Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg brakk foten og må bruke krykker i 6 uker. Jobben gikk konkurs, og måtte registrere oss på nav som dagpenge søker for å få forskudd på lønn fra lønnsgsrantifondet. Nå er jeg sykemeldt og er ikke reel arbeidssøker. Hvordan blir lønnen min nå? Får jeg kun 62% av opptjente årslønn? Kan jo ikke leve av det. Er litt krise her nå. Passer ikke inn med sykemelding nå. Alle papirer er sendt til bostyrer der vi skal ha full lønn for 1 mnd og feriepenger for 2017. Men jeg står nå uten jobb og med brukket fot. Noen som vet veien videre her?

Anonymkode: 6050e...edb

Skrevet

Du går over på dagpenger, selvfølgelig. Man kan være sykmeldt når man går på dagpenger.

Anonymkode: f7763...e2f

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du går over på dagpenger, selvfølgelig. Man kan være sykmeldt når man går på dagpenger.

Jo men taper så mye penger. Jeg kan ikke leve av 12000 kr i mnd. 

Skrevet
1 minute ago, AnonymBruker said:

Jo men taper så mye penger. Jeg kan ikke leve av 12000 kr i mnd. 

Da får du kutte kostnader. Hvis husleie/strøm gjør at du sitter igjen med mindre enn rundt 6700,- kan du søke supplerende sosialstønad.

• Liker 1
Skrevet

Får man ikke vanlig lønn, så lenge man ble sykmeldt FØR oppsigelsen? 

Ellers vil jeg si at du som arbeidsledig ja går ned i lønn, men du slipper reiseutgifter og du får mindre skatt. Jeg for min del, kjøpte mat og drikke på jobb, og sparte mye der (faktisk over 1500,- pr mnd)

Anonymkode: 86b8c...42f

Skrevet

Nei brakk foten etter konkursen og papirerer til bostyrer og nav sendt inn. Vedtaket sa mindre enn 12000 mnd i dagpenger. Hadde da over 20000 mnd i lønn til vanlig. Er så trist å tape så mye penger. Har jo utgifter å betale fremdeles. Er nær 9000 mindre utbetalt det. Noen får jo opptil 25000 mnd i dagpenger.  Urettferdig for oss lavtlønte. 

Skrevet

Mulig du kan ha rett på noe bostøtte/ evt sosialhjelp for en periode. Send inn søknader og spør.

Anonymkode: d685b...150

Skrevet

Huff, noe så leit. Ingen ansetter vel meg nå. Må jo ha ny jobb fort. 

Skrevet

Vel, her må du bare stramme livreimen. Du kan fint søke nye jobber selv om du har brukket foten, seks uker går fort, og innen det har vært søknadsfrist, intervjurunder og tilbud så er det fort gått noen uker. Ikke alle jobber der det er en hindring å ha brukket fot heller. Men hvis du har fulgt med litt med i media bør du vite at det ikke nødvendigvis er slik at du får nye jobb med en gang (avhengig av bransje så klart), så du må bare venne deg til tanken på mindre penger fremover,og gjøre justeringer deretter. Slik er det faktisk for alle som mister jobben. 

Anonymkode: 45d95...7bc

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Nei brakk foten etter konkursen og papirerer til bostyrer og nav sendt inn. Vedtaket sa mindre enn 12000 mnd i dagpenger. Hadde da over 20000 mnd i lønn til vanlig. Er så trist å tape så mye penger. Har jo utgifter å betale fremdeles. Er nær 9000 mindre utbetalt det. Noen får jo opptil 25000 mnd i dagpenger.  Urettferdig for oss lavtlønte. 

Alle går ned samme prosent i lønn dersom man blir arbeidsledig, og ikke har forsikring. 
De fleste med høy lønn har også høyere utgifter, så det er ikke så mye lettere for dem å få kuttet den prosenten. 
Tror du det er lettere for noen med høyere lønn om dem mister 20 000,- pr mnd? 

Anonymkode: 305ef...f17

Skrevet

Ja jeg må bare godta det og livreima er strammet godt allerede. Jeg sløser ikke en krone fra før. Her går penger til bomstasjoner, eiendomsskatt, vei,vann og kloakkavgift, tv-lisens, forsikringer ect. Det lille igjen går til havregryn,ris og billig mat slik at man ikke sulter. Selv om man har full jobb så trenger man ikke være rik i dette landet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...