Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Hvis dere skal på en litt lengere tur og babyen må få mat på kafé hvordan gjør dere med mme da. Tar dere med flaske og pulver og spør om å få kokt vann oppi flasken på kaféen eller lager dere i stand hjemme og varmer opp igjen mme på kaféen?? Det er snakk om en time med bilkjøring først da så da kommer jo ikke flasken rett fra kjøleskapet.. Men kan også tenke meg at det er litt klønete å spørre om å få så så mye kokt vann på flaske hvis man er på restaurant eller kafé.. Eller?.... Jeg har bestemt meg får å gi Maren flaske når jeg skal møte venninne i Oslo, jeg fikser ikke denne offentlige ammingen og det syns jeg Maren lukter for gud som vi kløner da... Hun får jo også litt begge deler hjemme så..

Takker for alle svar!

Videoannonse
Annonse
Gjest Plonk ikke innlogget
Skrevet

Godt spørsmål, jeg har ikke prøvd selv men har tenkt litt på det. Tror definitivt at jeg ville blandet ferdig i flaske før jeg gikk hjemmefra, for det er jo ikke godt å vite hvor hjelpsomme de på kafeen er da. Har du flaskevarmer? Vi har en liten en som er veldig hendig å ha med seg. Hvis det var meg ville jeg tatt med ferdigblandet i flaske og plugget flaskevarmeren i en stikkontakt i kafeen hvis det er mulig. Men jeg liker å være veldig sjølhjulpen da. Kan jo hende at det finnes andre lurere måter hvis man kan få litt hjelp fra dem som jobber der...

Skrevet

For sånne turer, kjøpte jeg inn ferdigblandet MME, og fikk de på kafeèn tiå varme flasken for meg. Funket utmerket.

Skrevet

Jeg pleier å blande alt ferdig hjemme. Synes det er bedre enn å ta med seg kokt vann og pulver og hele pakka. Melka blir ikke ødelagt av å stå ferdig i et par timer. Ca 2-3 timer går greit. Jeg gir kun MME til snuppa mi. Ellers så finnes det ferdigblandete mme på kartong, har ikke prøvd de, men har en liggende som jeg tenkte jeg skulle teste ut. Da er det jo bare å be de varme den opp litt, de pleier å være ganske behjelpelige med slike ting.

Ha det hyggelig da, uansett hva du velger å gjøre :-)

-lidia-

Gjest Anonymous
Skrevet

Ikke at jeg har peiling på om det er mulig m.h.t. bakterier i vannet (har ingen barn selv). Men det første jeg tenkter er termos...

Skrevet

Takk for svar! Da satser jeg på å blande ferdig hjemme og varme opp igjen på kaféen. Var ikke klar over at de kunne stå ferdig i et par timer jeg før man brukte det.. Jeg har også sånn flaskevarmer men personalet kan jo ikke ha noe i mot og varme flasken litt vel??? Ferdigblandinger tenkte jeg ikke på, har ikke prøvd de for på butikken jeg handler har de bare nan 2 i ferdigblanding av en eller annen grunn...

Da går nok dette greit tenker jeg!!

Skrevet

Jeg pleide å lage flaska ferdig før jeg dro, slik at den var glovarm når jeg putta den i stellebagen. Da var den nemlig omtrent akkurat passe til bruk en time eller to senere.

Hadde for øvrig aldri problemer med å få varma flaske på cafe.

Gikk helt fint. :)

Skrevet

Jeg har pleid å ta med kokt vann på termos, og kaldt kokt vann på flaska, og blande til det er passe. Pulver har jeg i doseringsboks, så det synes jeg fungerte kjempebra. Så slapp jeg også å være avhengig av å få flasken varmet opp hvis det ikke var mulig der og da.

Gjest Lady76 ikke innl.
Skrevet

Jeg hadde gått på do.. Syns det er litt ekkelt når jeg spiser eller drikker å se d..

Skrevet
Jeg hadde gått på do.. Syns det er litt ekkelt når jeg spiser eller drikker å se d..

Er det ekkelt å se noen gi melk fra flaske også?????

Ærlgi talt.

Skrevet
Jeg har pleid å ta med kokt vann på termos' date=' og kaldt kokt vann på flaska, og blande til det er passe. Pulver har jeg i doseringsboks, så det synes jeg fungerte kjempebra. Så slapp jeg også å være avhengig av å få flasken varmet opp hvis det ikke var mulig der og da.[/quote']

Dette var jo genialt! Nå ammer jeg, men blir det snakk om MME noen gang, skal jeg helt klart gjøre som deg. :-)

Skrevet

Er det ekkelt å se noen gi melk fra flaske også?????

Ærlgi talt.

Hun tror nok at det skulle stå amme, ikke mme (morsmelkerstatning...) Det er disse forkortelsene da vet du ;-)

Gjest Anonymous
Skrevet

jeg pleide å koke opp litt for sterk blanding mme og tømme den på termos når den var varm, og blande med kaldt vann når bebien skal ha mat. da slipper man å begynne å blande med pulver og styr....

ellers ble alt bedre med mme ferdigblanda på boks. Da er det bare å gå på toalettet, (eller spørre betjeninga om hjelp) og legge flaske med mme under flytende varmt vann. Går fortere å varme opp enn man tror!

Skrevet

Jeg brukte den ferdige blandingen jeg hadde i skapet i dag, og jeg kan virkelig anbefale ferdige blandinger når man er ute. Da slipper man å tenke på om melka er ødelagt etter et par timer eller ikke. Jeg kommer iallefall til å fortsette med slike...

Skrevet

Dette har jeg mye erfaring med for vi er veldig glade i å gå på kafe. MME holder seg 24 timer i kjøleskap så jeg lager klare alle flaskene til neste dag om kvelden og setter dem i kjøleskapet når datteren har lagt seg. Da er de helt kalde neste morgen. Når vi skal ut legger jeg flasken (flaskene) i en sånn flaskebeholder som holder temperaturen konstant. Den var ikke dyr, tror den kostet ca 70 kroner. Siden flasken er helt kald når jeg legger den i så blir det jo som om den fortsatt skulle være i kjøleskapet. På kafe ber jeg om en stor kopp halvfull med varmt vann. Flasken står i den koppen en stund til den har helt riktig temperatur. Funker helt fint!

Skrevet

Jeg har brukt å ha med doseringsboks og vann i flaske.

Har gått helt fint,men så fant jeg disse ferdigblandet boksene og foretrekker disse når vi er på tur.Tar 20 sek å varme.

Var på Kafe her jeg bor sammen med svigermor.Og der fikk jeg dette av betjeningen."Dette har vi ikke tid til da" Da jeg spurte om hun kunne varme flasken til veslemor.

Der har jeg sluttet å gå i allefall.

Koldbruna

Skrevet

Bruker alltid bokser med ferdigblanda NAN når vi er på tur. Smurfen min drikker den kald så vi trenger ikke å stresse med å varme den. Enkelt.

Skrevet

Tror også jeg ville brukt ferdigblandet pakke ........så de i butikken her om dagen og tenkte at de måtte jo være greie om man skulle noe og ikke ammer barnet!

Ellers er vel de fleste steder hjelpsomme med å varme en flaske!

Klems Charmina

:babyjente: Martine 17.10 :babyjente:

Skrevet

Jeg har kjøpt sånne ferdig pakker nå ja, så satser på det. Hvis de ikke vil varme dem så kan jeg jo bare be om en kopp varmt vann, det kan de jo ikke nekte meg!! Skal til byen i morgen å treffe venninne så da håper jeg det blir litt mindre stress enn sist gang med all den puppekløningen :roll: :-)

Takk for alle tips da!! :-)

Skrevet

Husker jeg hadde en isoporholder som var laget for tåteflasker jeg, som holdt melken varm ganske lenge.

Ellers har vel de fleste kafeer en mikrobølgeovn hvor du kan få varmet en flaske i førtifem sekunder? Jeg har brukt den varianten også. Min eldste fikk mme fra han var bare noen få uker gammel... (de andre ammet jeg bare, og brydde meg ikke så mye om hva verden rundt meg måtte mene om den saken. )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...