Gå til innhold

Pus har pisset ut teppet mitt og det stinker! Hvordan bli kvitt stanken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun er 6 måneder og har vært veldig flink til å gå på kattedoen til nå. Men i natt bestemte hun seg for pusse ut teppet mitt i gangen. Jeg tok det inn i dusjen og skrubbet det med grønnsåpe, men det stinker enda! Jeg trodde jeg skulle omkomme da jeg stakk hodet ned i teppet og luktet :spy: kattepiss stinker helt forferdelig!!

Hvordan blir kvitt lukten helt?

Anonymkode: 25fd3...3b5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kast teppe, kattepiss er umulig å få bort.

Anonymkode: 66604...731

• Liker 5
Skrevet

Høres ut som at du har fått en kjønnsmoden katt. 

Prøv eddik utblandet i vann. Legg teppet i bløt og vask det etterpå. Eddiken fjerner lukt og bakterier (noen påstår at eddiken konserverer bakteriene men det er bullshit). 

Anonymkode: 22b19...21b

• Liker 2
Skrevet

Tror det teppet er tapt. 

Om katten din plutselig er blitt urenslig så er det ett tegn på at pus er syk btw.

Skrevet
Akkurat nå, Elliespelli skrev:

Tror det teppet er tapt. 

Om katten din plutselig er blitt urenslig så er det ett tegn på at pus er syk btw.

Eller er kjønnsmoden 

• Liker 1
Gjest Catalina Culès
Skrevet

Har hørt at sterk eddikvann kan hjelpe.

Skrevet
13 minutter siden, Elliespelli skrev:

Tror det teppet er tapt. 

Hun virker ikke syk? Hun herjer og leker mye. Men skal snart få henne til dyrlegen for kastrering 😊

Men skal prøve eddik først og se om det hjelper :) Takk for tips

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun er 6 måneder og har vært veldig flink til å gå på kattedoen til nå. Men i natt bestemte hun seg for pusse ut teppet mitt i gangen. Jeg tok det inn i dusjen og skrubbet det med grønnsåpe, men det stinker enda! Jeg trodde jeg skulle omkomme da jeg stakk hodet ned i teppet og luktet :spy: kattepiss stinker helt forferdelig!!

Vask teppet i vaskemaskin. Har du ikke stor nok vaskemaskin, hør med et renseri om de kan vaske det for deg

Anonymkode: 56c0c...61a

• Liker 2
Skrevet

Kaste det?

Anonymkode: 9e6b5...efb

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eller er kjønnsmoden 

En kjønnsmoden hannkatt kan skvette litt, men de gjør det som regel ikke kun på en plass og tømmer ikke blæren når de gjør det. Men uansett så bør TS ta med katten til dyrlegen, for om det er markering så bør han kastreres.

Skrevet
15 minutter siden, Elliespelli skrev:

En kjønnsmoden hannkatt kan skvette litt, men de gjør det som regel ikke kun på en plass og tømmer ikke blæren når de gjør det. Men uansett så bør TS ta med katten til dyrlegen, for om det er markering så bør han kastreres.

Det er en jentepus :)

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er en jentepus :)

Har du vært borte fra henne? Mener å ha lest at om eier har vært borte lenge så kan katter markere for å lokke tilbake eieren.

Skrevet

Vær flink å slippe henne ut ofte, så får hun etterhvert en vane med å tisse ute:)

Anonymkode: 62424...37d

Skrevet
46 minutter siden, Elliespelli skrev:

Har du vært borte fra henne? Mener å ha lest at om eier har vært borte lenge så kan katter markere for å lokke tilbake eieren.

Nei. Har ikke det. :)

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vær flink å slippe henne ut ofte, så får hun etterhvert en vane med å tisse ute:)

Slipper henne ikke ut før hun er blitt kastrert :)

• Liker 2
Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun er bare 6 mnd. Å ikke kastrert. Så det rådet fungerer ikke riktig enda 

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Lukt etter kattepiss blir du aldri kvitt med mindre du kan kjøre tingen på minst 60 graders vask i maskin. 

(Det er en grunn til at noen av oss ikke vil ha katt i hus.)

Anonymkode: f53c1...d69

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hun virker ikke syk? Hun herjer og leker mye. Men skal snart få henne til dyrlegen for kastrering 😊

Men skal prøve eddik først og se om det hjelper :) Takk for tips

Eddik får lukten til å binde seg til teppet. Så gjør det om du vil bevare lukten..

• Liker 1
Skrevet

Lenge siden  du renset kattedoen? Noen katter velger å gå på do andre steder om de mener kattedoen er for skitten. Ellers kan det hende hun bare hadde ett uhell, sånt skjer. 

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eddik får lukten til å binde seg til teppet. Så gjør det om du vil bevare lukten..

Hvor har du det fra? Jeg har bare hørt at det fjerner lukt. Brukt det mye selv også til sko som stinker og klær som har fått lukt som ikke forsvinner i vask

• Liker 2
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eddik bevarer ikke lukt nei. Man bruker eddik som konserveringsmiddel fordi det fjerner bakterier. Det konserverer ikke hverken bakterier eller lukt. Du har misforstått kraftig hva eddik gjør 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...