Gå til innhold

Treningssenter flytter - retur av penger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte timer på et treningssenter som åpnet i desember 2016. Har trent der 4 ganger i uken og har ca 110 timer igjen. Nå skal treningssenteret flytte 15 km unna og jeg har ikke mulighet til å trene der mer pga det. 

Treningssenteret vil ikke refundere pengene mine, fordi jeg fortsatt "kan" trene der, men i realiteten går det ikke å gjøre 30 km til sammen flere ganger i uken bare for å trene en time.

Er det noen som har erfaring med dette? 

Anonymkode: 2ff70...6e5

Skrevet

Ta kontakt med forbrukerrådet. Det er helt klart at du skal ha pengene tilbake.

• Liker 8
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjøpte timer på et treningssenter som åpnet i desember 2016. Har trent der 4 ganger i uken og har ca 110 timer igjen. Nå skal treningssenteret flytte 15 km unna og jeg har ikke mulighet til å trene der mer pga det. 

Treningssenteret vil ikke refundere pengene mine, fordi jeg fortsatt "kan" trene der, men i realiteten går det ikke å gjøre 30 km til sammen flere ganger i uken bare for å trene en time.

Ekstra trim da.

Anonymkode: 50e0f...a54

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ekstra trim da.

Anonymkode: 50e0f...a54

Skulle gjerne fortsatt dersom jeg ikke hadde to barn og full jobb, men tiden strekker dessverre ikke til.

Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Avtalen mellom dere om trening og betaling ligger i den kontrakten dere har skrevet under på(privatrettslig avtale). Du må finne kontrakten og lese hva du har signert på. Da kan du og finne ut om motparten din har brutt sin leveringsplikt til deg og du dermed kan heve avtalen. 

Anonymkode: 083a8...56c

• Liker 4
Skrevet

Har lett på nettsiden deres hvor man må trykke godta på "terms" før kjøp og der står det ingenting. 

Skrevet

Hvis det ikke står noe konkret i forhold til hva som er grunn til å kunne kreve oppsigelse (og refusjon av resterende beløp) av avtalen, så tar du kontakt med forbrukerombudet for en skjønnsmessig vurdering. De har kanskje hatt tilsvarende saker før, og vil kunne vurdere om du har en god sak i forhold til ulempen du nå blir påført og hvorvidt denne ulempen går utover det tilbyder faktisk kan kreve av det for å fortsette kundeforholdet. 

Anonymkode: 474b8...7ec

• Liker 1
Skrevet

Det høres dårlig ut av treningssenteret, men det kommer helt an på kontrakten. Står det ikke noe om det ville jeg gått tilbake og snakket med dem, eller kontaktet forbrukerområdet. Er det et enkeltstående treningssenter det er snakk om eller treningskjede? Det høres dårlig ut av treningssenteret, men det kommer helt an på kontrakten. Står det ikke noe om det ville jeg gått tilbake og snakket med dem, eller kontaktet forbrukerområdet. Er det et enkeltstående treningssenter det er snakk om eller treningskjede? 

Anonymkode: 7d0ed...26d

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det høres dårlig ut av treningssenteret, men det kommer helt an på kontrakten. Står det ikke noe om det ville jeg gått tilbake og snakket med dem, eller kontaktet forbrukerområdet. Er det et enkeltstående treningssenter det er snakk om eller treningskjede? Det høres dårlig ut av treningssenteret, men det kommer helt an på kontrakten. Står det ikke noe om det ville jeg gått tilbake og snakket med dem, eller kontaktet forbrukerområdet. Er det et enkeltstående treningssenter det er snakk om eller treningskjede? 

Anonymkode: 7d0ed...26d

Det er kun 4 sentere i hele Norge, to i Oslo området hvor jeg bor. De har ikke kontrakter, bare "terms" på hjemmesiden deres. De selger for det meste enkelttimer og det er billigere å kjøpe flere, derfor jeg kjøpe så mange timer..

Skrevet

Kan du ikke selge timene??

Skrevet
På 24.10.2017 den 9.12, ..... skrev:

Kan du ikke selge timene??

Det er visst ikke lov..

Skrevet

Hva heter treningssenteret? Så andre ikke roter seg borti dette senteret

Anonymkode: 6faaa...d59

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...