AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2017 #1 Skrevet 22. oktober 2017 Jeg har lagt ut noe til salgs på finn som jeg nå angrer på. Problemet er at jeg har fått bud. Hva gjør jeg? Anonymkode: 6abb5...432
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2017 #2 Skrevet 22. oktober 2017 Så lenge du ikke har svart budgiver så kan du slette annonsen. Anonymkode: d722a...18a 6
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2017 #3 Skrevet 22. oktober 2017 For å være høflig svarer du og sier at det kom inn et bud som du har akseptert og at varen er solgt. Anonymkode: 6e528...590 8
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2017 #4 Skrevet 22. oktober 2017 Du kan jo bare by over selv, og kjøpe den heheh. Anonymkode: 6879b...799
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2017 #5 Skrevet 22. oktober 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: For å være høflig svarer du og sier at det kom inn et bud som du har akseptert og at varen er solgt. Anonymkode: 6e528...590 Det er å være høflig og servere en løgn. Altså svært motsettende. Klager budgiver saken inn for finn eller forbrukerådet så er ts i trøbbel. Skal ts være høflig og etterretterlig så avviser hun budet uten begelse. Anonymkode: d722a...18a
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2017 #6 Skrevet 22. oktober 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er å være høflig og servere en løgn. Altså svært motsettende. Klager budgiver saken inn for finn eller forbrukerådet så er ts i trøbbel. Skal ts være høflig og etterretterlig så avviser hun budet uten begelse. Anonymkode: d722a...18a Problemet er at jeg har svart og takket for bud. Anonymkode: 6abb5...432
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2017 #7 Skrevet 22. oktober 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Problemet er at jeg har svart og takket for bud. Anonymkode: 6abb5...432 Har du takket ja? Jeg ville kanskje tatt en spansk en og sagt at varen er blitt ødelagt av bikkja eller noe... Anonymkode: f402b...91c 2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2017 #8 Skrevet 22. oktober 2017 bud? er det auksjon på finn? eller har noen sendt deg melding og sagt at de kan betale x kroner for det du selger? om det er det siste så kan du jo bare si at tingen ble solgt til noen andre. Anonymkode: 648c5...eb4
Gjest nuva Skrevet 22. oktober 2017 #9 Skrevet 22. oktober 2017 (endret) . Endret 24. oktober 2017 av nuva
Drakan Skrevet 22. oktober 2017 #10 Skrevet 22. oktober 2017 Du kan si at du ombestemte deg. Jeg har engang angret en annonse, men det var noe jeg skulle gi bort. Så jeg sa bare at jeg hadde gitt den til noen andre (aka meg selv). Det er jo ikke løgn om du gir noe til deg selv. 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2017 #11 Skrevet 22. oktober 2017 4 minutes ago, AnonymBruker said: Problemet er at jeg har svart og takket for bud. Anonymkode: 6abb5...432 Du har takket for budet eller takket ja for budet? Hvis du bare har takket, altså sagt "takk for budet", hadde jeg sagt at jeg fikk et veldig høyt bud og takket ja til det med en gang. Så er den saken ferdig og det ikke er noe mer å diskutere. Til personen som sa at de kan klage på deg til Finn: Hvordan skal noen klage på det du har gjort hvis ingen vet at du har gjort noe galt? De kan da ikke kreve å snakke med den andre personen som eventuelt kjøpte det. Kanskje var det en kompis utenfor Finn, for alt de vet. Jeg tenker heller at sånne ting er et problem hvis det skjer igjen og igjen, at man bare troller og ødelegger nettsiden for mange. Hvis du har takket ja blir det litt verre. Da må du nesten være helt ærlig, å si at noe kom opp som gjorde at du dessverre ikke kan selge tingen likevel. Du trenger ikke gå innpå detaljer, men bare si at det ble sånn denne gangen. Legg deg flat, beklag, og gå videre. Hvis de blir sure lar du de bare være sur. Så lenge du ikke har tatt pengene deres er det ingenting å klage på. Da får de surmule for seg selv, for du har gjort alt rett. (Sistnevnte løsning kan også fungere som løsning hvis du bare har sagt "takk for budet" til personen og ikke takket ja enda, men siden du spør går jeg ut ifra at det er noe du vil unngå.) Anonymkode: 18e9c...c3f 3
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2017 #12 Skrevet 22. oktober 2017 Jeg hadde bare sagt at det har kommet inn et annet bud, og at varen er solgt. Det er vel ikke budrunder på finn uansett? Er vel bare folk som melder sin interesse? Anonymkode: 78778...820
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2017 #13 Skrevet 22. oktober 2017 3 timer siden, nuva skrev: Hvordan har du takket for budet da? Ved å si noe lignende som dette: "Hei, takk for budet!" eller "Hei, takk for budet, jeg aksepterer det!" Noe i denne stilen? Litt avhengig av hva du har skrevet, så sier du bare at du vil vurdere flere bud, og ønsker å takke ja til det høyeste. Og så avslutter du forbindelsen. 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde bare sagt at det har kommet inn et annet bud, og at varen er solgt. Det er vel ikke budrunder på finn uansett? Er vel bare folk som melder sin interesse? Anonymkode: 78778...820 Jeg har bare takket for budet, men dkrevet at jeg tar imot bud fra andre inntil videre. Anonymkode: 6abb5...432
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2017 #14 Skrevet 22. oktober 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har bare takket for budet, men dkrevet at jeg tar imot bud fra andre inntil videre. Anonymkode: 6abb5...432 Da er det jo bare å sette annonnsen som solgt. Trenger ikke en gang å si noe til de andre.. Anonymkode: fad24...a59 6
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2017 #15 Skrevet 22. oktober 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har bare takket for budet, men dkrevet at jeg tar imot bud fra andre inntil videre. Anonymkode: 6abb5...432 Hva er problemet da? Er jo bare å si at du har fått et høyere bud og at varen dermed er solgt. Finn kan ikke komme å gjøre noe med det i ettertid, hvordan skal de klare å bevise at Ts lyver? Anonymkode: 45988...c84 2
Anette.. Skrevet 22. oktober 2017 #16 Skrevet 22. oktober 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er problemet da? Er jo bare å si at du har fått et høyere bud og at varen dermed er solgt. Finn kan ikke komme å gjøre noe med det i ettertid, hvordan skal de klare å bevise at Ts lyver? Anonymkode: 45988...c84 Og hvordan skal ts klare å bevise at hun har fått høyere bud? Noen kjøpere er forferdelig vanskelige assa 🙄
SesameStreet Skrevet 22. oktober 2017 #17 Skrevet 22. oktober 2017 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har lagt ut noe til salgs på finn som jeg nå angrer på. Problemet er at jeg har fått bud. Hva gjør jeg? Anonymkode: 6abb5...432 Slette annonsen. Verre er det ikke. 3
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2017 #18 Skrevet 22. oktober 2017 5 minutter siden, Anette.. skrev: Og hvordan skal ts klare å bevise at hun har fått høyere bud? Noen kjøpere er forferdelig vanskelige assa 🙄 Det er bare å si at vedkommende ringte til Ts det. Anonymkode: 45988...c84
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2017 #19 Skrevet 22. oktober 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er bare å si at vedkommende ringte til Ts det. Anonymkode: 45988...c84 Å at varen ble betalt kontant Anonymkode: 45988...c84
Christiane_W Skrevet 22. oktober 2017 #20 Skrevet 22. oktober 2017 Så lenge du ikke har takket ja til budet er det vel ikke verre enn å slette annonsen? Ikke verre enn det i min verden. Har sjekket retningslinjene til og finner ingenting der som sier at det er i strid med reglene. 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå