AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2017 #1 Skrevet 22. oktober 2017 Hvis noensteker noe veldig usunt på komfyren og da oser smør osv opp i lufteannlegget over platene. Dagen etter: du lager noe sunt, vil de kaloriene som har kommet oppi lufteanlegget gå ned i gjen i den nye maten? Utrolig dumt spm, men jeg er dum. Her lages det usunne St, mens jeg prøver å være sunn. Anonymkode: f3443...91c
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2017 #2 Skrevet 22. oktober 2017 Nei, de vil ikke komme ned i maten. Anonymkode: a0b2b...acb 5
SnoopyBoy Skrevet 22. oktober 2017 #3 Skrevet 22. oktober 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei, de vil ikke komme ned i maten. Anonymkode: a0b2b...acb Jeg beklager hehe 1
SnoopyBoy Skrevet 22. oktober 2017 #4 Skrevet 22. oktober 2017 Der brøt jeg anonymiteten, off, men takk. 1
Pringle Skrevet 22. oktober 2017 #5 Skrevet 22. oktober 2017 Det er mer av et hygienespørsmål enn et kalorispørsmål, men nei, kaloriene i fettansamlinger i kjøkkenvifta kommer seg ikke inn i maten din. Ut fra hvordan du formulerte spørsmålet, er jeg bekymret over ditt forhold til mat. Smør er ikke usunt og gjør ikke mat usunn. Tanker om at andres mat er usunn og å prøve å spise sunt uten at man engang vet hva det vil si, er ikke sunt. Tro meg, jeg har holdt på sånn selv, og det er ikke noe godt sted å være. Hvis du opplever at disse tankene tar overhånd, så ikke nøl med å søke profesjonell hjelp. 7
SnoopyBoy Skrevet 22. oktober 2017 #6 Skrevet 22. oktober 2017 (endret) Men gjelder det om det er egg? Siden egg damper jo når det kokes og da kan det dampes ned kalorier igjen? Beklager, glemte å skrive det, men ser det er nok relevant Endret 23. oktober 2017 av Ann Christin Ryddet for slettet sitat. Ann Christin, mod
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2017 #7 Skrevet 22. oktober 2017 1 minute ago, sofelus said: Men gjelder det om det er egg? Siden egg damper jo når det kokes og da kan det dampes ned kalorier igjen? Beklager, glemte å skrive det, men ser det er nok relevant finnes ikke relevant siden det ikke går an uansett hva slags mat du lager. Anonymkode: 5b63f...3cd 6
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2017 #8 Skrevet 22. oktober 2017 Den eneste måten kaloriene fra maten noen andre lager kan overføres til maten du lager via avtrekksvifta er om avtrekksvifta er så gjengrodd av skitt at fettet drypper av den. Men i så fall burde du bekymre deg mer om hygiene enn om kalorier. Anonymkode: 439fe...222 4
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2017 #9 Skrevet 22. oktober 2017 5 hours ago, AnonymBruker said: Den eneste måten kaloriene fra maten noen andre lager kan overføres til maten du lager via avtrekksvifta er om avtrekksvifta er så gjengrodd av skitt at fettet drypper av den. Men i så fall burde du bekymre deg mer om hygiene enn om kalorier. Anonymkode: 439fe...222 Jeg ville først og fremst bekymret meg om brannsikkerhet i det scenariet. Får du en liten flamme på komfyren med en slik nedgrodd vifte, vil du få en eksplosiv overtenning i løpet av sekunder. Ellers er det ts spør om fysisk umulig. Anonymkode: c262a...70d 2
Gjest Skrevet 23. oktober 2017 #10 Skrevet 23. oktober 2017 (endret) Tråden er ryddet for innlegg med for lite kaloriinnhold. Ann Christin, mod Endret 23. oktober 2017 av Gjest
WubWub Skrevet 23. oktober 2017 #11 Skrevet 23. oktober 2017 Det finnes ikke noe som heter en usunn kalori eller en sunn kalori. En kalori er en kalori uansett kilden 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå