AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2017 #1 Skrevet 22. oktober 2017 Hei. Har hatt av og på med vondt i hodet siden ungdomsskolen. Er nå 22 år og sliter fortsatt med det. det et perioder med mye vondt i hode fra jeg står opp til jeg legger meg. Flere ganger i uka. Det føles som skallebank. Hvis jeg legger meg ned, så hjelper det litt. Men hvis jeg legger meg ned og lukker øynene, så føles det som je er i en karusell og alt snurrer inni hodet mitt. Når jeg så reiser meg opp for å gå så dunker det ekstra mye de første skrittene jeg går. Var hos legen for en måned siden. Og enten så kunne jeg skrive en hodepinedagbok over ca en månef for å se etter et mønster. Eller så kunne jeg få noen tabletter som jeg skal ta hver kveld. Jeg er så lei av å gå med vont i hode. Det påvirker meg på jobb og ellers. Orker ikke å finne på noe etter jobb og er trøtt å sliten hele tiden. Hos legen så valgte jeg å prøve ut tablettene, fordi jeg tenkte at dette var en kjapp løsning på problemet jeg har hatt i mange år. I starten så følte jeg at det hjalp en del. Men jeg glemmer å ta tablettene på kvelden. Men jeg har tenkt over saken litt å vil heller finne ut om det er noe som et galt. Å hva som kan gjøres. skal til legen igjen i morgen tidlig. Og derfor lurer jeg bare litt på om jeg kan spør legen om å henvise meg videre til sykehuset for å ta røntken, eller hva det heter av hodet. For å se om de finner ut noe. Lurer også på i forhold til sykemelding. Om dette er noe jeg kan spørre om. Eller om det blir feil i forhold til at jeg ikke vet hvilke dager jeg våkner opp med hodepine. Eventuelt om jeg kan sykemelde meg frem til de har fått undersøkt hode mitt eller funnet ut hva som er galt. Anonymkode: 9a479...f53
Duff Skrevet 22. oktober 2017 #2 Skrevet 22. oktober 2017 Skriv dagbok, da får du klarhet i om det er stresshodepine eller ikke. Er det ikke stress som ligger bak bør du undersøkes nermere. Evt kan fysioterapi være nyttig for å løse opp i stramme muskler i nakke og skuldre. 1
Silje92 Skrevet 22. oktober 2017 #3 Skrevet 22. oktober 2017 Å ha hodepine kan skyldes mange ting. Migrene, stress, anspente muskler, psykiske plager, problemer med søvn, forstyrrelse på balansenerven, osv osv. Du kommer nok ikke til å få sykmelding pga litt hodepine da du har slitt med dette i mange år. Å ta røntgen vil heller ikke hjelpe, da må du over på MR og CT, men jeg vil ikke tro at en utredning av hodepine begynner der... Rart legen ikke vil anbefale deg å skrive en dagbok i stedet for å gi deg medisiner, det blir ltit som å skyve problemet under en stol.
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2017 #4 Skrevet 23. oktober 2017 Jeg har også slitt med utrolig mye hodepine, en periode var det så ille at jeg hadde konstant hodepine i 8 måneder. Jeg gikk til legen, og ble sendt ti MR. Det var ingenting galt, men etter hvert gikk hodepinen over. Det var nemlig psykisk Anonymkode: 6cb6a...ec8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå