AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2017 #1 Skrevet 22. oktober 2017 Min ex ønsker å være min venn! Jeg er veldig ambivalent🤔 Vårt forhold har vært turbulent og til tider har han gitt meg grunn til å tro at han var utro. Bruddet var veldig stygt, jeg fersket han med en annen. Mange har jo sagt til meg at jeg må kutte han ut og det ønsker jeg også. Men vi er også kollegaer og er nødt til å omgås på jobb! Vi har jo en forpliktelse til å opprettholde et godt arbeidsmiljø. Men hvordan være en vennlig og god kollega til noen man ikke kan stole på? Hjelp😱 Anonymkode: f43bc...34c
saltyliquorice Skrevet 22. oktober 2017 #2 Skrevet 22. oktober 2017 Jeg kutta ut eksen min da det blei slutt, det var brått og uforventet. Blei mildt sagt veldig såret. Da han tok kontakt noen måneder seinere gjorde jeg det tydelig for han at det ikke var vits i angrer ikke et sekund. Du kan være profesjonell, men du trenger ikke være venn. 2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2017 #3 Skrevet 22. oktober 2017 3 timer siden, saltyliquorice skrev: Jeg kutta ut eksen min da det blei slutt, det var brått og uforventet. Blei mildt sagt veldig såret. Da han tok kontakt noen måneder seinere gjorde jeg det tydelig for han at det ikke var vits i angrer ikke et sekund. Du kan være profesjonell, men du trenger ikke være venn. 3 timer siden, saltyliquorice skrev: Jeg kutta ut eksen min da det blei slutt, det var brått og uforventet. Blei mildt sagt veldig såret. Da han tok kontakt noen måneder seinere gjorde jeg det tydelig for han at det ikke var vits i angrer ikke et sekund. Du kan være profesjonell, men du trenger ikke være venn. Jeg er jo profesjonell, men det er veldig vanskelig fordi han kommer til meg hele tiden fo å snakke om private ting og leker og tuller med meg. Anonymkode: f43bc...34c
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2017 #4 Skrevet 22. oktober 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er jo profesjonell, men det er veldig vanskelig fordi han kommer til meg hele tiden fo å snakke om private ting og leker og tuller med meg. Anonymkode: f43bc...34c Det er bare å si at private ting, ønsker du ikke å snakke om mens dere er på jobb. Jeg er venn med den ene xen min, helt valgfritt fra oss begge. Funker fint. En annen x av meg derimot, ønsker jeg helst ikke å se en gang. Og hver gang han kommer bort til meg for å prate om fortid, svarer jeg bare kort, og gir han ingenting tilbake. Går han over streken, sier jeg at det ikke er noe å snakke om lengre, så går jeg Anonymkode: c4cd2...42c 2
FluffyJuggernaut Skrevet 22. oktober 2017 #5 Skrevet 22. oktober 2017 Er den en måte du kan slippe å jobbe med han? Jeg hadde hatt kjempe problemer å jobbe noen som hadde sviktet meg så totalt. Og om han ikke hadde gitt meg rom for å komme over han og få alt på litt avstand så hadde jeg hatt store problemer med å holde masken. Og det er skikkelig dårlig gjort av han, for om du ikke klarer å holde deg profesjonell så er det du som lager dårlig stemning på jobb.
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2017 #6 Skrevet 22. oktober 2017 27 minutter siden, Elliespelli skrev: Er den en måte du kan slippe å jobbe med han? Jeg hadde hatt kjempe problemer å jobbe noen som hadde sviktet meg så totalt. Og om han ikke hadde gitt meg rom for å komme over han og få alt på litt avstand så hadde jeg hatt store problemer med å holde masken. Og det er skikkelig dårlig gjort av han, for om du ikke klarer å holde deg profesjonell så er det du som lager dårlig stemning på jobb. Jeg må ikke jobbe med han hele tiden. Men det er en del ting vi må gjøre i felleskap. Å det er hver dag. Saken er det at han skjerper seg i perioder etter jeg har sagt at han skal holde avstand og vipps så glemmer han det igjen. Ja det er mye vanskeligere å gå videre i livet, når han er der hele tiden. Bare i helgene jeg får slappet av skikkelig. Anonymkode: f43bc...34c
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2017 #7 Skrevet 25. oktober 2017 Går det an å be sjefen om at dere settes i ulike grupper/ikke trenger å jobbe så tett lenger? Si at du gjerne vil fortsette å jobbe der men at du ikke får bearbeidet bruddet når du jobber så tett med eksen din og at du ser for deg at du på sikt blir utbrent. Si deg villig til å ta over andre typer arbeidsoppgaver etc for å løse dette på en god måte. Anonymkode: ca21a...822
bortebra Skrevet 25. oktober 2017 #8 Skrevet 25. oktober 2017 Det høres unektelig vanskelig ut å fortsette å være kollegaer uten samtidig å ha et slags vennskap... Det høres ut som det må tas et kjipt valg, rett og slett. Jobbe sammen og ha en grei tone. Eller skifte jobb.
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2017 #9 Skrevet 25. oktober 2017 Jeg har prøvd å være en venn, sånn på avstand. Og har også hatt en grei tone. Jeg for min del vil bare gjøre en god jobb og ikke måtte forholde meg til han når det måtte passe han. For sånn han ser det så skal jeg være tilgjengelig for han for å slå av en prat og hvis det ikke passer meg, så er jeg kjip i følge han🤔 Jeg har ingen planer om å skifte jobb. Jeg elsker selve jobben og arbeidsmiljøet som jeg har vært med på å skape😊 Anonymkode: f43bc...34c
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2017 #10 Skrevet 26. oktober 2017 Det er eksen din som har vært idiot, nå må han ta følgene. Si til ham at du ikke ønsker å ha noe kontakt med ham utover det dere strengt tatt må i jobbsammenheng. Begynner han å snakke privat minner du ham på det og går fra situasjonen. Han har selv valgt å drite i deg, derfor skal han ikke få "godene" han savner hos deg. Anonymkode: 2f514...317
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2017 #11 Skrevet 28. oktober 2017 På 26.10.2017 den 23.56, AnonymBruker skrev: Det er eksen din som har vært idiot, nå må han ta følgene. Si til ham at du ikke ønsker å ha noe kontakt med ham utover det dere strengt tatt må i jobbsammenheng. Begynner han å snakke privat minner du ham på det og går fra situasjonen. Han har selv valgt å drite i deg, derfor skal han ikke få "godene" han savner hos deg. Anonymkode: 2f514...317 👍 Anonymkode: f43bc...34c
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2017 #12 Skrevet 30. oktober 2017 På 28.10.2017 den 11.42, AnonymBruker skrev: 👍 Anonymkode: f43bc...34c Nå har han sagt at han egentlig bare ville ha en pause for å få orden på livet sitt og at han ikke er over meg. På fredag var det flørting og stalking på jobb. Men stille i helgen🤔 ingen bootycall for å si det sånn. Hadde en samtale med han på onsdag, som jeg sa til han at jeg ikke trengte han som venn og at jeg syntes det var mye drama rundt han og det gidder jeg ikke. Så ikke ut som den samtalen hjalp. Anonymkode: f43bc...34c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå