Gå til innhold

Har jeg råd til å pusse opp et hus?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer å kjøpe en enebolig som må pusses opp. Antar at jeg må:skifte tak, bytte kledning utvendig, sette inn bad, sette inn nytt kjøkken, pusse opp innvendige vegger, gulv, tak, sette inn nye vinduer, pusse opp utvendig mur, muligens drenering. Huset er 100m2. Må betale folk for å gjøre arbeidet utenom ting jeg kan gjøre selv som innvendig gulv, vegger, sette inn kjøkken. Jeg trenger ikke det dyreste av alt. har 1,5 millioner til å pusse opp om jeg kjøper huset. Har jeg råd?

Anonymkode: 407e4...3e9

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vurderer å kjøpe en enebolig som må pusses opp. Antar at jeg må:skifte tak, bytte kledning utvendig, sette inn bad, sette inn nytt kjøkken, pusse opp innvendige vegger, gulv, tak, sette inn nye vinduer, pusse opp utvendig mur, muligens drenering. Huset er 100m2. Må betale folk for å gjøre arbeidet utenom ting jeg kan gjøre selv som innvendig gulv, vegger, sette inn kjøkken. Jeg trenger ikke det dyreste av alt. har 1,5 millioner til å pusse opp om jeg kjøper huset. Har jeg råd?

Anonymkode: 407e4...3e9

100m2 i grunnflate eller over flere etasjer?

Tak er dyrt. Der må du regne minst 200.000,-. Drenering rundt huset kan også fort komme på 100.000,- ++

Innvendig kan du gjøre det så rimelig du selv ønsker. Spørs hvilken standard du legger deg på.  Men, bad og kjøkken er som oftest de dyreste rommene. Materiellet er ikke det dyreste, men arbeidsfolkene koster.

1,5 mill er mye penger, men om det er nok er vanskelig å si. Selv vil jeg tro at du kommer i mål :-)

Anonymkode: 9fbb1...1ef

Skrevet

Du kommer neppe under 250 000 for å lage bad, og du bør nok regne 100 000 på kjøkkenet også. Det er arbeidskraften som koster mest. Du sparer noen titusener på å holde materialvalgene rimelige, men det store sluket er altså arbeidet som skal gjøres.  Å skifte tak ville jeg regnet minst 300 000 på. Ny kledning: minst 100 000. Nye vinduer: kommer an på så mye, som antall og størrelser, men det blir fort minst 100 000 der også. Drenering: minst 150 - 200 000. Nye gulv inne: avhengig av materiale, kommer det på alt fra 200 - 600 kr/m2. Hvis vi regner med at du velger billig og legger gulvene selv: 25 000 kr. Maling på vegger: 10 000 kr. 

Utfra dette vil du trolig komme i mål med 1,5 mill, men jeg har ikke gjort veldig grundig research, så du må innhente ordentlige priser selv. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...