Gå til innhold

Vilke du godtatt dette?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg bare lurer på en ting, forstår ikke helt, så kanskje noen her kan forklare. 

Vis en god venninne av deg hadde baksnakket deg, eller vil ikke kalle det baksnakking, men langt over det. Hylt og skreket hore, ludder, white tras og mye mer om deg til andre, både kjente og ukjente, altså "baksnakking" helt ut av kontroll. Og dette er ikke første gangen. Og du visste det, ville du fortsatt vært venn med denne personen? Ville du godtatt slik atferd fra en nær venninne? Og hva får en person til å godta slik atferd? 

Personlig ville jeg kuttet ut personen uansett om det var en nær venninne eller bekjent. Altså, vi er voksne mennesker. 

Noen fornuftige svar? 

Anonymkode: 8dc54...958

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har hun faktisk gjort det eller er dette noen som setter henne opp mot deg?

Anonymkode: 8140c...60d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venner sier ikke sånt, så hun hadde ikke vært min venn lengre

Endret av ForestRun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette handler vel lite om vennskapet egentlig, men heller om at hun har et (stort) problem med enten usikkerhet, selvkontroll eller begge deler. 

Hadde tatt igjen med samme mynt (uten publikum) én dag. Gått min vei og skrevet en melding etterpå: "Sånn føles det, syns du det var ok?"

Anonymkode: e7b31...c9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har hun faktisk gjort det eller er dette noen som setter henne opp mot deg?

Anonymkode: 8140c...60d

Ja, det er en venninne av meg som ble Baksnakket eller hva man sier. Har vært vitne til det selv. Hun som sa alt det stygge om venninnen min var kun en bekjent av meg. 

Men i dag er de perlevenner igjen. Jeg har tatt avstand fra dette og blander meg ikke bort i det eller snakker om det (bortsett fra nå :) ) Er fortsatt venn med venninnen min, Jeg bare forstår ikke hvordan man kan tilgi noe slikt? Er det vanlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, ForestRun skrev:

Venner sier ikke sånt, så hun hadde ikke vært min venn lengre

Enig! Nei, ts. du kan ikke være venn med en slik person. Er du veldig generøs, slik at hun bruker deg? Så er hun ikke verdt å kaste bort tid på. Venner skal ikke være drittsekker, de skal støtte og oppmuntre og være greie. :)

Anonymkode: 64da8...904

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Enig! Nei, ts. du kan ikke være venn med en slik person. Er du veldig generøs, slik at hun bruker deg? Så er hun ikke verdt å kaste bort tid på. Venner skal ikke være drittsekker, de skal støtte og oppmuntre og være greie. :)

Ikke min venninne som har sleng med leppa om meg. Men en bekjent av meg som slang dritt om min venninne (de to er gode venner før dette kom ut) Og nå er de gode venner igjen. 😊Jeg hadde, uten å tenke meg om, kuttet ut slike venninner. derfor forstår jeg ikke hvordan man kan godta slik atferd fra en venninne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke min venninne som har sleng med leppa om meg. Men en bekjent av meg som slang dritt om min venninne (de to er gode venner før dette kom ut) Og nå er de gode venner igjen. 😊Jeg hadde, uten å tenke meg om, kuttet ut slike venninner. derfor forstår jeg ikke hvordan man kan godta slik atferd fra en venninne. 

Venninna di kjenner henne antagelig godt om de er litt erteris og tok ikke "utblåsningene" hennes så veldig  personlig men mer som "en greie" med henne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, da misforsto jeg. Leste litt raskt før jeg skrev. Du kan så si, om hun som ble baksnakket ikke hadde hatt andre venner kunne hun vært redd for å stå igjen alene. Men hun har da i allefall deg. 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, da misforsto jeg. Leste litt raskt før jeg skrev. Du kan så si, om hun som ble baksnakket ikke hadde hatt andre venner kunne hun vært redd for å stå igjen alene. Men hun har da i allefall deg. 🙂 

He He, sånt skjer. Det som er litt rart er at hun som ble baksnakket har utrolig mange venner, veldig flink sosialt og mange bekjente. Jeg er litt motsatt, noen få men nære venner. Litt mer stille av meg. Men kanskje jeg har litt høyere krav til vennene mine enn henne? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Venninna di kjenner henne antagelig godt om de er litt erteris og tok ikke "utblåsningene" hennes så veldig  personlig men mer som "en greie" med henne. 

Ja, det er en mulighet. Men forstår det liksom ikke helt for det. Dette er ikke første gangen det har skjedd. 

Jeg og noen venninner av meg var vitne til en av disse "utblåsningen" og vi ble vel mer eller mindre litt skremt da det var så voldtsomt og så voldsomme ord. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

He He, sånt skjer. Det som er litt rart er at hun som ble baksnakket har utrolig mange venner, veldig flink sosialt og mange bekjente. Jeg er litt motsatt, noen få men nære venner. Litt mer stille av meg. Men kanskje jeg har litt høyere krav til vennene mine enn henne? 

Hvis hun er flink sosialt, vet hun sikkert at man bør holde sine venner nære, men sine fiender nærmere. :ler: 

Det er ikke sikkert hun betror seg til, eller ser på den gærne dama som en god venninne, men ved å late som har hun i det minste litt kontroll på hva hun foretar seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 minutter siden, Cathrine88 skrev:

Hvis hun er flink sosialt, vet hun sikkert at man bør holde sine venner nære, men sine fiender nærmere. :ler: 

Det er ikke sikkert hun betror seg til, eller ser på den gærne dama som en god venninne, men ved å late som har hun i det minste litt kontroll på hva hun foretar seg.

Ja, kanskje det. Noen er vel kanskje sånn også :ohmy: Merkelig greier det der. Jeg klarer i hvertfall ikke å være så falsk, vis det er tilfellet. Men ja, tror faktisk hun hadde klart å gjøre noe sånt. Utad virker det som om de er virkelige gode venninner, men man vet jo ikke hva som skjuler seg bak fasaden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, kanskje det. Noen er vel kanskje sånn også :ohmy: Merkelig greier det der. Jeg klarer i hvertfall ikke å være så falsk, vis det er tilfellet. Men ja, tror faktisk hun hadde klart å gjøre noe sånt. Utad virker det som om de er virkelige gode venninner, men man vet jo ikke hva som skjuler seg bak fasaden. 

Du skriver at hun har utrolig mange venner og mange bekjente. Hun trenger ikke nødvendigvis være falsk, Det som for henne bare er normal høflighet, vil kanskje virke som nært vennskap for deg som er mindre sosial.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er en mulighet. Men forstår det liksom ikke helt for det. Dette er ikke første gangen det har skjedd. 

Jeg og noen venninner av meg var vitne til en av disse "utblåsningen" og vi ble vel mer eller mindre litt skremt da det var så voldtsomt og så voldsomme ord. 

Hvis det ikke er første gangen er det antagelig bare en svakhet med hun jenta som venninna di alt er klar over og greier å takle (enn så lenge i alle fall).

Hun blir nok mer ekstrem for dere som bare har henne som bekjent enn hun er for venninna di som sikkert har vært gjennom det før om det ikke er første gangen.

Hvis noen alltid stakk til skogs når de var forbanna, venner man seg jo til det og leser etterhvert skogsturene som: "Ok, hun er skikkelig forbanna". Ikke at man alltid skal unnskylde alt, men alle folk har "issues" i større eller mindre grad men de kan ha andre sider som veier opp så man heller velge svelge noen kameler til begeret eventuelt er fullt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
20 minutter siden, Cathrine88 skrev:

Du skriver at hun har utrolig mange venner og mange bekjente. Hun trenger ikke nødvendigvis være falsk, Det som for henne bare er normal høflighet, vil kanskje virke som nært vennskap for deg som er mindre sosial.

Ja, det er godt mulig. Jeg klarer ikke å se det slik da hun er veldig mye sammen med henne alene og sammen med andre. Finner på ting og ber henne til viktige begivenheter i livet hennes. Jeg vil nå anse det som enten vennskap eller falskhet. I mine øyne vil høflighet vært noe helt annet, som å si hei, snakke til hverandre når man møtes tilfeldig ect. Dog, hadde en person gjort noe slik mot meg hadde jeg bare oversett personen og ikke brydd meg noe særlig om henne. Det er det "høfligste" jeg hadde klart å være 😂 Men ja, vi er forskjellige. 

TS 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det ikke er første gangen er det antagelig bare en svakhet med hun jenta som venninna di alt er klar over og greier å takle (enn så lenge i alle fall).

Hun blir nok mer ekstrem for dere som bare har henne som bekjent enn hun er for venninna di som sikkert har vært gjennom det før om det ikke er første gangen.

Hvis noen alltid stakk til skogs når de var forbanna, venner man seg jo til det og leser etterhvert skogsturene som: "Ok, hun er skikkelig forbanna". Ikke at man alltid skal unnskylde alt, men alle folk har "issues" i større eller mindre grad men de kan ha andre sider som veier opp så man heller velge svelge noen kameler til begeret eventuelt er fullt.

Ja, det kan være tilfelle. Vet at venninna mi er sterk på akkurat dette, men likevel skjønner jeg ikke hvor mye en person faktisk velger å tåle. Men ja, kanskje det positive veier mer opp enn det negative? 

Ja, helt klart at hun som slang med leppa har problemer. Det har jeg gjennomskuet, og vet at hun sliter en del. Det synes jeg er veldig leit, men ingen unnskyldninger til slik atferd. Men jeg tenker at vis man godtar dette gang på gang er det det samme som å si at det er greit. 

I hvertfall tusen takk for svarene jeg har fått :) Godt med litt andre synspunkter enn sine egne når man går her å grubler og ikke forstår 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...