AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2017 #1 Skrevet 22. oktober 2017 Vesla hadde et lite uhell i går, vel, kan ikke akkurat kalle det lite heller. SKIKKELIG uhell, sånn at hele overmadrassen er helt gjennomvåt og det har gått til selve madrassen også. Overmadrassen er i tillegg helt ny, så lurer på hvordan jeg skal rengjøre den? Ikke råd til rens akkurat nå. hvordan skal jeg få fjerna urinet og den intense lukten? Tar imot alt av tips!😁 Anonymkode: 8a82f...31a
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2017 #2 Skrevet 22. oktober 2017 Kjøp ny 😷 Det eller rens. Med mindre du får plass til det i vaskemaskina og det kan vaskes på 60 grader Anonymkode: a3f2b...b0a
Drakan Skrevet 22. oktober 2017 #3 Skrevet 22. oktober 2017 Vel... du burde kjøpe en ny, med vaskbart trekk og med overtrekk i fremtiden. Man kan kjøpe en enkel tynn overmadrass til overmadrassen (ekstra skjerming) som man kan vaske. Og tror det kan være en investering du blir nødt til. 2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2017 #4 Skrevet 22. oktober 2017 Bytt ut madrassen. Ingenting annet hjelper. Tro meg, jeg jobber i hjemmesykepleien. Anonymkode: 54864...b22
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2017 #5 Skrevet 22. oktober 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bytt ut madrassen. Ingenting annet hjelper. Tro meg, jeg jobber i hjemmesykepleien. Anonymkode: 54864...b22 Seriøst? Er det ingenting jeg kan gjøre midlertidig? Anonymkode: 8a82f...31a
Drakan Skrevet 22. oktober 2017 #6 Skrevet 22. oktober 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Seriøst? Er det ingenting jeg kan gjøre midlertidig? Anonymkode: 8a82f...31a Parfyme frem til i morgen?
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2017 #7 Skrevet 22. oktober 2017 Har du badekar? Ville i såfall lagt overmadrassen i badekaret og fylt godt over den, slipp ut vannet, fyll på nytt. Slipp ut, gå oppi badekaret å trø ut siste vann. Ha deretter rennende vann mens du stamper en stund. Avslutt med å trø ut siste del av vannet. Og heng til tørk. Sengen ville jeg vasket så godt det lar seg gjøre. Når alt er tørt kjenner du om det fremdeles sitter lukt i. Anonymkode: 2acbf...bc0 3
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2017 #8 Skrevet 22. oktober 2017 Det er nok også lurt å få klemt ut så mye som mulig av urinen, før vask. Du kan feks klemme det ut ved å bruke noen håndduker. Anonymkode: 9afe7...c76
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2017 #9 Skrevet 22. oktober 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Har du badekar? Ville i såfall lagt overmadrassen i badekaret og fylt godt over den, slipp ut vannet, fyll på nytt. Slipp ut, gå oppi badekaret å trø ut siste vann. Ha deretter rennende vann mens du stamper en stund. Avslutt med å trø ut siste del av vannet. Og heng til tørk. Sengen ville jeg vasket så godt det lar seg gjøre. Når alt er tørt kjenner du om det fremdeles sitter lukt i. Anonymkode: 2acbf...bc0 Jeg ville latt den ligge noen timer med litt vaskepulver først. Ellers omtrent det samme som jeg har gjort. Sengen kan du bløte med litt vann, trykke tørt med håndklær, gjenta 2-3 ganger, spray med litt eddik og la lufttørke. (Jeg har reddet en seng på den måten en gang, hadde en voksen sengevæter på besøk.) Anonymkode: 82b6e...ac6
Forundret.. Skrevet 22. oktober 2017 #10 Skrevet 22. oktober 2017 Ikea har en super overmadrass, en vanntett en og billig, heter Nattlig 😊 I tillegg selger de tisselaken heter Gokart, også billige og geniale når man har barn som er i de årene der uhell kan skje.
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2017 #11 Skrevet 22. oktober 2017 Ellers tar eddik lukt, og potetmel etterpå for å dra ut fukten Anonymkode: 7f097...205
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2017 #12 Skrevet 23. oktober 2017 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Ellers tar eddik lukt, og potetmel etterpå for å dra ut fukten Anonymkode: 7f097...205 Hørte man kunne bruke bakepulver for å fjerne flekk og fukt, tror du jeg kan bruke det istedenfor potetmel? Anonymkode: 8a82f...31a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå