Gå til innhold

Mat/husholdningsting som gåve til venninne??

Anbefalte innlegg

Gjest Seleena
Skrevet

Har ei venninne som snart fyller år, og eg vil gi henne noko som ikkje er for dyrt og som ho kan ha brukt for sånn i det daglege. Ho bur for seg sjølv og har lite pengar å kjøpe mat for så eg tenkte eg kunne gi henne ei korg med forskjellige husholdningsting/mat.

Tenkte kanskje lys, små pakkar med kaffelattè man tek varmt vatn oppi, ulike gryterettar/pastarettar (halvfabrikat), druer, sjokolade/twist, ei såpe, ein god hårbørste, kroppsåpe, og eit par varme deilige sokkar ville falle i smak?

Andre forslag?

Videoannonse
Annonse
Gjest Bellatrix
Skrevet

Synes idéen din høres kjempebra ut. :)

Gjest Anonymous
Skrevet

Finfin idè men kanskje ikke så mye ferdigvarer. I stedet for Nescafè så kjøp skikkelig god gourmetkaffe og frisk frukt er alltid bra.

Skrevet

Enig i at jeg ikke ville hatt så mye ferdigvarer, men litt ekstra "luksus"- det behøver jo ikke å bli dyrere av den grunn. For eksempel:

- nykvernet kaffe fra kaffehus (kan evt. fryses ned eller settes i kjøleskapet hvis hun ikke drikker kaffe så ofte)

- en pose med brune sukkerbiter (må man jo ha til god kaffe!)

- te

- en god olivenolje

- pasta (finnes en del stilige poser med morsomme figurer i)

- kjeks

- gode oster

- fersk frukt

- tørket frukt

- servietter

- hvis hun ikke er noe særlig glad i å lage mat og derfor bruker halvfabrikata, så tar det seg kanskje bedre ut med ferdige sauser på glass?

- spisebrikker

Personlig ville jeg droppet den hårbørsten (og kanskje de sokkene) - ville synes det matchet litt dårlig med mat, men det er meg da! Evt. kan jo det legges ved siden av...........

Gjest Seleena
Skrevet

Grunnen til at eg vil gi henne halvfabrikat er fordi ho er veldig enkel i matvegen!

Ho drikk foreks ikkje vanleg kaffi - det Må vere lattè i posar, ho brukar aldri olivenolje - men smør, og aldri aldri aldri om eg får henne til å ete forskjellige ostar om eg gir henne det. Men kanskje ho ombestemmer seg ein dag? ;)

KJEMPE gode forslag. Tusen takk!! Skal følge råda dykkar!

Snuppa: Kva med nokre fine glas å ha oppi då? Frukostglas? Det treng ho jo. I stadenfor dei sokkane.

Grunnen til at eg tenkte sokkar er at det er fint å få litt av kvart. Men kanskje det ikkje passar heilt.

Skrevet

Hvis du bor i Oslo, så har de gode sauser, gode salt og andre krydder, biscotti og sånt på Olivier&Co i en sidegate til Bogstadveien. Halvfabrikata med større luksuspreg, liksom.

Skrevet

Kjøkkenutstyr er en god idé, så glass høres jo glimrende ut!

Hvis hun er enkel i matveien (tolker det som at hun ikke liker så mange ulike varianter OG at hun ikke er spesielt glad i å lage mat), så kunne du kanskje lage en liten oppskriftsbok til henne med dine enkleste favoritter? Da kan man også legge inn tips og veldig deltajerte fremgangsmåter og evt. kjøkkenutstyr en trenger i så måte. Der kan du jo også skrive alle dine tlf.nr. og tilby en nødhjelpslinje som hun kan ringe til alle døgnets tider hvis hun skulle stå fast.

Lykke til!

Skrevet

Jeg har gitt bort en kurv med ferdig målte ingredienser til en kake hun smakte hos meg og skrøt hemningsløst av. I tillegg var det selvfølgelig oppskrift og en kakeform. Slikt kan jo gjøres med middag også... wok-panne eller gryte med ingredienser til en rett du vet hun liker?

Gjest Catwoman
Skrevet

Sånt er koselig :D

Jeg ville puttet oppi sånt du vet hun liker best, om hun liker sånn halvfabrikata mat, så putt oppi det.

noen forslag(hvis det er noe hun liker):

- kjeks

- glass med syltetøy

- luktelys

- te

-nøtter

-halvstekte baguetter/ciabatta el. (?!) ser kanskje ikke så pent ut oppi men...

Gjest Seleena
Skrevet
Jeg har gitt bort en kurv med ferdig målte ingredienser til en kake hun smakte hos meg og skrøt hemningsløst av. I tillegg var det selvfølgelig oppskrift og en kakeform.

Morsom vri! :wink:

glaciera: Bur ikkje i Oslo, men skal til Bergen neste helg så kanskje det er noko der som er spennande?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...