AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2017 #1 Skrevet 22. oktober 2017 Har en lang og tung 3,5-åring (blir 4 i mars). Lurer på når setet skal byttes. Er det når barnet har nådd makshøyden, eller maksvekten? På setet vi har nå står det max 105 cm, og der er hun langt over. Men for vekta står det max 17 kg eller noe sånt, og såå tung er hun ikke. Bør jeg bytte? Anonymkode: 2c366...2c8
Sushi Skrevet 22. oktober 2017 #2 Skrevet 22. oktober 2017 Du bør bytte når enten maksvekt eller makshøyde er nådd, eller når barnet ikke lenger passer i setet. Du bør bytte til et nytt bakovervendt sete som går til 25 kg og ellers passer ditt barn og din bil. Eksempel på seter som kan brukes lenge er Britax max way og Besafe izi plus. Jeg har førstnevnte, og mitt eldste barn (som er lang for alderen) brukte det til hun var 5,5. Yngstemann er snart 3,5 og har god plass ennå. Han er også ganske lang for alderen.
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2017 #3 Skrevet 22. oktober 2017 Vekt for beltestol er minimum 15 kg. Jeg kjøpte beltestol nå til besteforeldrene sin bil, min gutt er 3,5 år og 16,5 kg. Vi prøvde i butikken og han satt godt i det. Om barnet sitter bra i bakovervendt fortsatt ville jeg brukt det litt til, men om barnet oppfyller bektkravet er det lov å bruke beltestol også. Jeg fant ut at jeg ikke ville kjøpe ny bakovervendt til besteforeldrenes bil for så muligens snart måtte bytte igjen. Har en lang gutt. Anonymkode: 89043...c36
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2017 #4 Skrevet 22. oktober 2017 Anbefaler Axkid minikid som varer til 125 cm og 25 kg. Barnet bør sitte bakovervendt lengst mulig MINST 4 år, men helst enda lengre. Anonymkode: c1619...b11 3
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2017 #5 Skrevet 22. oktober 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vekt for beltestol er minimum 15 kg. Jeg kjøpte beltestol nå til besteforeldrene sin bil, min gutt er 3,5 år og 16,5 kg. Vi prøvde i butikken og han satt godt i det. Om barnet sitter bra i bakovervendt fortsatt ville jeg brukt det litt til, men om barnet oppfyller bektkravet er det lov å bruke beltestol også. Jeg fant ut at jeg ikke ville kjøpe ny bakovervendt til besteforeldrenes bil for så muligens snart måtte bytte igjen. Har en lang gutt. Anonymkode: 89043...c36 Nakken til ett barn under 4 år vil ikke tåle en kraftig kolisjon fordi sjelettet ikke er sterkt nok. Selv om det er lov, betyr det ikke at det er en god løsning. Anonymkode: c1619...b11 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå