Gjest biuq Skrevet 23. januar 2005 #1 Skrevet 23. januar 2005 Jeg er interessert i å høre hva folk her inne har å si om påstanden nedenfor. Synes dere det ligger noe sannhet i det, eller er det bare sludder? Påstand; - Hvis man er avhengig av å bli tilført et bestemt stoff (les; alkohol) for å få det meste ut av et festelig lag, så har man et problem.
Gjest Valhalla Skrevet 23. januar 2005 #2 Skrevet 23. januar 2005 Påstand Hvis man er sykelig opptatt av hva andre gjør for å ha det gøy er man en kjedelig person.
Gjest Bellatrix Skrevet 23. januar 2005 #3 Skrevet 23. januar 2005 Jeg er interessert i å høre hva folk her inne har å si om påstanden nedenfor. Synes dere det ligger noe sannhet i det, eller er det bare sludder? Påstand; - Hvis man er avhengig av å bli tilført et bestemt stoff (les; alkohol) for å få det meste ut av et festelig lag, så har man et problem. Det kommer an på. Hva legger du i det meste? Veldig mange mennesker føler seg mer frigjorte med (mye eller lite) alkohol i kroppen. Mange føler for eksempel at de må ha drukket litt for å tørre å synge karaoke. Det betyr ikke nødvendigvis at de ikke kan være i et festlig lag uten å drikke. Hvis det er det å være i et festlig lag(bryllup, bursdager o.s.v) uten å drikke du mener, så tror jeg kanskje man har et problem.
Gjest Lea Skrevet 23. januar 2005 #4 Skrevet 23. januar 2005 Påstand; - Hvis man er avhengig av å bli tilført et bestemt stoff (les; alkohol) for å få det meste ut av et festelig lag, så har man et problem. Man har nok et eller annet lite problem, men ikke et alkoholproblem. Jeg vil tro at man heller har et problem med selvtillit eller gruppepress.
Tusseline Skrevet 23. januar 2005 #5 Skrevet 23. januar 2005 Vel, jeg synes egentlig det er litt vanskelig å si. Ved festlig lag, er man ofte i godt humør (vil komme i godt humør), og alkohol kan ofte være et "hjelpemiddel" i slike situasjoner. Vil ikke si at en person har et problem dersom en tenker slik. Men dersom man er besatt på å ha alkohol med i bilde, kan det ha seg litt annerledes. Vet ikke om dette er et problem eller om det er en diskusjon du står foran, men jeg ville nok også sett på andre faktorer som ville hatt en betydning. Ut i fra det, ville jeg komt fra til en konklusjon om personen hadde et alkoholproblem eller ikke.
Gjest 1111 Skrevet 23. januar 2005 #6 Skrevet 23. januar 2005 Jeg vil si det er en påstand. To andre påstander jeg har hørt denne uka er blant annet: "hvis du tar deg et glass vin eller en øl hver helg så har du et alkoholdproblem" og "hvis du har en blackout en gang du er full og fortsetter å drikke ved senere anledninger så har du et alkoholproblem" Da må ganske mange fjortiser har alvorlige alkoholproblemer, og stakkars de som koser seg med et glass eller to med vin i løpet av uka
Gjest Devil's Spawn Skrevet 23. januar 2005 #7 Skrevet 23. januar 2005 - Hvis man er avhengig av å bli tilført et bestemt stoff (les; alkohol) for å få det meste ut av et festelig lag, så har man et problem. Hvis du tenker på alkoholproblem, ikke nødvendigvis. Det kan være et problem med selvtilitten som påpekt tidligere her. Hvis alkohol går foran alt annet, har man nok et problem med alkohol.
Gjest *Sexy*Cat* Skrevet 23. januar 2005 #8 Skrevet 23. januar 2005 - Hvis man er avhengig av å bli tilført et bestemt stoff (les; alkohol) for å få det meste ut av et festelig lag' date= så har man et problem. Ja selvfølgelig har man et problem da! De som sier noe annet er antageligvis blandt de som faktisk tilfører seg dette stoffet i hver festlie anledning.
Gjest Gjesta Skrevet 23. januar 2005 #9 Skrevet 23. januar 2005 Det høres jo ut som en beskrivelse på de fleste unge i Norge. De fleste drikker vel alkohol når de skal ut å ha det gøy. jeg vil ikke si at de har et problem på grunn av det. Det er verre å være nesten avholds, sånn som meg...det er vanskelig å forklare hvorfor jeg ikke drikker, og mange mener jeg har et problem :o
Steggen Skrevet 25. januar 2005 #10 Skrevet 25. januar 2005 Sjølvtillit og gruppepress er nok gode stikkord når det gjeld alkoholbruk. Dessutan er det greitt å ha noko å skulde på om ein skulle krysse nokre grenser ein ikkje burde gjort.
Xiomy Skrevet 25. januar 2005 #11 Skrevet 25. januar 2005 Jeg syns det er bekymringsfullt om man ikke er istand til å ha det gøy uten promille. Om man overhodet ikke kunne tenke seg å gå på en fest uten alkohol i blodet.
Gjest TomKrus Skrevet 25. januar 2005 #12 Skrevet 25. januar 2005 Påstand Hvis man er sykelig opptatt av hva andre gjør for å ha det gøy er man en kjedelig person. hehe Touché
Gjest Anonymous Skrevet 27. januar 2005 #14 Skrevet 27. januar 2005 Da har 75 % av Norge et alkoholproblem! mange tar en knert før man går ut osv.. Om man MÅ, så erdet ikke et alkoholproblem,men kansje sjenanse? litt angst for å treffe mange nye? Hva om denne personen må ta et glass før en går på fest, men er på fest en gang pr.år? Fortsatt et alkoholproblem?
andrek Skrevet 27. januar 2005 #15 Skrevet 27. januar 2005 Påstand Hvis man er sykelig opptatt av hva andre gjør for å ha det gøy er man en kjedelig person. Heh. Du har lett for å hoppe i forsvar du? Ser ikke noe som antyder at biuq er sykelig opptatt av noe som helst, jeg. Falt det deg litt for nære kanskje?
Gjest LoisLane Skrevet 27. januar 2005 #16 Skrevet 27. januar 2005 Da har 75 % av Norge et alkoholproblem! Belegg for dette?
Gjest kvist Skrevet 29. januar 2005 #17 Skrevet 29. januar 2005 Hva om denne personen må ta et glass før en går på fest' date=' men er på fest en gang pr.år? Fortsatt et alkoholproblem?[/quote'] Kommer litt an på hvilke konsekvenser det vil få for vedkommende å unnlate dette glasset. Hvis det resulterer i at vedkommende ikke får til å være seg selv, eller at vedkommende blir satt ut på en eller annen måte (ikke får til å henge med), når festen begynner, så ja, da har vedkommende et problem.
Anders26år Skrevet 29. januar 2005 #18 Skrevet 29. januar 2005 Jeg syns det er bekymringsfullt om man ikke er istand til å ha det gøy uten promille. Om man overhodet ikke kunne tenke seg å gå på en fest uten alkohol i blodet. Jeg det gøy gøy på fest uten promille men enda mere gøy hvis jeg har masse i promille.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå