Blomar123 Skrevet 22. oktober 2017 #1 Skrevet 22. oktober 2017 (endret) Hei! Jeg er veldig forvirret hvor dette midjemålet er. Jeg vet midjemålet bør være under 80cm, og jeg prøver å komme meg under den. (Er ca. 83cm ved den øverste streken) det er den øverste streken jeg måler da det er jo midjen min. Er ikke tvil om det. MEN.. så leste jeg at uansett hva «du tror» midjen din er, så skal midjemålet måles 1 cm over navlen. Da blir det jo plutselig 92 cm!! (Nederste strek) Og det er jo ikke midjen min heller! Hva er riktig?! Ps. Vil legge til at jeg er 180 cm og 79kg, har akkurat mistet 6 kg. Så bmi’en min er akkurat innen normalvektig. Føler da det er veldig rart om midjemålet mitt skal være 12 cm over det anbefalte. Endret 26. oktober 2017 av Blomar123 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2017 #2 Skrevet 22. oktober 2017 Den øverste er midjen. Anonymkode: ca894...5a1
solmåneogstjerner Skrevet 22. oktober 2017 #3 Skrevet 22. oktober 2017 Midjen er vel der hvor man er smalest, tror jeg..
Wenda Skrevet 22. oktober 2017 #4 Skrevet 22. oktober 2017 Blir heller aldri klok på dette med midjemålet. Leser annenhver gang at det skal måles 1 cm over navlen og annenhver gang at det skal måles på det tynneste punktet 2
Gjest -Willow Skrevet 22. oktober 2017 #5 Skrevet 22. oktober 2017 Jeg vil også mene at midjen er der du er smalest. Så er det vel også vanlig å måle mellom hofta og midjen der du er bredest for et mellommål.
Gjest Stjerner og planeter Skrevet 22. oktober 2017 #6 Skrevet 22. oktober 2017 Stå rett opp og ned. Bøy heile overkroppen mot venstre eller høgre. Det "bretten" kjem er midja di.
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2017 #7 Skrevet 22. oktober 2017 Midjen er der du er smalest. Øverst. Lengre nede er du breiere naturligvis fordi hoftebeina ligger under der. Midjen er under ribbeina der det bare er bløtvev under. Anonymkode: 86344...978
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2017 #8 Skrevet 22. oktober 2017 I midten mellom nedre ribbein og øverst på hoftekammen. Jeg tror den nederste streken (eller litt høyere?) blir riktigst for deg. Jeg er enig i at midjen din er den øverste streken, når vi snakker om klær feks. Men når vi måler de 80 cm for å finne ut om vi er i risikosone for livsstilssykdommer så blir det feil å bare gå etter der vi er smalest. Hvis du har lett for å lagre fett på magen så er jo ikke det din "skyld", det er genetisk. Noen lagrer alt fett på lår og rumpe og har ikke den samme risikoen. Urettferdig, jeg vet! Anonymkode: a8c3c...d5d
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2017 #9 Skrevet 22. oktober 2017 Det er jo magefettet som er skadelig, og magefettet ditt ligger ved og under den nederste streken. Anonymkode: 6ab5b...6bf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå