Naixin Skrevet 23. januar 2005 #1 Skrevet 23. januar 2005 Eksmannen betaler barnebidrag og mener dette også dekker tannregulering. Jeg mener tannregulering går under ekstraordinære utgifter, og at det vil være naturlig å dele på kostnaden. Hva er vanlig?
Brunhilde Skrevet 23. januar 2005 #2 Skrevet 23. januar 2005 Først må du, så vidt jeg vet, søke trygdeetaten om tilskudd, dette pleier vel å varierer mellom 40 og 70%, avhengig av behovet for regulering. Det beløpet som gjenstår tror jeg det er mulig å søke ekstra bidrag for.
Gjest Madam Felle Skrevet 23. januar 2005 #3 Skrevet 23. januar 2005 Har han bidragsevne, skal han være med å betale halvparten av det trygdekontoret ikke dekker. Må dere betale 60%, kan du søke om at han dekker 30%. Og 30 han 15. Bidraget dekker ikke slikt.
Far til 2 Skrevet 23. januar 2005 #4 Skrevet 23. januar 2005 Jeg er enig med dere alle 3. Ihht lovverket skal BY skal delta i disse kostnadene. Far til 2
Naixin Skrevet 24. januar 2005 Forfatter #5 Skrevet 24. januar 2005 Takk skal dere ha :-) Jeg har allerede fått innvilget 70% fra Kommunen, så da skal jeg videreformidle dette til pappan slik at han kan bidra med sine 15%
Gjest gjesta Skrevet 26. januar 2005 #6 Skrevet 26. januar 2005 Vil han ikke bidra så kan du ta innkrevingen gjennom Trygdekontoret. Sørg for at alt er dokumentert og kvittering på regninger som er betalt. Min eks har ikke bidragsevne så der er det ingenting å hente. Trygdekontoret dekker 75%, men jeg står igjen med en regning på min. 18.000 Sure penger, men helt nødvendig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå