AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2017 #1 Del Skrevet 22. oktober 2017 Her om dagen drev en av venninnene mine og snakka om at hun ville prøve å bli mer kjent med en person, fordi hun virket så "kul." De har flere ganger hengt sammen i grupper, men akkurat de to har ikke snakka spessielt mye sammen. Dette går altså ikke på kjemi, men hun synes at personen virket kul og en hun kunne tenke seg å bli bedre kjent med. Det fikk meg til å tenke på: Hva er det egentlig som gjør en person "kul" eller likeable på engelsk, altså en person folk liker å tilbringe tid med? Vet jo at å være morsom er en veldig positiv egenskap sånt sett, men hva mer (jenta venninna mi snakka om er ikke spessielt morsom)? Anonymkode: 4295b...eb4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 23. oktober 2017 #2 Del Skrevet 23. oktober 2017 Utstråler denne dama noe statusgreier for venninnen din? Kanskje derfor hun virker kul? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2017 #3 Del Skrevet 23. oktober 2017 Aldri skjønt det der helt jeg heller, men kan kanskje betegne venninnen min som kul. Hun godtar alle, er helt lik mot alle hun møter. Hun er ærlig på en hyggelig måte, kan godt si ting rett ut uten filter. Veldig støttende og vet når jeg har vært til legen eller andre ting, da sender hun alltid melding for å høre hvordan det har gått. Samtidig ser hun utrolig bra ut, flink til å kle seg og alt det der. Hun er også ærlig om sine svakheter og ikke redd for å vise alle sider av seg selv. Hun tar vare på alle venner og hele familien sin. Så hun vil jeg vel anse som en kul person, selv om jeg i en alder av 26 ikke ville brukt utrykket. Anonymkode: 2b60d...143 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Catalina Culès Skrevet 23. oktober 2017 #4 Del Skrevet 23. oktober 2017 Kul? Trodde det var sånn fjortis snakk, jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2017 #5 Del Skrevet 23. oktober 2017 Fair, Square, Hip, jazzy, Nice, cool, smart and beautiful? Anonymkode: 5bb54...03e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest C.Tramell Skrevet 23. oktober 2017 #6 Del Skrevet 23. oktober 2017 Folk kan selvfølgelig være likbare av mange grunner, men ordet kul er for meg noe som oftest brukes om livlige, utadvendte, viljesterke, morsomme, vellykkede og ikke minst populære mennesker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2017 #7 Del Skrevet 23. oktober 2017 Hvem som er kul handler vel litt om hva slags personer man trives med. Dersom man har vært sammen med noen et par ganger så merker man jo fort hvordan er person er, og om det er en person man liker å være sammen med. Jeg tror derfor at det varierer litt hvem som er kule. Selv om hun er kul for venninna di trenger hun ikke å være det for deg. Anonymkode: cf2d8...e34 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ElectricScum Skrevet 23. oktober 2017 #8 Del Skrevet 23. oktober 2017 Kule folk er, eller har gjerne følgende karaktertrekk (i min bok, vel å merke): laidback uhøytidelig humor som jeg anser som morsom og gjerne smart, finurlig, tørr (må ikke forveksles med bløt), overraskende, absurd interessante, reflekterte og observante fordomsfri, men ikke helt uten kritisk sans generell god selvfølelse (MÅ ikke være breddfull av selvtillit og festens midtpunkt, men har en trygghet i seg selv) overfladisk sett hjelper det også å ikke være helt bak mål hva gjelder bekledning, men er du driiiiiitkul kan du seff gå med alt. Satt på spissen. Men det finnes folk jeg synes er kule uten alle disse trekkene også. Noen føler man seg veldig på bølgelengde med, og da er det stor sjanse for at man synes vedkommende er kul også. Det finnes også mange som besitter flere av disse kvalitetene uten at jeg synes de er spesielt kule. Ting er sjeldent så skjematisk at det holder med en liste over kvaliteter. Kulhet kan være vanskelig å definere i noen tilfeller. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WubWub Skrevet 23. oktober 2017 #9 Del Skrevet 23. oktober 2017 En som behandler mennesker med respekt og verdighet, en som er ydmyk men allikevel har troen på seg selv, en som ikke trenger skryte seg selv opp i skyene, en som prøver se det beste i alle mennesker, en som kan være både vittig og sarkastisk men ikke på andres bekostning, en som trives i egen kropp, en som ikke syter og klager eller skylder på andre mennesker for sine problemer, en som tenker løsning fremfor problem, en som tenker utenfor boksen og ikke blindt følger andre mennesker, en som tør stå for egne meninger og en som prøver se saker fra flere synsvinkler og ikke aktivt kjemper for å vinne debatten - men for å lære av den. Slik definerer jeg kule mennesker og @C.Tramell er en av de. Hu er gjennomført tøff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
potetstappe Skrevet 23. oktober 2017 #10 Del Skrevet 23. oktober 2017 Synes man kan legge såpass mye i ordet "kul" at det er vanskelig å si noe om hvordan personen er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bortebra Skrevet 23. oktober 2017 #11 Del Skrevet 23. oktober 2017 Jeg beskriver gjerne lite selvhøytidelige og morsomme mennesker som kule. Folk jeg føler meg avslappa rundt. Klær og frisyre og sånn spiller mindre rolle for min del. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillehavfruen Skrevet 24. oktober 2017 #12 Del Skrevet 24. oktober 2017 12 timer siden, ElectricScum skrev: Kule folk er, eller har gjerne følgende karaktertrekk (i min bok, vel å merke): laidback uhøytidelig interessante, reflekterte og observante fordomsfri, men ikke helt uten kritisk sans This! Betegnelsen på kulhet, i en voksen verden da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå