Gå til innhold

Kan man ha eggløsning rett etter mensen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg treffer tydeligvis ikke på eggløsning. Har regnet at det er ca en uke etter mens og 14 dager før neste mens. Men de siste mnd ( har jeg altså ikke blitt gravid) og mens kommer mye før. 

Så nå har jeg nettopp hatt mens. Og bare to dager etter kjenner jeg masse utflod. Våt sådan. I tillegg vondt i siden. Akkurat som el smerter. Kan man ha el så fort etter mens? Kanskje det er grunnen til at jeg ikke blir gravid fordi vi tror el er senere i syklusen enn den faktisk er. 

Anonymkode: d8cef...699

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om man har langvarig mens ca 7-8 dager, og syklus på 24 dager, vil jo el naturlig nok komme et par dager etter mens gitt at det går 14 dager fra el til mens☺ 

Skrevet

Registrer gjerne sykluslengde hver mnd. Hvis du hele tiden får mens før forventet nå, er syklus tydeligis kortere enn tidligere og eggløsning tidligere. Det kan fint stemme at du har eggløsning like etter mens om syklus er under 28 dager. Hvis du regner 14 dager bakover fra siste (kortere) sykluslengde, får du bedre anslag for hvor tidlig i syklus eggløsning ligger nå.

Anonymkode: 05e69...3de

Skrevet

Tanta mi hadde tidlig eggløsning (tror hun snakket om syklusdag 6), blør man noen dager er det jo rett etter mensen. Kan virkelig anbefale å kartlegge syklusen, og eventuelt teste om du har eggløsning hvis dere har prøvd en stund.

Anonymkode: d55ef...4e0

Skrevet

Jeg har tidlig eggløsning. Har og litt kortere syklus. Da jeg ble gravid med sønnen min, så prøvde vi ikke. Vi hadde kun sex første dagen etter mens, og trodde det var sikker periode. Men jeg ble gravid. Var veldig glad for det da, selv om det ikke var planlagt.

Anonymkode: 5b77f...bc6

Skrevet

Jeg har syklus på 21 og blør i 6 dager. Har aldri hatt problemer med å bli gravid og har testet klart positivt den dagen jeg har ventet mens(har aldri prøvd å teste før), så jeg har nok i hvert fall eggløsning like etter at mensen er over.

Anonymkode: 3bde4...d66

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...