Gjest Anonymous Skrevet 23. januar 2005 #1 Skrevet 23. januar 2005 Jeg er plaget av mange små røde prikker på overarmene. Vet ikke helt hva det er for noe, men det ser ut som bittesmå kviser. Leste her et sted noen som fikk tips om å exfolere, så jeg gjorde det å nå har det bare blitt enda verre (har gjort det 3 ganger fordelt på 1 1/2 uke) Hva kan det være, og hva skal jeg gjøre for å bli kvitt det?
Arwen Skrevet 23. januar 2005 #2 Skrevet 23. januar 2005 Jeg sliter også veldig med nupper på armer og lår. Har kjøpt en hampvott som jeg bruker på de verste stedene hver dag og det funker på meg. Vet ikke om det egentlig er anbefalt å gjøre det så ofte, men jeg vlir hvertfall ikke sår i det hele tatt - bare glattere og glattere Dessuten hjelper det meg å ta litt sol inimellom.
Dru Skrevet 24. januar 2005 #3 Skrevet 24. januar 2005 Fuktighet hjelper meg. Verken sol eller peeling har gjort noe som helst for de nuppene.
Gjest Anonymous Skrevet 24. januar 2005 #4 Skrevet 24. januar 2005 På meg hjalp det veldig å bare skrubbe med kluten i dusjen (den er ikke så skarp at den lager sår som hamåvotter kan gjøre), men veldig viktig å smøre godt etterpå! Lykke til.
Suzy Skrevet 25. januar 2005 #5 Skrevet 25. januar 2005 Jeg har tørrbørstet med hampvott før dusjen og smurt godt med fet krem etter dusjen i en periode og det tok knekken på nuppene!
Windy Skrevet 25. januar 2005 #6 Skrevet 25. januar 2005 Hos meg hjalp det å bruke peeling og smøre meg godt etterpå med fuktighetskrem. Men det tok mer enn et par uker å bli kvitt! Heller et par mnd før det ble bra... Og jeg opprettholder "behandlingen" for å unngå nuppene i fremtiden
Suzy Skrevet 25. januar 2005 #7 Skrevet 25. januar 2005 Hos meg hjalp det å bruke peeling og smøre meg godt etterpå med fuktighetskrem. Men det tok mer enn et par uker å bli kvitt! Heller et par mnd før det ble bra... Og jeg opprettholder "behandlingen" for å unngå nuppene i fremtiden Ja det tok tid - jeg har vært flittig med hampvotten og kremes siden i høst og nå er overarmene babyglatte (men det har tatt tid så vær tålmodig)
Tigerlily Skrevet 25. januar 2005 #8 Skrevet 25. januar 2005 Jeg har vært/er veldig plaget med røde nupper og prikker i huden på både over- og underarmene. Kan godt si at jeg ikke går med armene bare med mindre jeg må. Det som fungerer for meg er en bodylotion fra MD Formulations som inneholder div. fruktsyrer, samt skrubbing med hampvott i dusjen. Nå har jeg smørt meg med MDF-bodylotionen i 3 uker (og skrubbet + vanlig bodylotion i 6mnd... ) og fortsatt med skrubbing, og det virker! Kremen heter noe sånn som Lotion for hand and body, men er relativt dyr (ca 425kr...).
Gjest Prikken2 Skrevet 6. juli 2005 #10 Skrevet 6. juli 2005 Hvor får man kjøpt vaselin tilsatt 2% salicylsyre? Skrubbingen har ikke hjulpet så mye på meg... :-(
Gjest Prikken2 Skrevet 6. juli 2005 #11 Skrevet 6. juli 2005 Hvor får man kjøpt vaselin tilsatt 2% salicylsyre? Skrubbingen har ikke hjulpet så mye på meg... :-(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå