt dyrt da, pengene må tas fra et sted. 

Anonymkode: 21bec...b3a

• Liker 1
Skrevet

Betaling av egen lomme, eller egenandel som betales om man ønsker. 

Obligatorisk? Ikke nødvendug. DNA der det er tvil. Absolutt. 

Eller annet: far føres ikke opp. Så slipper vi oss de som ikke tar ansvar for barna i ettertid. 

Anonymkode: b40cb...b95

Skrevet
6 timer siden, lillelilliane skrev:

Hvorfor er det ikke like mye kvinner som menn som skal betale for det? Jeg betaler skatt, jeg har aldri lurt noen, og jeg VET det. Alle menn som ikke har barn, alle kvinner og alle menn som ikke synes dette er nødvendig må betale for dette. Helt unødvendig. Man kan ta test der det er tvil, og det kan man i dag. Mye billigere. Og som mor virker det absurd at samfunnet skulle bruke ressurser på noe så meningsløst som å teste farsskapssak på mine to barn. 

Anonymkode: 93958...aa1

Skrevet

Ja, det burde man.

Og man burde gjøre om på det som har med erkjennelse av farskap å gjøre og. Far i samboerforhold må erkjenne farskapet til barnet ved å signere et papir. Gifte menn blir automatisk gitt farskapet til sin kones barn, uavhengig om hun har ligget med andre eller ikke.

Anonymkode: 5c831...7a3

Skrevet

Så lenge den som ønsker testen, betaler av egen lomme, så er det null problem.

Anonymkode: 5e54b...e3d

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det ikke like mye kvinner som menn som skal betale for det? Jeg betaler skatt, jeg har aldri lurt noen, og jeg VET det. Alle menn som ikke har barn, alle kvinner og alle menn som ikke synes dette er nødvendig må betale for dette. Helt unødvendig. Man kan ta test der det er tvil, og det kan man i dag. Mye billigere. Og som mor virker det absurd at samfunnet skulle bruke ressurser på noe så meningsløst som å teste farsskapssak på mine to barn. 

det der var et elendig argument, vi må alle bidra til velferdsstaten. jeg vil f.eks ikke betale for innvandrere eller selvvalgte alenemødre, men det må jeg forsatt uansett. alle må bidra med en slant uansett for at samfunnet skal gå rundt. DNA test er ikke de største utgiftene heller. mye bedre det enn at en mann skal gå mange mange år å fostre opp et barn som ikke er hans, da betyr den tusenlappen ganske lite

Anonymkode: 56ead...0a3

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

det der var et elendig argument, vi må alle bidra til velferdsstaten. jeg vil f.eks ikke betale for innvandrere eller selvvalgte alenemødre, men det må jeg forsatt uansett. alle må bidra med en slant uansett for at samfunnet skal gå rundt. DNA test er ikke de største utgiftene heller. mye bedre det enn at en mann skal gå mange mange år å fostre opp et barn som ikke er hans, da betyr den tusenlappen ganske lite

Den mannen kan betale den tusenlappen selv. 

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den mannen kan betale den tusenlappen selv. 

nei, alle skal betale litt for det. akkurat som alle må betale for alenemødre og invanndrere

• Liker 1
Skrevet

Hadde mannen min gjennom ni år kommet og bedt om DNA test da barna våre ble født hadde det blitt ampert i heimen!

Anonymkode: 3f4d1...2a1

Skrevet

Selvfølgelig ikke. Det er sjeldent usikkerhet rundt hvem som er faren til et barn etter en UL.

Det er sykt få kvinner som er i stand til å finne flere menn som er villig til å ligge med dem uten prevensjon noen få dager etter hverandre som er den lille slingringen fosterstørrelsen gir i forhold til antatt befruktningstidpunkt. 

Men det burde kanskje være forbudt for menn som er så dum at de ikke vet dette å ligge med noen som helst uten prevensjon med tanke på gener og fremtiden til et hvilket som helst barn..

Anonymkode: 391e2...826

• Liker 2
Skrevet

Så lenge mannen/paret det gjelder betaler for det selv er obligatorisk DNA-test greit for meg. Men det er absolutt ikke noe vi bør bruke skattepengene på (det er en tråd her om at alvorlig syke barn blir nektet livsforlengende medisin fordi den er for dyr, for de som gidder å lese. Da blir det for dumt å bruke offentlige midler på vissvass som å teste 60 000 barn i året for å avdekke noen få tilfeller av feiloppført far) 

Anonymkode: af95c...b1c

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Så lenge mannen/paret det gjelder betaler for det selv er obligatorisk DNA-test greit for meg. Men det er absolutt ikke noe vi bør bruke skattepengene på (det er en tråd her om at alvorlig syke barn blir nektet livsforlengende medisin fordi den er for dyr, for de som gidder å lese. Da blir det for dumt å bruke offentlige midler på vissvass som å teste 60 000 barn i året for å avdekke noen få tilfeller av feiloppført far) 

Anonymkode: af95c...b1c

Ja, og vil en kvinne ha en unge så får hun se å betale for hele opplegget selv. Det blir for dumt å bruke offentlige middler på kvinners vissvass og prinsessefantasier.

Anonymkode: 5e133...70f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...