Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har dårlig råd og tenkte jeg kunne lage en del av gavene i år. Jeg kan ikke strikke/hekle/sy så det går ut. Men jeg kan lage kaker/konfekt/mat osv. Men hva egner seg til å lage for å gi bort i gave? Noen forslag? 

Anonymkode: 55480...339

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Brente mandler, mozart kuler, appelsinmarmelade, sild i tomat, cookies, 

ta et søk på google så kommer mye opp

• Liker 1
Skrevet

Fløtekarameller er fine. Pakk I folie, putt på krukker som fås billig på Europris. Og de er gjerne fine med julemotiv. Samme krukker kan fylles med brente mandler eller peppernøtter. Alt er passe holdbart. 

Klementinmarmelade er også ganske kult og med litt nellik og anis og kan det fort bli en julefavoritt for mange. 

Anonymkode: 77be7...f1a

Skrevet

Jeg har laget mini-marsipanstollen, fløtekarameller og biscotti. Og sånne julenissesleder av godteri 

3E92529E-8649-40CC-BAE4-081D092AC77F.jpeg

• Liker 2
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fløtekarameller er fine. Pakk I folie, putt på krukker som fås billig på Europris. Og de er gjerne fine med julemotiv. Samme krukker kan fylles med brente mandler eller peppernøtter. Alt er passe holdbart. 

Klementinmarmelade er også ganske kult og med litt nellik og anis og kan det fort bli en julefavoritt for mange. 

Klementinmarmelade høre morsomt og godt ut. Er det bare å google seg til en oppskrift eller har du en du foretrekker?

Skrevet

Og varm sjokolade på pinne. Gjerne med mini marshmallow. 

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Klementinmarmelade høre morsomt og godt ut. Er det bare å google seg til en oppskrift eller har du en du foretrekker?

Jeg prøvde denne i fjor :)

http://www.detsoteliv.no/oppskrift/klementinmarmelade

Skrevet

Tusen takk! Så bra med forslag!

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg prøvde denne i fjor :)

http://www.detsoteliv.no/oppskrift/klementinmarmelade

Interessant! Ser folk har spurt i kommentarfeltet uten å få svar, og jeg lurer på det samme, kanskje du vet - husker du hvor mye det ble omtrent, altså hvor mange glass av typen middels stort syltetøyglass? Og aner du ca holdbarhet? :-)

Anonymkode: 086eb...4ba

Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Interessant! Ser folk har spurt i kommentarfeltet uten å få svar, og jeg lurer på det samme, kanskje du vet - husker du hvor mye det ble omtrent, altså hvor mange glass av typen middels stort syltetøyglass? Og aner du ca holdbarhet? :-)

Jeg doblet hennes oppskrift og mener jeg hadde på fem glass av ca 0,4 størrelse (jeg gjetter ut fra hukommelse om hvor store glasskrukkene er, større enn brusboks, men også tykkere så det kan også ha vært 0,33), også hadde vi litt til overs til kvelds og frokost i en tupperwareskål.

Jeg slumpet også litt og hadde med nellik og stjerneanis som jeg silte av, og en klype kardemomme for julelukt. 

Skrevet

Holdbarhet aner jeg ikke, må være tilsvarende hjemmelaget syltetøy?  Dette kan sikkert andre mer om :) vi spiste på krukken vi hadde hjemme hele julen uten skjemt smak, så garantert to uker :)

Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så lenge man steriliserer glassene vil det jo holde seg i månedsvis. 

• Liker 1
Skrevet

Gaver andre har laget og klisset med går rett i søpla.

Anonymkode: 01069...9c6

Skrevet
16 timer siden, Zinatara skrev:

Eplesmør er supergodt og veldig julete i smaken. Prøvde det på riskrem og det var en god kombinasjon. 

http://trinesmatblogg.no/2016/10/14/eplesmor/

Så spennende, det har jeg aldri prøvd før. Det er så morsomt med litt spesielle ting som ikke er så vanskelig å lage heller. Tusen takk! 

Skrevet

Om du gir bort spiselige gaver sett gjerne på et holdbarhetsdato og hvordan det skal oppbevares.

Anonymkode: 7c1d0...703

Skrevet

Krydder- eller hvitløksmør er vel noe de fleste liker? Synes det er for mye søtt i jula for min del.

• Liker 1
Skrevet

Salt karamellsaus på små glass. Raskt å lage og smaker helt nydelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...