AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2017 #1 Skrevet 22. oktober 2017 Hallå, jeg har ganske nylig hatt en operasjon, men har fjerna alle sting og sånn, sitter nå bare igjen med "arret", som selvfølgelig ser litt stygt ut nå siden det er såpass ferskt. Vet at det vil bli mye finere med tiden, men lurer på om det er noen snille sjeler som har tips til noe jeg kan gjøre for å gjøre at "sluttresultatet" blir enda finere? Kan det å smøre på vitamin-E olje ha noe betydning? Er vel det som brukes mot strekkmerker osv? Eventuelt noe annet? Takk Anonymkode: ef494...e29
HalldirV2 Skrevet 22. oktober 2017 #2 Skrevet 22. oktober 2017 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hallå, jeg har ganske nylig hatt en operasjon, men har fjerna alle sting og sånn, sitter nå bare igjen med "arret", som selvfølgelig ser litt stygt ut nå siden det er såpass ferskt. Vet at det vil bli mye finere med tiden, men lurer på om det er noen snille sjeler som har tips til noe jeg kan gjøre for å gjøre at "sluttresultatet" blir enda finere? Kan det å smøre på vitamin-E olje ha noe betydning? Er vel det som brukes mot strekkmerker osv? Eventuelt noe annet? Takk Anonymkode: ef494...e29 Bær arret med stolthet. Personlig synes jeg arr er sexy, det vitner om et liv levd, erfaringer osv. Har ikke noen tips utover det, lykke til uansett
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2017 #3 Skrevet 22. oktober 2017 Det finnes arrplaster for operasjons arr på apoteket. Anbefaler også Bio Oil ! Anonymkode: a5bcc...559 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2017 #4 Skrevet 22. oktober 2017 Kjøp hvit kirurgisk tape på apoteket, ikke silikontape, men den som er litt papiraktig og puster (apoteket vet sikkert hva jeg mener). Så drar du av en bit som er litt lengre enn arret og dekker arret med tapen på langs, og fester godt. Dette kan du gå med i halvannen uke om gangen, og dusje med, så skifter du bare tapen når den begynner å løsne eller ser stygg ut. Husk også å unngå direkte sol på arret første året (evt bruk mye solkrem hvis det ikke kan unngås). Forsøkte å finne bilde på nettet, men fant bare dette fra en blogg for å vise hva jeg mener, men spør på apoteket så kan de helt sikkert hjelpe deg. Anonymkode: 7cecf...d0a
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2017 #5 Skrevet 22. oktober 2017 Tapen heter for eksempel Micropore. Den finnes også i hudfargeAnonymkode: d1e62...3a0
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2017 #6 Skrevet 22. oktober 2017 Takk for tips, noen andre "kjerringråd" som kan funke? :D Anonymkode: ef494...e29
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2017 #8 Skrevet 22. oktober 2017 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Hallå, jeg har ganske nylig hatt en operasjon, men har fjerna alle sting og sånn, sitter nå bare igjen med "arret", som selvfølgelig ser litt stygt ut nå siden det er såpass ferskt. Vet at det vil bli mye finere med tiden, men lurer på om det er noen snille sjeler som har tips til noe jeg kan gjøre for å gjøre at "sluttresultatet" blir enda finere? Kan det å smøre på vitamin-E olje ha noe betydning? Er vel det som brukes mot strekkmerker osv? Eventuelt noe annet? Takk Anonymkode: ef494...e29 Kjøp en god feit krem på apoteket. Apobace repair er veldig god. Kremen bør være parfymefri for ikke å irritere i selve kuttet og der stingene har vært. En hud som har fått rikelig med lufting og god næring reparerer seg bedre enn en inpakket og uttørket hud. Jeg brukte feit krem fra Eucerin (finnes ikke lengre) på deler av ett arr, det gjorde stor forskjell på den delennsom ble smurt morgen og kveld og den delene som ikke ble smurt. Hva sa legene der du ble operert om å smøre? Arrkrem ville jeg aldri brukt på et operasjonsarr. Anonymkode: 14d10...5f6
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2017 #9 Skrevet 22. oktober 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Kjøp hvit kirurgisk tape på apoteket, ikke silikontape, men den som er litt papiraktig og puster (apoteket vet sikkert hva jeg mener). Så drar du av en bit som er litt lengre enn arret og dekker arret med tapen på langs, og fester godt. Dette kan du gå med i halvannen uke om gangen, og dusje med, så skifter du bare tapen når den begynner å løsne eller ser stygg ut. Husk også å unngå direkte sol på arret første året (evt bruk mye solkrem hvis det ikke kan unngås). Forsøkte å finne bilde på nettet, men fant bare dette fra en blogg for å vise hva jeg mener, men spør på apoteket så kan de helt sikkert hjelpe deg. Anonymkode: 7cecf...d0a Ulempen med å bruke tape er at mange reagerer på limet i tapen og senere ikke kan bruke tape. Gjelder all type tape til å sette på huden. Anonymkode: 14d10...5f6
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2017 #10 Skrevet 22. oktober 2017 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ulempen med å bruke tape er at mange reagerer på limet i tapen og senere ikke kan bruke tape. Gjelder all type tape til å sette på huden. Anonymkode: 14d10...5f6 "Mange" reagerer ikke på limet, kun noen få. Og tapen har en funksjon, i motsetning til kremer som folk snakker om over. Tapen holder såret sammen, hindrer drag i sårflaten og gir huden bedre grovilkår. Dette er det som gjøres på plastikkirurgi, fordi det er det som funker best. Anonymkode: 7cecf...d0a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå