Gjest Anonymous Skrevet 23. januar 2005 #1 Skrevet 23. januar 2005 leste nettopp en tråd her inne om avholdsmennesker. ble litt inspirert til min egen tråd da. saken er den, jeg er 21 år gammal og aldri vært et fest menneske.for å si det slik, jeg har aldri vært på skikkelig hjemmefest og aldri vært utepå byn og drikki meg sørpe full.. venner av meg forteller om helgens aktiviteter på byn og hjemme hos folk, hvor mange de rota med, hvor full de var og hva som generelt skjedde. føler meg så klart litt utilpass men.. folk rundt meg snakker om fest fest fest hele tiden og spør hele tiden "hva skal du til helga" familien prøver å fortelle meg om festene og slikt de har hørt om, tar det som et lite hint de vil gjerne ha meg ut og at jeg skal være som alle de andre problemet er da, jeg er ikke som alle de andre! selvom jeg ikke har vært på byn (har jo værtp å bar men ikke på fest mer koslig sammenkomst) hjemmefester ol så er jeg skråsikker på at jeg ikke ville ha trivdes her! jeg liker ikke fulle folk, masse folk, bråk, alkohol, partnerbytte og slikt... det er ikke slik jeg er. jeg for min del kan sitte hjemme og ta livet med ro med en god film og mine nære rundt meg. min familie og venner finner dette meget spesielt og derav også meg litt spesiell. men hvorfor ikke la meg være slik... jeg er ingen festløve! hva tenker dere om dette? jeg går jo ikke glipp av noe!
Gjest Valhalla Skrevet 23. januar 2005 #2 Skrevet 23. januar 2005 Det gjør du nok, og godt mulig du vil angre. Hvis du er 21 år så er jo de artige fjortis festene forbi, hvorfor ikke prøve en bytur et par ganger. Man behøver da ikke drikke seg dritings eller bedrive "partnerbytte" for det.
Gjest Rimfrost Skrevet 23. januar 2005 #3 Skrevet 23. januar 2005 Du er AKKURAT som meg. Jeg har heller aldri vært på byn, og har kun festa 3-4 ganger. Har møtt en del rare reaksjoner og det virker som om noen av de mest hardcore festløvene synes jeg er kjeeeemperar og asosial. Men det får de bare synes... jeg går min egen vei og går ikke på byn bare for å bli sett på som "normal" når jeg i utgangspunktet verken har lyst til å dra på byn ELLER være "normal" . Har aldri vært spesielt sosial og glad i bråkete og støyende steder. Kan godt hende jeg tar meg en tur på byn engang bare for å se hvordan det er , men pr dags dato har jeg aldri hatt noen trang til det ! Det er jo ikke slik at vi sitter hjemme på rumpa foran tvn/datan hele tiden bare fordi vi ikke er festløver
Gjest Bellatrix Skrevet 23. januar 2005 #4 Skrevet 23. januar 2005 Om du vil feste eller ikke er din sak. Jeg vet ikke hva du driver med, men i en del sammenhenger f.eks. som student blir man i hvert fall bedre kjent på fester og på byturer. Og som Valhalla skrev så trenger du hverken å drikke selv eller å drive med "partnerbytte". Men trives du ikke med det så trives du ikke med det. Det finnes mange andre sammenhenger å ha det både gøy og sosialt i. Det er du som skal finne ut av hva du liker best. Ikke gjør noe du ikke vil selv om du føler deg stemplet som unormal.
ivanka Skrevet 24. januar 2005 #5 Skrevet 24. januar 2005 gjør som du trives med selv, du! vi har ikke alle samme preferanser og hvis omverdenen rundt deg ikke forstår det er det de som er trangsynte. vær glad du har guts til å ta dine egne valg.
Gjest gjest1 Skrevet 24. januar 2005 #6 Skrevet 24. januar 2005 Enig med Ivanka jeg. Det er DITT liv og ingen kan fortelle deg hva du skal like og ikke like og hva du vil bruke livet ditt til. Jeg ser at Vlahalla mener du går glipp av noe dersom du ikke er med og fester, men det er jo utfra hans ståsted. Det er jo like dumt som om en som driver med kickboksing skulle fortelle meg at jeg går glipp av noe dersom jeg ikke begynner med det. Men det gjør jeg jo ikke, - den sporten interesserer meg overhodet ikke. Så hva går jeg eventuelt glipp av, liksom? Så lenge du trives med det livet du har, så fortsett med det du.
Gjest Anonymous Skrevet 24. januar 2005 #7 Skrevet 24. januar 2005 Så lenge du vet at fester ikke BARE er rølp, slåssing og sexorgier og likevel ikke ønsker å feste, synes jeg det er helt normalt å være som deg. Kjenner opptil flere snåle, avholds, asosiale individer som trives på fest, så DET er sagt. Jeg er selv ikke noe vellykket festmenneske - dvs jeg har festet mye, sammen med mye morsomme mennesker, men jeg klarer bare å omgåes noen få personer av gangen. Jeg har derfor ikke noe særlig sosialt utbytte av å feste, selv om jeg synes det kan være gøy. Så lenge du har det fint, og har venner du finner på ting sammen med, synes jeg det blir trangsynt av folk rundt deg å "kreve" at du skal like å feste.
Gjest Gjesta Skrevet 24. januar 2005 #9 Skrevet 24. januar 2005 Ikke la deg påvirke av alle andre. Liker du ikke å feste, så gjør du ikke det. Det finnes ikke noe unormalt med det. Jeg har sluttet å feste nå jeg også. Gjorde det mye før, men nå er jeg gått lei på en måte.
Robban43 Skrevet 24. januar 2005 #10 Skrevet 24. januar 2005 Ikke bry deg om hva andre mener. Det er mange nok der ute som angrer på handlinger gjort i rølpe fyll. Det at du ikke er som andre er vel heller ett tegn på at du har andre verdier enn å "feste" for å ha ett godt liv. Stå på!!
Sheba Skrevet 25. januar 2005 #11 Skrevet 25. januar 2005 Gjør som du selv vil med god samvittighet! Vi er alle forskjellige, og skal respekteres uansett hvilken vei man velger!
Gjest Vindelspev Skrevet 25. januar 2005 #12 Skrevet 25. januar 2005 Enig med Ivanka jeg. Det er DITT liv og ingen kan fortelle deg hva du skal like og ikke like og hva du vil bruke livet ditt til. Jeg ser at Vlahalla mener du går glipp av noe dersom du ikke er med og fester, men det er jo utfra hans ståsted. Det er jo like dumt som om en som driver med kickboksing skulle fortelle meg at jeg går glipp av noe dersom jeg ikke begynner med det. Men det gjør jeg jo ikke, - den sporten interesserer meg overhodet ikke. Så hva går jeg eventuelt glipp av, liksom? Så lenge du trives med det livet du har, så fortsett med det du. Godt sagt, og ganske oppløftende også! Begynner å bli rimelig lei av (og lei meg av) å stadig høre at jeg går glipp av en viktig del av min utvikling fordi jeg ikke er interessert i å feste masse og rote rundt med masse ukjente. Jeg er i et fast forhold, mens mange på min alder heller velger å fyllefeste og ha ONS i helgene. Jeg bor sammen med en samboer jeg elsker (vi har vært sammen lenge), og synes det er ti ganger bedre å ha en sosial kveld med god prat og god vin sammen med nære venner, eller simpelthen bare kose meg med samboer.
Lady Lovelylocks Skrevet 26. januar 2005 #13 Skrevet 26. januar 2005 Gjør akkurat som det måtte passe deg best! Samme sier jeg. Det er vel ditt valg?
Gjest Anonymous Skrevet 27. januar 2005 #14 Skrevet 27. januar 2005 Jeg har heller aldri vært noe festmenneske, jeg liker å gå ut og spise med venner, kose meg med litt vin og kunne prate sammen. Jeg har aldri vært noe discomenneske for det blir for mye støy og da får jeg ikke med meg hva folk prater om. Jeg føler ikke at jeg har gått glipp av noe pga, manglende festing, men kan nok heller angre på andre ting som jeg ikke har gjort fordi jeg ikke vågde o.l. Nyt livet ditt som det er, det er ikke mindreverdig i forhold til andres liv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå